Når det ikke lykkes, hjælp:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

745 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. november 2016

Anonym trådstarter

Vi er igang med andet ivf forsøg. Og har nu kun 1 forsøg tilbage.. og allerede nu begynder tankerne at køre.. 

hvad nu hvis det ikke lykkes hvad så? Hvad gør vi så? Er det så egenbetaling? Hvad koster det, hvor får man hjælpen fra? skal vi så leve med ikke at kunne få børn?

er der nogen der har stået i den situation, eller bare ved hvad der sker bagefter, som har lyst til at dele erfaringer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2016

Tascha26

Anonym skriver:

Vi er igang med andet ivf forsøg. Og har nu kun 1 forsøg tilbage.. og allerede nu begynder tankerne at køre.. 

hvad nu hvis det ikke lykkes hvad så? Hvad gør vi så? Er det så egenbetaling? Hvad koster det, hvor får man hjælpen fra? skal vi så leve med ikke at kunne få børn?

er der nogen der har stået i den situation, eller bare ved hvad der sker bagefter, som har lyst til at dele erfaringer? 

Mener bestemt det er egen betaling efter de tre offentlige forsøg er brugt. Da vi skulle starte IVF behandling inden jeg så blev gravid på naturligvis som gjorde vi aldrig nåede at starte. Men der skulle vi selv af med 25000kr for tre IVF forsøg inkl. Forsamtale/forundersøgelse, hvis vi skulle ha haft behandling. Tænker priserne varierer lidt fra sted til sted. Dette vat på en privat fertilitetsklinik. 

Anmeld Citér

7. november 2016

tarkoflen

Jeg håber alle dine bekymringer bliver gjort til skamme og du slet ikke skal bruge de råd du får herinde ved vores første barn lykkedes det i 2. forsøg

vi har lige været igennem turen, dog for at få barn nr 2 og vi gav 49.000 kr for 3 icsi forsøg. Vi har dog kun brugt det ene. 

Anmeld Citér

7. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

Kære du

Dine tanker og bekymringer er virkelig normale og kendetegnende for mennesker, som er lige netop der hvor du er. Noget af det sværeste ved ufrivillig barnløshed og behandling er alle usikkerhederne og frygten for fremtiden. Det er umenneskeligt at være så magtesløs og hverken kunne gøre til eller fra. Selv var jeg panisk da vi nåede afslutningen på vores forsøg i det offentlige, for hvad så nu?

Desværre har man fra politisk side valgt, at alle får 3 forsøg - fremfor at foretage en individuel lægelig vurdering af, hvem det vil give mening at hjælpe yderligere (som ved al anden sygdom/medicinering).  Det betyder, at såfremt I ikke har heldet med jer, men ønsker at fortsætte behandlingen, skal I videre til det private. Her koster en behandlingspakke med 3 forsøg omkring 40.000-50.000 kr. inklusiv medicin. og I kan selv vælge klinik. 

Hvis I når til jeres 3. forsøg i det offentlige, ville jeg i jeres sted bede om en afsluttende samtale med den klinik der behandler jer nu. Her kan de hjælpe jer med at vurdere, om det er meningsfuldt for jer at fortsætte behandlingen for egen regning. Derefter kontakter I i så fald en privatklinik og beder om en indledende samtale, og herefter kan I starte behandling hos dem.

Rigtig meget held og lykke. Jeg håber ikke at det bliver nødvendigt for jer at komme videre, men vid at lægerne på danske klinikker (offentlige såvel som private) er meget, meget dygtige. 

Venligst

Signe

Anmeld Citér

7. november 2016

Smykke

Jeg håber som de andre også, at dine bekymringer har været ubegrundede.

Jeg har ikke selv erfaringer og jeg kan heller ikke helt svare på det du efterspørger, men jeg kan fortælle, at min søde svigerinde har været igennem det samme som dig og gik med de samme bekymringer. 2. forsøg som viste sig at være lidt af et sats, da den var lidt skrøbelig (har ikke helt styr på, hvordan man skal forklarer det) viste sig at være en lille fighter og hun blev gravid og skal snart føde -efter 3 års kamp dog uden hjælp i den første periode.

Det skal nok lykkedes for dig også!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.