Eksperthjælp: 6,5 måned vågner hver time natten igennem.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

387 visninger
1 svar
0 synes godt om
8. november 2016

Lisbeth Jess

Hej håber du kan hjælpe mig lidt på rette vej. Har en søn på 6 1/2 måneder. Han vågner næsten hver time om natten, da han var 4 måneder sov han næsten hele natten. men så begyndte vi rigtig på skemad også gik det galt.
Vores dag ser sådan her ud:

06:30 står vi op og får grød og vand.

08:30 en flaske og sove på.
Her sover han en time i sin seng og hvis jeg så tager ham med ned i min seng sover han en time mere.

11:30 Får han kartoflemos eller øllebrød.

12:30 Får vi en flaske mere og sove på.
Her sover han ca 1 1/2 time.

14-30-15:00 frugtmos

16:00-16-30 Få han en flaske og tager en lille times lur.

18:00 vores aftensmad. Men det er blendet for han nægter og spise hvis der er klumper i.

19:00-19:30 en flaske og han bliver lagt til og sove.
Her vågner han 1-2 gange efter og skal ha sutten eller vendes.

ca 00:00 får han en flaske mere. (hvis han selv vågner)

Men han vågner mange gange i løbet af natten, nogle nætter hver time.
Har prøvet og give ham vand om natten og har prøvet og give ham noget vælling sammen med aften flasken men han drikker højst 15 ml så gider han ikke mere.
Er virkelig træt efterhånden og håber du måske har svaret eller nogle tips vi kan prøve.

Hilsen den meget træte mor

Lisbeths svar

Hej !

Kan godt forstå du er træt, når du/I ikke får jeres nattesøvn.

Han vågner fordi han mærker ubehag på en eller anden måde.

Har du indtryk af han har smerter, her tænker jeg ører , mave eller trænder?

Hvis han har væske i mellemøret vil det hjælpe at hæve hovedgærdet. Få ham evt checket hos en ørelæge.

Han sover ikke så meget om dagen ser det ud til, når jeg læser din beskrivelse.Han er sikkert en aktiv dreng der ikke sover tiden væk.

Han er i en alder hvor der sker en rivende udvikling og det kan godt påvirke nattesøvnen, også selvom han har sovet igennem.

Ved ikke hvordan han ligger vægtkurvemæssigt, tror dog godt han kunne få en flaske mere i løbet af dagen.

Det kan være en gevinst at have ham meget i favn, enten i en bæresele eller på ryggen i en bærestol. Han er tæt på dig/jer og får meget  tryghed og nærvær. 

Babymassage eller,fodmassage,samt et dejligt bad, kan hjælpe med at gøre ham rigtig træt til nattesøvnen.

Håber det snart vender så I igen får en god nattesøvn.

Fortsat held og lykke med ham.

Varme Hilsner 

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2016

Mortil2drenge<3

Vil bare lige fortælle at jeres historie lyder næsten magen til vores min dreng er 7 måneder og vi tog ham til ørelæge af samme grund og det viste sig der var væske i højre øre så få heller det kontrolleret så i evt kunne finde ud af om det er det som kunne være årsagen da de venter 3 måneder før der bliver gjort noget så heller få det opdaget nu 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.