Panik panik!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.023 visninger
5 svar
1 synes godt om
10. november 2016

Anonym trådstarter

Ja... panik... det er lige præcis det jeg føler.. vi har kun 1 ivf forsøg tilbage og jeg tænker på om jeg virkelig skal give kiss kosten et forsøg? (Spiser varieret og er ikke overvægtig men har mild Pco) til trods for min milde Pco som giver mig cyklus mellem 30 og 45-50 dage har jeg ingen symptomer på Pco. Men ved snart ikke hvad ellers jeg skal høre? Frygter at jeg aldrig bliver mor! Min man aflevere "supersæd" på 100-120 millioner sædceller ved hvert forsøg og jeg får hormoner men det lykkes stadig ikke 

er der nogle der har gode fif, eller kostplaner i vil dele?? Og gerne også erfaringer med kiss kosten? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2016

Kay

Anonym skriver:

Ja... panik... det er lige præcis det jeg føler.. vi har kun 1 ivf forsøg tilbage og jeg tænker på om jeg virkelig skal give kiss kosten et forsøg? (Spiser varieret og er ikke overvægtig men har mild Pco) til trods for min milde Pco som giver mig cyklus mellem 30 og 45-50 dage har jeg ingen symptomer på Pco. Men ved snart ikke hvad ellers jeg skal høre? Frygter at jeg aldrig bliver mor! Min man aflevere "supersæd" på 100-120 millioner sædceller ved hvert forsøg og jeg får hormoner men det lykkes stadig ikke 

er der nogle der har gode fif, eller kostplaner i vil dele?? Og gerne også erfaringer med kiss kosten? 

For kvinder med pco er der 2 slags kost der kan hjælpe 

For mig var Kiss kost alt for omstændigt da jeg tit er på farten og skal kunne sammensætte noget nemt og hurtigt... så jeg valgte LCHF i stedet... det er så nemt og så lækkert mad!

1 måned efter jeg begyndte på en striks lchf fik jeg en normal blødning (blødte før kun 1-3 gange om året) og 29 dage efter blødte jeg igen og sådan har det fungeret siden... for første gang i mit liv havde jeg en egentlig cyklus  jeg spiser nu ikke så striks længere og holder 2 dage om måneden hvor jeg spiser "normal mad" og det fungere... 

Alle mine hormon tal er så fine og inden for normalen...  så det kan klart anbefales 

Anmeld Citér

10. november 2016

Anonym trådstarter

Kay skriver:

For kvinder med pco er der 2 slags kost der kan hjælpe 

For mig var Kiss kost alt for omstændigt da jeg tit er på farten og skal kunne sammensætte noget nemt og hurtigt... så jeg valgte LCHF i stedet... det er så nemt og så lækkert mad!

1 måned efter jeg begyndte på en striks lchf fik jeg en normal blødning (blødte før kun 1-3 gange om året) og 29 dage efter blødte jeg igen og sådan har det fungeret siden... for første gang i mit liv havde jeg en egentlig cyklus  jeg spiser nu ikke så striks længere og holder 2 dage om måneden hvor jeg spiser "normal mad" og det fungere... 

Alle mine hormon tal er så fine og inden for normalen...  så det kan klart anbefales 

Hvad er forskellen på de 2 så? Sådan kort fortalt ? Det lyder i hvert fald godt !

Anmeld Citér

10. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg forstår godt din panik. Og det er så pisse svært ikke at lade sig gribe af hvad som helst, når man er desperat.

Men når I allerede er i behandling og når der lyder til at være styr på din (omend lange) cyklus og ægløsning, så lyder det for mig egentlig ikke som om at det er PCO'en der er problemet - og ej heller noget som nogen form for kostomlægning (med i forvejen meget begrænset evidens) vil kunne afhjælpe.

Rådfør dig i stedet med din klinik - der er for mange myter og "gode råd" i denne verden, som man alt for nemt stirrer sig blind på. Rigtig meget held og lykke!

Anmeld Citér

11. november 2016

Kattha

Anonym skriver:

Tror da ikke det skader at prøve alt hvad man kan. Er selv overbevist om at kiss kosten har gjort at jeg blev gravid. Og man kan jo bare låne bogen på biblioteket og kigge. Det er ikke en eller anden skør diæt, der er dum for kroppen. Går i bund og grund bare ud på at mindske indtag af de ting der bliver omdannet til sukker i kroppen. Så man spiser sundere, og hormonerne kommer mere i balance. Lchf er nok lidt mere "ekstrem", hvor man fjerner stort set alle kulhydrater/sukker. Håber det lykkes for jer 

Anmeld Citér

11. november 2016

Kay

Anonym skriver:

Hvad er forskellen på de 2 så? Sådan kort fortalt ? Det lyder i hvert fald godt !

Meget kort må man spise det meste i Kiss kosten du skal bare altid spise det i mængder der er udregnet til at passe til hinanden... så yver gang du skal spise noget skal det være udregnet hvor meget og hvad du skal spise sammen med det for at det er ok... 

Lchf er der bare nogle ting su skal holde dig helt fra... brød, mel, pasta, ris, kartofler og majs fx. Og andre ting men det er nemt at læse sig til og der er nogle fine grund regler der Gør det nemt... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.