Hvilken er jeres børns yndling's bog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

536 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. november 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Min søn er træt af de bøger vi har derhjemme.

Så hvilken bøger elsker jeres børn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2016

Pikku Myy

Aisha skriver:

Min søn er træt af de bøger vi har derhjemme.

Så hvilken bøger elsker jeres børn?

Den uendelige historie - Michael Ende

Anmeld Citér

9. november 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Pikku Myy skriver:

Den uendelige historie - Michael Ende

Hvor gammel er dine børn ? min er lige blevet 6 er han for lille til denne bog?

Anmeld Citér

9. november 2016

Pikku Myy

Aisha skriver:

Hvor gammel er dine børn ? min er lige blevet 6 er han for lille til denne bog?

Jeg tror han var knapt 7 da vi læste den første gang. Der var en del, der gik hen over hovedet på ham, men han havde en rigtig god oplevelse.

Anmeld Citér

9. november 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Pikku Myy skriver:

Jeg tror han var knapt 7 da vi læste den første gang. Der var en del, der gik hen over hovedet på ham, men han havde en rigtig god oplevelse.

mange tak

Anmeld Citér

10. november 2016

LLT.

Her er hun fra april 2010, ynglings lige nu er klart Emil fra Lønneberg ellers Villads fra Valby bøgerne, frække Frida og folk og røver i Kardemommeby

Anmeld Citér

10. november 2016

lineog4

Linus er 6 år, men jo lidt påvirket af storebror på 9 år. Han elsker Vitello hvis det skal være billedbøger der kan læses på en aften. 

Jeg er i gang med at læse Harry Potter 1 for ham i den udgave med de smukkeste illustrationer - han kunne godt have ventet synes jeg men storebror taler on Harry Potter. Vi har lige læst brødrene løvehjerte som han virkelig var optaget af. Også hodja fra Pjort. Vi læser også hver dag et kapitel i Sigurds Danmarks historie og den er han meget meget meget optaget af - vi har også læst de nordiske guder også af Sigurd som han var vild med. 

Han kan også lide andre bøger af Kim Fupz Aakeson - jeg kan næsten ikke rose dem nok, for de går lige ned i børnenes univers med humor, er tvist og med alvor. Fx Mor, verdens uartigste dreng, rokketanden. 

For ikke så lang tid siden var Strid hittet, men dem vælger han ikke længere. Alfons Åberg kan han også stadig vælge. 

Det er min mening man ikke skal presse dem mod for "store" værker men finde dem vi kan grine af sammen, hygge om, kan forstå. Men også turde udfordre og så give op - vi gav fx op med Mio min Mio, han havde endda set den på teater, men den fangede bare ikke. Og så måske skæve mod faglitteraturen 

Anmeld Citér

10. november 2016

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Mine er 6 og 8. 

Lige nu er vi igang med alle de forskellige disneybøger, som min mand har haft da han var barn. 

Vi har læst brødrene grimms eventyr som jeg synes er hyggelige. 

Vitello og nogle af strids bøger har også været et hit. 

Næste projekt er Tiske og Taske, som har 24 historier til december måned og efter den satser vi på snøvsen. 

Anmeld Citér

10. november 2016

Troldemommi

lineog4 skriver:

Linus er 6 år, men jo lidt påvirket af storebror på 9 år. Han elsker Vitello hvis det skal være billedbøger der kan læses på en aften. 

Jeg er i gang med at læse Harry Potter 1 for ham i den udgave med de smukkeste illustrationer - han kunne godt have ventet synes jeg men storebror taler on Harry Potter. Vi har lige læst brødrene løvehjerte som han virkelig var optaget af. Også hodja fra Pjort. Vi læser også hver dag et kapitel i Sigurds Danmarks historie og den er han meget meget meget optaget af - vi har også læst de nordiske guder også af Sigurd som han var vild med. 

Han kan også lide andre bøger af Kim Fupz Aakeson - jeg kan næsten ikke rose dem nok, for de går lige ned i børnenes univers med humor, er tvist og med alvor. Fx Mor, verdens uartigste dreng, rokketanden. 

For ikke så lang tid siden var Strid hittet, men dem vælger han ikke længere. Alfons Åberg kan han også stadig vælge. 

Det er min mening man ikke skal presse dem mod for "store" værker men finde dem vi kan grine af sammen, hygge om, kan forstå. Men også turde udfordre og så give op - vi gav fx op med Mio min Mio, han havde endda set den på teater, men den fangede bare ikke. Og så måske skæve mod faglitteraturen 

Den med Sigurd og de nordiske guder er vi ved at læse, den er jo faktisk også spændende for voksne, der er da en del ting jeg ikke var klar over  og Johanne nyder den i stor stil. 

Anmeld Citér

10. november 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis

Min yndlingsbog som barn var Momo, af Michael Ende.

Dels er den god for barnet, da den er spændende, sød og sjov. Momos tankeunivers er total barnligt på den fede måde. Dels er den også god for voksne at læse, har genlæst den for et par år siden, og den er faktisk enormt tankevækkende:-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.