Linus er 6 år, men jo lidt påvirket af storebror på 9 år. Han elsker Vitello hvis det skal være billedbøger der kan læses på en aften.
Jeg er i gang med at læse Harry Potter 1 for ham i den udgave med de smukkeste illustrationer - han kunne godt have ventet synes jeg men storebror taler on Harry Potter. Vi har lige læst brødrene løvehjerte som han virkelig var optaget af. Også hodja fra Pjort. Vi læser også hver dag et kapitel i Sigurds Danmarks historie og den er han meget meget meget optaget af - vi har også læst de nordiske guder også af Sigurd som han var vild med.
Han kan også lide andre bøger af Kim Fupz Aakeson - jeg kan næsten ikke rose dem nok, for de går lige ned i børnenes univers med humor, er tvist og med alvor. Fx Mor, verdens uartigste dreng, rokketanden.
For ikke så lang tid siden var Strid hittet, men dem vælger han ikke længere. Alfons Åberg kan han også stadig vælge.
Det er min mening man ikke skal presse dem mod for "store" værker men finde dem vi kan grine af sammen, hygge om, kan forstå. Men også turde udfordre og så give op - vi gav fx op med Mio min Mio, han havde endda set den på teater, men den fangede bare ikke. Og så måske skæve mod faglitteraturen
Anmeld
Citér