løn i oplæringstid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

432 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. november 2016

Anonym trådstarter

Hej piger...

Har fået nyt arbejde hvor jeg har haft 40 timer i oplæring... Der er ikke skrevet kontrakt da arbejdgiver først vil det når oplæringen er gennemført... Nu er det såan at jeg har indset at dette her job ikke er mig hvordan er det med løn i de timer jeg har været der?? Går de tabt eller har jeg stadig krav på dem?? Håber nogle kan hjælpe...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

Normalt skal man selvfølgelig have løn for de timer man arbejder - uanset om det dækker over oplæring eller andet. Men hvis du har arbejdet uden at beskytte dig med en nedskreven aftale og kontrakt, har du jo ikke mange andre håb end at virksomheden selv indser rimeligheden i at udbetale dig for dine timer ...

Anmeld Citér

11. november 2016

Anonym

Det er uanset hvad ulovligt at have dig arbejdende der uden kontrakt..

Jeg ville nok for at sikre mig selv få skrevet kontrakt først (da der er prøvetid med meget kort opsigelse i starten), så du har papir på at du arbejder der, og så sige op hurtigt derefter.

Hvis du bare siger op med det samme og der bliver bøvl så må du jo kontakte fagforening.

Anmeld Citér

11. november 2016

Anonym trådstarter

jeg er oprettet som vikar til at starte med i deres computer hvor mine timer registeret.... Tænker det vel er bevis nok for jeg har arbejdet??

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.