Hvad jeg gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

464 visninger
4 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. november 2016

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg er en 17-årig pige der ved en kæmpe fejl er blevet gravid. Jeg og ham jeg blev gravid med er begge fast besluttet på at jeg skal have en abort. 

Jeg ved overhovedet ikke om jeg skal fortælle det til mine forældre... Jeg er virkelig bange for deres reaktioner på det. Min mor er meget imod aborter, og mener at aborter kun skal være tilladt hvis barnet er alvorligt syg eller noget i den retning. Min far bliver helt sikkert bare vildt sur, da han i forvejen synes de fleste af mine valg og meninger er forkerte. Min ven som jeg blev gravid med er også bange for sine forældres reaktioner.

Jeg vil IKKE have kommentarer om noget der har noget med hvordan uheldet skete. Vi var meget fulde og tænkte ikke på beskyttelse da vi var i seng sammen. Vi ved begge to at det er ufatteligt dumt det der er sket og at man altid skal bruge beskyttelse.

På forhånd tak for jeres svar.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2016

Abracadabra

Du skynder dig til din egen læge, som har tavshedspligt. Du kan sagtens få abort uden dine forældres samtykke.

Anmeld Citér

8. november 2016

Mo9ca

Anonym skriver:

Hej.

Jeg er en 17-årig pige der ved en kæmpe fejl er blevet gravid. Jeg og ham jeg blev gravid med er begge fast besluttet på at jeg skal have en abort. 

Jeg ved overhovedet ikke om jeg skal fortælle det til mine forældre... Jeg er virkelig bange for deres reaktioner på det. Min mor er meget imod aborter, og mener at aborter kun skal være tilladt hvis barnet er alvorligt syg eller noget i den retning. Min far bliver helt sikkert bare vildt sur, da han i forvejen synes de fleste af mine valg og meninger er forkerte. Min ven som jeg blev gravid med er også bange for sine forældres reaktioner.

Jeg vil IKKE have kommentarer om noget der har noget med hvordan uheldet skete. Vi var meget fulde og tænkte ikke på beskyttelse da vi var i seng sammen. Vi ved begge to at det er ufatteligt dumt det der er sket og at man altid skal bruge beskyttelse.

På forhånd tak for jeres svar.

Hvor er det unfair at du skal have nogle forældre som du ikke tør betro dig til, på grund af frygt for deres reaktion. Hvor ville jeg ønske at jeg var din mor med den situation du står i.

Som Abracadabra skriver, har din læge tavshedspligt. Så skynd dig at kontakte vedkommende og få sat gang i processen. Lægen kan fortælle dig, om alt hvad du har brug for at vide, i forbindelse med aborten. Og endelig, brug dine veninder og din ven til at snakke med efterfølgende når nu du har et par forældre som ikke kan være der for dig. Det kan godt være hårdt følelsesmæssigt at gennemgå sådan noget.

Kram til dig

Anmeld Citér

8. november 2016

NasimG

Snak med din Mor. Du har brug for alt den støtte du kan få og selvom din mor nok vil bearbejde dig for det, så er hun alligevel den person som elsker dig allermest på jorden.Jeg håber du får hjælp 

Anmeld Citér

9. november 2016

den glade

Du får helt klart brug for nogen at snakke med om det bagefter så hvis ikke du har lyst til at fortælle det til din mor er det en god ide at snakke med en god veninde eller et andet familiemedlem om det for det får du brug for. Har en veninde der lige har været igennem en abort og hun havde voldsomme smerter i de dage det stod på så det er nok også en god ide at opholde dig et andet sted et par dage mens det står på. Jeg er selv 19 år og gravid og var også meget bange for mine forældres reaktion, især fordi jeg ville beholde barnet. Men det kan også være dine forældre tager røven på dig og reagere helt anderledes end du forventer det er set før. Men hvis du er bange for din mor vil bebrejde dig for din beslutning så ville jeg i hvert fald andbefale at du kan fortælle hende det når du mentalt er kommet dig over det for det sidste du får brug for er din mor der bebrejder dig. Du får lige et kæmpe herfra 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.