Harry Potter film. Passende alder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.097 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. november 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja som spøegsmålet lyder, hvor gamle var jeres børn, da de/i så alle Harry Potter filmene?

Her har vi set de første 2 film, men er i tvivl om, om de er store nok til at se de andre film.

Mange i theas klasse har set alle film. De er 7-9 år. Vh stine

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2016

lineog4

Hos os har reglen været: vi skal have læst bogen før vi ser filmen for så har vi talt det uhyggelige igennem og fået det i mindre doser (der er grænser for hvor mange kapitler jeg kan læse på en dag). Den mindste er i gang med at læse nummer 1 (han er 6), den mellemste på 9 har set til og med 4eren og den ældste på 14 så 7ereb for et års tid siden.

Anmeld Citér

8. november 2016

Babilooo

lineog4 skriver:

Hos os har reglen været: vi skal have læst bogen før vi ser filmen for så har vi talt det uhyggelige igennem og fået det i mindre doser (der er grænser for hvor mange kapitler jeg kan læse på en dag). Den mindste er i gang med at læse nummer 1 (han er 6), den mellemste på 9 har set til og med 4eren og den ældste på 14 så 7ereb for et års tid siden.

Vores er 7,5. Han har ser de første 4. De sidste er for mørke og uhyggelige 

Anmeld Citér

8. november 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Ja som spøegsmålet lyder, hvor gamle var jeres børn, da de/i så alle Harry Potter filmene?

Her har vi set de første 2 film, men er i tvivl om, om de er store nok til at se de andre film.

Mange i theas klasse har set alle film. De er 7-9 år. Vh stine

Min dreng på 8 har set de første 3 eller fire - alle dem med dansk tale. Han ville gerne se videre, men når han ikke forstår sproget sidder han hele tiden og siger "hvad sker nu?" så vi har valgt at vente til han forstår det lidt bedre. Desuden er de sidste film noget dystre end de andre.

Anmeld Citér

8. november 2016

Sprit25

Min drøm er at min datter skal vokse med Harry 

så på hendes 11 års fødselsdag får hun bog 1 og så fremdeles. Min mand ryster lidt på hovedet af det, men jeg synes ideen er sød 

jeg synes de er for uhyggelig for indskolingsbørn. Hvertfald 4-7:/

Anmeld Citér

8. november 2016

Troldemommi

Nu er min den ældste kun 5, så vi er slet ikke begyndt at overveje det endnu, syntes slet ikke den er beregnet til 7-8 årige heller, men når de selv har læst bøgerne og har en forestilling om hvordan filmen er så kan vi snakke om det når de er ca 9-10 år, og det gælder kun Harry Potter og de vises sten.

Anmeld Citér

8. november 2016

GrønStjerne

Min datter er 8, flere af hendes kammerater ser dem, og hun argumenterer også ind i mellem for at hun skal se dem.

MEN: Hun måtte en gang afleveres midt om natten fordi hun havde været i bio og se smølferne 2. Den var simpelthen så uhyggelig at selv bedste ikke duede og hun måtte hjem til mor og far.

Jeg synes det er oplagt at hun må vente lidt endnu, mens lillesøster er mere frisk på den slags...

Men mit umiddelbare gæt er nr 1-3 inden man er 9, og resten klart efter...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.