Gå i skole selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.309 visninger
11 svar
3 synes godt om
7. november 2016

Chantie

Jer med skolebørn. 

Hvornår mener i jeres børn er klar til at gå i skole selv? 

Og hvornår skal de selv gå/cykle  

Så fremt der altså er en forsvarlig vej til skole selvfølgelig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2016

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Altså min fylder 10, her om små 14 dage og jeg følger ham afsted i skole, fordi at han gerne selv vil have det. 

Det tager dog ikke mere end små 3-4 min, at gå til skolen. Dog går han jævnligt selv hjem fra sfo'en af 

Men inden alt for længe, kommer han nok til at gå selv både til skole og hjem 

Anmeld Citér

7. november 2016

Carina:-)

Mine har 400 m i skole og hende på 8 må gerne selv gå hjem fra sfo og går også selv i skole en dag om ugen da store bror møder senere . Hun skal over en ret befærdet gade ,men det klare hun fint .

Anmeld Citér

7. november 2016

nilletøz

Min den store der er 7 år har gået i skole selv det sidste halve år, dog har der været dage hvor jeg har fulgt ham over.. 

han går stort det selv hjem med mindre han gerne ville have jeg går ham i møde... 

Anmeld Citér

7. november 2016

Monski

Chantie skriver:

Jer med skolebørn. 

Min ældste bliver 7 til december og må ikke endnu. Vi bor meget tæt på skolen og han skal kun over én (ikke særlig stor) vej, hvor der også står skolepatrulje 

Tanken om han går alene i skole ligger meget fjernt lige nu, til gengæld ville jeg være helt tryg ved han gik alene hjem fra SFO. (Får han dog heller ikke lov til enndu) Jeg tror det har noget at gøre med at jeg kan tjekke hvad tid han er gået fra SFOen og forholdvis hurtigt kan finde ud af om der er sket ham noget. Hvis der skete noget på vej i skole ville jeg reelt set ikke ane det medmindre jeg 6 timer efter tjekkede om han var kommet i SFO. 

Cykle det får han først lov til om mange år! Der er alligevel en del mere af holde øje med og forholde sig til 

Anmeld Citér

7. november 2016

Leneur

Til foråret har vi snakket om min 7-årige skal gå selv, hvis hun har lyst og jeg tør slippe taget i hende... Hun ville sagtens kunne gå selv allerede nu, da hun har helt styr på hvordan man gebærder sig ude i trafikken. Det er kun vores medtrafikanter jeg ikke stoler på og så det at det er den mørke tid nu. Hun går selv hjem fra skole/SFO. Der er trafikken ikke så grel som den er om morgenen. 

Anmeld Citér

7. november 2016

Klumpe-dumpe

Vi bor i modsatte ende af byen ifht skole.  Min datter vil meget gerne tage bybussen, og jeg tror nu også godt hun kan. Men i lille dus ser de helst, man følge dem. Så vi må se efter sommerferien, når hun rykker op i store dussen. 

Anmeld Citér

11. november 2016

MorDk

Min søn er 6 år og han bliver fulgt i skole. Vi cykler med ham. Hvis han selv skulle gå i skole kunne jeg msåke give slip på om nogle år. Synes ikke han skal cykle alene før han er mindst 10-12 år. Men det må tiden vise. Børn skal kunne tænke rationelt. Og på cykel stoler jeg ikke på ham endnu. Der går som nævnt nok mange år endnu. Jeg synes det er dejligt og trygt han bliver fulgt i skole. 

Anmeld Citér

11. november 2016

modesty

Chantie skriver:

Jer med skolebørn. 

Da jeg var 8 tog jeg selv en halvtimes togtur (med togskift) til skole.

Jeg vil mene at 8 er rigeligt stor til at gå til skole, også selvom man skal over befærdede veje. Det er dog noget lidt andet på cykel synes jeg. 

Anmeld Citér

11. november 2016

MiniMe2005

Jeg var en 7-8 år, da jeg selv gik i skole. Den lå 5 minutter væk, men jeg skulle over en meget trafikeret vej (dog med lysregulering). Jeg tænker, det er en fin alder. Jeg har aldrig cyklet i skole, men det gjorde nogle af de andre. De cyklede alene i skole, da de var en 8-9 år (pga trafikken).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.