Mistrivsel i ny børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.097 visninger
3 svar
7 synes godt om
7. november 2016

Anonym trådstarter

Min dreng flyttede børnehave pga flytning for 5 mdr siden, Han skal starte i skole til august 17. 

I den gamle børnehave var min dreng meget vellidt, var den der dreng der fik alle de andre børn til at grine og havde mange venner. 

Efter han er skiftet har han ikke rigtig nogen venner, han er ked af det og mistrives. Vi har været til samtale med børnehaven som er enig og der skal en støtte pædagog på ham. 

Problemer opstår pga mangel på kommunikation. Feks missede han en tur med tur gruppen fordi vi ikke var informeret om de skulle være der 1/2 time før den dag, og jeg kigger jævnligt på info siden hjemmefra. Der står meget info om hvad de laver osv men det drukner de relevante opslag, hvis de står der. Her har de åbenbart ingen varmeskabe, ingen info vi har fået, og pludselig finder vi ud af at de bare smider overtøj og jakker i en stor pose, resultatet at min dreng måtte ha en meget våd jakke på hjem. 

Lige nu er jeg så ked af vi flyttede børnehave og ikke lod ham være det sidste 1/2 år i nuværende børnehave, og overvejer om lillebror skal i samme børnehave eller vi skal overveje noget andet selvom det er noget mere upraktisk 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

Hvad foreslår børnehaven at I gør, for bedst muligt at hjælpe og støtte din dreng til bedre trivsel?

Det lyder for mig som om at tingene måske bliver blandet lidt sammen, for de problemer du som mor har med kommunikationen med personalet, har vel ikke noget med din drengs sociale trivsel og de andre børn at gøre? Man får jo ikke støttepædagog på fordi man kommer for sent til en udflugt, eller har en våd jakke?

Anmeld Citér

8. november 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Hvad foreslår børnehaven at I gør, for bedst muligt at hjælpe og støtte din dreng til bedre trivsel?

Det lyder for mig som om at tingene måske bliver blandet lidt sammen, for de problemer du som mor har med kommunikationen med personalet, har vel ikke noget med din drengs sociale trivsel og de andre børn at gøre? Man får jo ikke støttepædagog på fordi man kommer for sent til en udflugt, eller har en våd jakke?

Nej der er flere årsager da han har reageret voldsomt på skiftet og ikke har fået nogen venner i børnehaven, men det er jo de forskellige ting kombineret som gør mig frustreret, for noget kunne jo hjælpe vores barn. Ikke at få en møg trels dag med flere reaktioner fordi han ikke kom med på tur og alt det de andre så fik sammen og han er udenfor. En øv oplevelse hjem fordi han måtte sidde i vådt tøj ikke ting der gavner ham når han i forvejen har det svært 

Anmeld Citér

8. november 2016

Abracadabra

Kommunikation er vejen frem. Du er nødt til at tale med børnehaven omkring de praktiske problemer.  Du er samtidig også nødt til at skille din drengs sociale vanskeligheder HELT fra børnehavens praktiske problemer. 

De skal da have en løsning for vådt tøj! Alternativt må han have børnehave-tøj og gå-hjem-tøj, selvom det virker overflødigt. 

At du har svært ved at overskue planlægningen på systemet, er jo egentlig ikke deres skyld, men hvis du er én af mange, skal de jo kommunikere på en anden måde. 

Tal med pædagogerne! Og sæt begge dine børn i samme institution, tiden man bruger på transport, bruger man væk fra sine børn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.