Fortrydelses piller, hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

431 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. november 2016

Anonym trådstarter

Godaften!

Jeg har lige et lille spørgsmål angående fortrydelses piller, jeg havde ubeskyttet sex i dag.( Det var en fejl, jeg ved godt at det er min egen skyld )

jeg skal have min menstration om 4 dage, jeg kan da ikke blive gravid inden for de dage, vel? Eller skal jeg ned og købe pille? Jeg har været gravid før, så tænker det er nemmere at blive gravid igen, ikke? Eller er det mig der er helt forkert på den ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2016

Anonym

Jeg ville købe en pille, så er du helt på den sikre side 

Anmeld Citér

10. november 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ville købe en pille, så er du helt på den sikre side 

Ved du hvor lang tid der må gå, før man tager den?

Anmeld Citér

10. november 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Ved du hvor lang tid der må gå, før man tager den?

Jo hurtigere jo bedre. Men du kan godt vente til i morgen tidlig når apoteket åbner. 

Jeg vil bestemt anbefale dig at tage en sådan pille. Vi ved jo oftest ikke helt hvordan ægløsning falder i vores cyklus før end vi har fået menstruation. 

Hvis du nu uheldigvis ikke har haft ægløsning endnu, og hvis ikke du havde haft ubeskyttet sex, så ville du måske få din menstraution 14 dage senere. Men fordi vi ikke med sikkerhed kender datoen for ægløsning(medmindre man tester for det eller på anden vis kender den), så kan du jo faktisk godt være uheldig at kunne blive gravid nu. 

Ehm, måske lidt rodet, men håber at du ser en pointe i det

Anmeld Citér

10. november 2016

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Jo hurtigere jo bedre. Men du kan godt vente til i morgen tidlig når apoteket åbner. 

Jeg vil bestemt anbefale dig at tage en sådan pille. Vi ved jo oftest ikke helt hvordan ægløsning falder i vores cyklus før end vi har fået menstruation. 

Hvis du nu uheldigvis ikke har haft ægløsning endnu, og hvis ikke du havde haft ubeskyttet sex, så ville du måske få din menstraution 14 dage senere. Men fordi vi ikke med sikkerhed kender datoen for ægløsning(medmindre man tester for det eller på anden vis kender den), så kan du jo faktisk godt være uheldig at kunne blive gravid nu. 

Ehm, måske lidt rodet, men håber at du ser en pointe i det

Jeg må heller smutte ned på apoteket i morgen så, tusind tak. Er pillen 100% sikker? Jeg har aldrig prøvet en før, og ved du hvad den koster ?

Anmeld Citér

10. november 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Anonym skriver:

Jeg må heller smutte ned på apoteket i morgen så, tusind tak. Er pillen 100% sikker? Jeg har aldrig prøvet en før, og ved du hvad den koster ?

Jeg har købt en for min lillesøster 3 gange nu, men kan alligevel ikke huske beløbet. Mener at det er lidt over 100 kr. 

Nej den er ikke 100% sikker. Du skal alligevel holde øje med din menstraution og cyklus fremover. Du kan opleve blødningsforstyrrelser, ændring i cyklus og andre "sjove" ting bagefter. 

læs indlægssedlen! 

Anmeld Citér

10. november 2016

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Jeg har købt en for min lillesøster 3 gange nu, men kan alligevel ikke huske beløbet. Mener at det er lidt over 100 kr. 

Nej den er ikke 100% sikker. Du skal alligevel holde øje med din menstraution og cyklus fremover. Du kan opleve blødningsforstyrrelser, ændring i cyklus og andre "sjove" ting bagefter. 

læs indlægssedlen! 

Er der bivirkninger med? 

Og virkede den med din søster de 3 gange ? 

Anmeld Citér

10. november 2016

komodo

Jeg har brugt dem to gange, den ene gang virkede det efter hensigten og anden gang kom der en dejlig dreng ud af det 

Anmeld Citér

10. november 2016

modesty

Anonym skriver:

Godaften!

Jeg har lige et lille spørgsmål angående fortrydelses piller, jeg havde ubeskyttet sex i dag.( Det var en fejl, jeg ved godt at det er min egen skyld )

jeg skal have min menstration om 4 dage, jeg kan da ikke blive gravid inden for de dage, vel? Eller skal jeg ned og købe pille? Jeg har været gravid før, så tænker det er nemmere at blive gravid igen, ikke? Eller er det mig der er helt forkert på den ? 

Fortrydelsespillen virker ved at forsinke ægløsningen. Så hvis du lige har haft ægløsning (indenfor det sidste døgns tid agtigt) kan du altså godt blive gravid alligevel. Sandsynligheden for at du lige har haft ægløsning 4 dage før din menstruation er dog forsvindende lille. 

Anmeld Citér

10. november 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Anonym skriver:

Er der bivirkninger med? 

Og virkede den med din søster de 3 gange ? 

Hun er i hvert fald ikke blevet gravid. Men om det er grundet pillerne, eller at det bare ikke er faldet sammen med ægløsning ved jeg ikke. 

Den eneste bivirkning min søster har haft af hvad jeg ved af, er at den ene gang hun tog den fik hun fremprovokeret hendes menstraution. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.