Prævention, smide p-pillerne i god tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.036 visninger
7 svar
8 synes godt om
8. november 2016

SKJ1993

Hej alle sammen.

Jeg følger lystigt med her på debatten og har læst om manges rejse fra vi prøver til det lykkedes (tillykke til dem der er nået i mål og held og lykke til jer det stadig kæmper). Det lyder umiddelbart som om det kan tage lang tid fra man smider p-pillerne til man kommer i sin egen cyklus og kroppen finder sig selv. Vi har planer om projekt baby inden for de næste par år, kunne det være en idé når denne omgang p-piller er brugt at skifte til kondom? På den måde har min krop masser af tid til at falde til, jeg ved godt der stadig kan gå mange måneder inden det lykkedes,  men måske jeg kunne give det et skub i den rigtige retning på den måde? Jeg skriver dette netop som jeg får ideen så har slet ikke snakket med nogen om det. Jeg har været på pillen i snart 8 år og det er det eneste min kæreste og jeg bruger nu.

Ulempen er at det er frygtigligt dyrt (vi er meget aktive i soveværelset) og jeg syntes det kan være lidt en moodkiller, men tænker at det kan man vænne sig til. 

Hvad har i selv gjort? Håber i kan give lidt fif med på vejen. På forhånd tak, ig god tirsdag .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2016

Abracadabra

Det er der umiddelbart ikke nogen grund til. P-pillerne er jo hurtigt ude af kroppen. Der vil selvfølgelig altid være nogen, der har uregelmæssighed menstruation efter p-pille-stop, men nogle af dem havde måske også uregelmæssighed menstruation inden...

Anmeld Citér

8. november 2016

Maalene

Første gang blev jeg gravid i 2. cyklus efter p-pillestop (mistede dog), men blev hurtigt gravid ift. hvornår jeg stoppede på p-piller  Blev så gravid igen i 3. cyklus efter min MA med min dejlige datter

Denne gang smed jeg p-pillerne måneden før vi gik i gang med projekt baby og blev igen gravid i 2. forsøg (3. cyklus efter p-pillestop), så her har p-pillerne heldigvis ikke haft betydning for chancen for at blive gravid

Tænker du måske kan smide dem en 3 måneder før i går i gang, så du lige kan få styr på cyklus og sådan, men tænker ikke det er nødvendigt allerede nu - men jeg har jo også været ekstremt heldig

Ønsker jer det bedste, når den tid kommer

Anmeld Citér

8. november 2016

Coco30

Jeg måtte vente 4 cyklusser hvor min mens blev væk efter p-pille stop. Blev så gravid med det samme i 5. Cyklus  ..så har stadig ikke fået mens :-) Mine to veninder fik deres mens efter ca. 3 måneder efter deres p-pille stop. De døjer med lidt uregelmæssigheder stadig. Men de siger den for det meste kommer. Kender til gengæld mange som smed pillerne og blev gravide i aller første hug! Så det er meget forskelligt. Jeg syns du skal smide pillerne 2-3 mdr inden i starter.. så får du også hormonerne ud af kroppen. Så stresser du måske også mindre... 

Anmeld Citér

18. november 2016

SKJ1993

Tusind tak for jeres svar! 

Jeg har snakket med min kæreste her hjemme, og det lader til at vi er mere klar til baby end vi (jeg) lige regnede med. Det vil sige at vi nok i stedet bare dropper al prævention når der ikke er flere p-piller på recepten (en gang til sommer). 

Så hvis jeg er heldig har jeg en lille spire i maven ved denne tid næste år. Det er så uvirkeligt, men nøj hvor jeg allerede glæder mig!  

Endnu en gang tak for jeres svar og rigtig god weekend! 

Anmeld Citér

18. november 2016

Baby2017

Hejsa. 

Jeg havde også hørt det her med at p piller skal ud af kroppen og det kan tage tid,  så jeg smed dem 3-4 måneder før pb og blev gravid i 2 cyklus. 

Min cyklus hoppede lidt frem og tilbage de første par måneder men det var egentlig ikke slemt.  Tror det er meget forskelligt hvor hurtigt ens cyklus bliver normal. 

Anmeld Citér

18. november 2016

CBbaby

Jeg blev gravid i 3 cyklus efter P-pille stop. 

Vi troede der ville gå lang tid efter 10 år på P-piller. 

Min læge rystede på hovedet og sagde, at de anbefalede nogen barnløse par at lade kvinden komme på P-piller i 6 måneder også stoppe og prøve.  For for mange så sætter det deres biologiske ur i gang på en måde,  så det er nemmere at blive gravide. Hun sagde, at erfaringerne viste, at enten blev man hurtigt gravid (inden for 6 måneder efter P-Stop)  eller også så gik der over et år. 

Hun sagde, at vi skulle vente med at tage min spiral ud til vi var klar til nr 2. (Hormonspiral) det havde samme effekt. :-) bare et lille opråb om, at det ikke er hent rigtigt med P-piller og langsomme graviditeter. Det afhænger også af kvindens egen krop - og er den fin og i god stand,  så er det nemmere for en del i månederne lige efter P-stop.

Anmeld Citér

19. november 2016

FrkLarsen

S-Jespersen skriver:

Hej alle sammen.

Jeg følger lystigt med her på debatten og har læst om manges rejse fra vi prøver til det lykkedes (tillykke til dem der er nået i mål og held og lykke til jer det stadig kæmper). Det lyder umiddelbart som om det kan tage lang tid fra man smider p-pillerne til man kommer i sin egen cyklus og kroppen finder sig selv. Vi har planer om projekt baby inden for de næste par år, kunne det være en idé når denne omgang p-piller er brugt at skifte til kondom? På den måde har min krop masser af tid til at falde til, jeg ved godt der stadig kan gå mange måneder inden det lykkedes,  men måske jeg kunne give det et skub i den rigtige retning på den måde? Jeg skriver dette netop som jeg får ideen så har slet ikke snakket med nogen om det. Jeg har været på pillen i snart 8 år og det er det eneste min kæreste og jeg bruger nu.

Ulempen er at det er frygtigligt dyrt (vi er meget aktive i soveværelset) og jeg syntes det kan være lidt en moodkiller, men tænker at det kan man vænne sig til. 

Hvad har i selv gjort? Håber i kan give lidt fif med på vejen. På forhånd tak, ig god tirsdag .

Hejsa 

Der er ingen grund til allerede at smide ppillerne, de er hurtigt ude af systemet igen 

Jeg smed ppillerne i Januar 16 (d 20/1 præcis) og jeg testede positiv d 8/4 efterfølgende. 

Da vi var til tidlig scanning i uge 5+ sagde jordemoderen at kroppen faktisk danner enormt mange æg og hormoner i et par måneder efter ppillerne er lagt på hylden, fordi ens egne hormoner går helt amok  Om det er sandt tør jeg ikke garantere. 

Held og lykke med projektet baby når i kommer dertil 

FrkLarsen 35+6 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.