Kære du
Dine tanker og bekymringer er virkelig normale og kendetegnende for mennesker, som er lige netop der hvor du er. Noget af det sværeste ved ufrivillig barnløshed og behandling er alle usikkerhederne og frygten for fremtiden. Det er umenneskeligt at være så magtesløs og hverken kunne gøre til eller fra. Selv var jeg panisk da vi nåede afslutningen på vores forsøg i det offentlige, for hvad så nu?
Desværre har man fra politisk side valgt, at alle får 3 forsøg - fremfor at foretage en individuel lægelig vurdering af, hvem det vil give mening at hjælpe yderligere (som ved al anden sygdom/medicinering). Det betyder, at såfremt I ikke har heldet med jer, men ønsker at fortsætte behandlingen, skal I videre til det private. Her koster en behandlingspakke med 3 forsøg omkring 40.000-50.000 kr. inklusiv medicin. og I kan selv vælge klinik.
Hvis I når til jeres 3. forsøg i det offentlige, ville jeg i jeres sted bede om en afsluttende samtale med den klinik der behandler jer nu. Her kan de hjælpe jer med at vurdere, om det er meningsfuldt for jer at fortsætte behandlingen for egen regning. Derefter kontakter I i så fald en privatklinik og beder om en indledende samtale, og herefter kan I starte behandling hos dem.
Rigtig meget held og lykke. Jeg håber ikke at det bliver nødvendigt for jer at komme videre, men vid at lægerne på danske klinikker (offentlige såvel som private) er meget, meget dygtige.
Venligst
Signe
Anmeld
Citér