Spørgsmål angående børnepenge som enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

334 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. november 2016

Anonym trådstarter

Undskyld hvis der er blevet skrevet om det her mange gange, men jeg har ikke kunne finde et klart svar på mit spørgsmål.

Min mand og jeg skal skilles. Vi skal dele vores barn 7/7. Fælles forældremyndighed. Jeg kommer til at have bopælen. 

Kan jeg søge ordinært og ekstraordinært børnebidrag? Også selvom vi deler 7/7? Er det afhængig af min indtægt/formue eller kan alle søge?

Far skal ikke betale børnepenge.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2016

sandramor

Anonym skriver:

Undskyld hvis der er blevet skrevet om det her mange gange, men jeg har ikke kunne finde et klart svar på mit spørgsmål.

Min mand og jeg skal skilles. Vi skal dele vores barn 7/7. Fælles forældremyndighed. Jeg kommer til at have bopælen. 

Kan jeg søge ordinært og ekstraordinært børnebidrag? Også selvom vi deler 7/7? Er det afhængig af min indtægt/formue eller kan alle søge?

Ja det kan du godt søge :-) det er ikke indkomstbestemt... hvor meget du får afhænger af børnenes alder :-) 

Anmeld Citér

11. november 2016

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Ja det kan du godt søge :-) det er ikke indkomstbestemt... hvor meget du får afhænger af børnenes alder :-) 

Super. Tusind tak for svar. 

Anmeld Citér

11. november 2016

NaUlHa

Anonym skriver:

Ved 7/7 kan man vist ikke få enlig forsørger tillæg, min fætters x får kun den normale børnecheck, når man har 7/7 så brude man dele alle udgifter og børnechecken burde også deles.

Det er først ved 9/5 af bopælsforælderen kan få enlig forsørger da man som forælder så står for de fleste udgifter, samværsforælderen kan kræve at der bliver sendt tøj, nødvendig medicin osv med barnet på samvær.

Ved 7/7 skal hver forælder selv stå for tøj, medicin osv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.