Dårlig samvittighed ved sygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

503 visninger
5 svar
3 synes godt om
9. november 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Jeg er lige startet 1/11 som kommunal dagpleje.

Har i dag måtte melde mig syg med dårligmave/opkast.

Jeg har bare så dårlig samvittighed over at måtte melde mig syg. De børn jeg har i starten er gæste børn ( børn hvis normale dagpleje er syg eller har ferie) har så dårlig samvittighed over at de nu skal ud til endnu en dagpleje.

Ved jo godt at man ikke kan forudsige sygdom men føler bare jeg sender et dårligt signal ved at blive syg efter kun 9 dages ansættelse.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Shit happens�� 

Der er jo desværre ik noget at gøre ved det.

Her har jeg været syg siden i fredags. Det er træls, men det går jo heldigvis over. Vh stine

Anmeld Citér

9. november 2016

MiniMe2005

De fleste forældre ville da sikkert blive mere irriterede over, at du smittede deres børn med dårlig mave, end at du melder dig syg :-)

Jeg synes aldrig, man skal have dårlig samvittighed over at melde sig syg uanset arbejde, hvor lang tid man har været der, eller hvor travlt der er. Det kommer ingen til gode, at du sidder og er sløj og smitter andre.

Er man syg, så er man syg, og så skal man blive hjemme :-)

Anmeld Citér

9. november 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
MiniMe2005 skriver:

De fleste forældre ville da sikkert blive mere irriterede over, at du smittede deres børn med dårlig mave, end at du melder dig syg :-)

Jeg synes aldrig, man skal have dårlig samvittighed over at melde sig syg uanset arbejde, hvor lang tid man har været der, eller hvor travlt der er. Det kommer ingen til gode, at du sidder og er sløj og smitter andre.

Er man syg, så er man syg, og så skal man blive hjemme :-)

Det er også bare fordi jeg er ny ansat at jeg har dårlig samvittighed. 

Bare det at få mine egne børn ud af døren var uoverskuelig.

Håber hurtigt at komme over det. Så jeg er klar igen

Anmeld Citér

9. november 2016

AmalieR

Jeg er lige startet 1/11 som kommunal dagpleje.

Har i dag måtte melde mig syg med dårligmave/opkast.

Jeg har bare så dårlig samvittighed over at måtte melde mig syg. De børn jeg har i starten er gæste børn ( børn hvis normale dagpleje er syg eller har ferie) har så dårlig samvittighed over at de nu skal ud til endnu en dagpleje.

Ved jo godt at man ikke kan forudsige sygdom men føler bare jeg sender et dårligt signal ved at blive syg efter kun 9 dages ansættelse.

Som mor til en pige på 2 der går i dagpleje, vil jeg sige at det er en smule frusterende, når vores dagplejemor bliver syg eller har ferie og mit barn skal i gæstedagpleje og denne så bliver syg efter 2-3 dage og barnet så skal hjem til en helt tredje.. men bliver mest frustreret på min datters vegne, over at hun bliver "kastet" rundt   

men selfølgelig skal man have ferie og selfølgelig kan man blive syg, så det er jo ikke sådan at jeg går rundt og tænker dårligt om de forskellige dagplejemødre , de gør det jo så godt de kan 

og jeg vil da hellere have at dagplejen tænker på sig selv og børnene og bliver rask, end at få et sygt barn med hjem

god bedring

Anmeld Citér

9. november 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg vil også hellere have dp melder sig syg.. Det er selvf. lidt besværligt med gæstedagpleje, men synes heller ikke det er det er verdens største problem

Du kan jo ikke gøre for, at du bliver syg nu. Men jeg kender godt det med dårlig samvittighed.

God bedring til dig!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.