Jeg er lige startet 1/11 som kommunal dagpleje.
Har i dag måtte melde mig syg med dårligmave/opkast.
Jeg har bare så dårlig samvittighed over at måtte melde mig syg. De børn jeg har i starten er gæste børn ( børn hvis normale dagpleje er syg eller har ferie) har så dårlig samvittighed over at de nu skal ud til endnu en dagpleje.
Ved jo godt at man ikke kan forudsige sygdom men føler bare jeg sender et dårligt signal ved at blive syg efter kun 9 dages ansættelse.
Som mor til en pige på 2 der går i dagpleje, vil jeg sige at det er en smule frusterende, når vores dagplejemor bliver syg eller har ferie og mit barn skal i gæstedagpleje og denne så bliver syg efter 2-3 dage og barnet så skal hjem til en helt tredje.. men bliver mest frustreret på min datters vegne, over at hun bliver "kastet" rundt
men selfølgelig skal man have ferie og selfølgelig kan man blive syg, så det er jo ikke sådan at jeg går rundt og tænker dårligt om de forskellige dagplejemødre , de gør det jo så godt de kan 
og jeg vil da hellere have at dagplejen tænker på sig selv og børnene og bliver rask, end at få et sygt barn med hjem 
god bedring
Anmeld
Citér