HCG blodprøve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

456 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. november 2016

Mel92

Hej. Vi prøver at blive gravide og min menstruation har nu næsten været udeblevet i 4  uger. Trods det har alle de graviditetstest jeg har taget, været negative og er begyndt at blive lidt urolig. Min mens har altid været regelmæssig! Derfor skal jeg til læge til blodprøve i morgen, for at få målt hcg tal. Jeg har læst mig til at en blodprøve kan være lidt mere nøjagtig med at måle hcg tal og sagtens kan vise at jeg er gravid, selvom mine tests har været negative. Har nogen af jer nogle positive historier omkring det? 

Får jeg svar samme dag blodprøverne er taget, eller får jeg først svar en gang i næste uge?  

Kh mig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2016

Mel92

Har åbenbart trykket udgiv to gange. Ved ikke hvordan jeg sletter igen  

Anmeld Citér

10. november 2016

Ras.mussen

PrincessConsuela skriver:

Hej. Vi prøver at blive gravide og min menstruation har nu næsten været udeblevet i 4  uger. Trods det har alle de graviditetstest jeg har taget, været negative og er begyndt at blive lidt urolig. Min mens har altid været regelmæssig! Derfor skal jeg til læge til blodprøve i morgen, for at få målt hcg tal. Jeg har læst mig til at en blodprøve kan være lidt mere nøjagtig med at måle hcg tal og sagtens kan vise at jeg er gravid, selvom mine tests har været negative. Har nogen af jer nogle positive historier omkring det? 

Får jeg svar samme dag blodprøverne er taget, eller får jeg først svar en gang i næste uge?  

Kh mig 

Ved du hvor langt du evt. er? Eller hvornår du har haft ÆL? 

Anmeld Citér

10. november 2016

HPH

Kh mig 

Jeg fik svar dagen efter på bp.

Anmeld Citér

10. november 2016

Mel92

Ras.mussen skriver:

Ved du hvor langt du evt. er? Eller hvornår du har haft ÆL? 

Omkring 6./7. oktober. I følge terminsberegner ville jeg være omkring 6+6 uger henne nu  

Er stadig lidt i tvivl om hvor mange uger man tæller tilbage. Er det fra sidste mens-dag eller ægløsningsdag? 

Anmeld Citér

10. november 2016

Mel92

HPH skriver:

Jeg fik svar dagen efter på bp.

Så tænker jeg at jeg nok gør på mandag. Hvid ikke de giver svar i weekenden 

Tak for svar! Håber virkelig på hurtigt svar i hvertfald! 

Anmeld Citér

10. november 2016

Ras.mussen

Omkring 6./7. oktober. I følge terminsberegner ville jeg være omkring 6+6 uger henne nu  

Er stadig lidt i tvivl om hvor mange uger man tæller tilbage. Er det fra sidste mens-dag eller ægløsningsdag? 

Så er du omkring 6+6, hvis du har haft ÆL omkring 6 eller 7 okt. 

Jeg er ked af at sige det, men er man "så" langt brude en g test give udfald. G test måler fra omkring et HCG på 25 (alt efter hvilken mærke det er) og omkring uge 6 skal HCG ligge på mellem 1080 og 56500. 

Spørgsmålet er så, om du måske har haft en sen ÆL i denne cyklus, så du ikke er så langt henne som du tror. 

Man tæller fra først dag man har mens. Dog hedder ÆL altid 2+0 og forventet mens hedder altid 4+0, uanset om cyklussen er 28, 42, 72 dage osv. Mens kommer ca. 14 efter ÆL.

bliver spændende hvad blodprøven viser 

Anmeld Citér

10. november 2016

Mel92

Ras.mussen skriver:

Så er du omkring 6+6, hvis du har haft ÆL omkring 6 eller 7 okt. 

Jeg er ked af at sige det, men er man "så" langt brude en g test give udfald. G test måler fra omkring et HCG på 25 (alt efter hvilken mærke det er) og omkring uge 6 skal HCG ligge på mellem 1080 og 56500. 

Spørgsmålet er så, om du måske har haft en sen ÆL i denne cyklus, så du ikke er så langt henne som du tror. 

Man tæller fra først dag man har mens. Dog hedder ÆL altid 2+0 og forventet mens hedder altid 4+0, uanset om cyklussen er 28, 42, 72 dage osv. Mens kommer ca. 14 efter ÆL.

bliver spændende hvad blodprøven viser 

Ja det kan da egentlig sagtens være at jeg så ikke er så langt henne som jeg tror. 

Min mens var et par dage forsinket sidste gang, men stadig så den beregnes som regelmæssig, siger lægen, så ja måske ægløsningen også har været lidt forsinket  

Jeg er også virkelig spændt! Må lige melde tilbage! 

Tusind tak for svar! 

Anmeld Citér

10. november 2016

Ras.mussen

Ja det kan da egentlig sagtens være at jeg så ikke er så langt henne som jeg tror. 

Min mens var et par dage forsinket sidste gang, men stadig så den beregnes som regelmæssig, siger lægen, så ja måske ægløsningen også har været lidt forsinket  

Jeg er også virkelig spændt! Må lige melde tilbage! 

Tusind tak for svar! 

Så lidt 

ja gør endelig det 

Anmeld Citér

10. november 2016

HPH

Så tænker jeg at jeg nok gør på mandag. Hvid ikke de giver svar i weekenden 

Tak for svar! Håber virkelig på hurtigt svar i hvertfald! 

Tjek evt sundhed.dk

jeg fik taget en torsdag, og kunne se svarene i weekenden derpå

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.