Sagde hun virkelig det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

851 visninger
11 svar
5 synes godt om
6. november 2016

Anonym trådstarter

Synes ofte jeg får negative kommentarer fra min mor, opbyggende i selvtillid og selvværd formår hun ikke særlig godt  

vi sidder og snakker og en af børnene får rutchet med noget legetøj så det laver den der trelse lyd, og siger så at det godt nok lyder ligedom når man ridser noget over en tavle. Så siger min mor helt alvorligt: sådan lyder det også når du snakker. Siger så, ej synes du virkelig ø, bliver lidt paf. Helt alvorligt siger hun så, noget i stil med: ja, det lyder også forfærdeligt. 

Får ofte kommentarer da jeg taler højt, og har arbejdet meget med det, og er meget meget bedre, men er bla oga nogle lidt specielle auditive problemer som ørelægen desværre ikke kan gøre noget ved. 

Er godt nok ked af at få sådanne kommentarer  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2016

komodo

Anonym skriver:

Synes ofte jeg får negative kommentarer fra min mor, opbyggende i selvtillid og selvværd formår hun ikke særlig godt  

vi sidder og snakker og en af børnene får rutchet med noget legetøj så det laver den der trelse lyd, og siger så at det godt nok lyder ligedom når man ridser noget over en tavle. Så siger min mor helt alvorligt: sådan lyder det også når du snakker. Siger så, ej synes du virkelig ø, bliver lidt paf. Helt alvorligt siger hun så, noget i stil med: ja, det lyder også forfærdeligt. 

Får ofte kommentarer da jeg taler højt, og har arbejdet meget med det, og er meget meget bedre, men er bla oga nogle lidt specielle auditive problemer som ørelægen desværre ikke kan gøre noget ved. 

Det er sq da også tarveligt sagt af hende

Anmeld Citér

6. november 2016

EnGodMor

Det kan jeg godt forstå du blev ked af.

Syntes dælme os at det var tarveligt sagt, og så af din egen mor

Ville lige give en krammer

Anmeld Citér

6. november 2016

Anonym trådstarter

Tak begge 2, selv min mand lagde mærke til det og vidste hvad jeg snakkede om inden jeg sagde hvad jeg var ked af. Hun fik endda mulighed for at trække lidt i land inden hun så valgte at bekræfte det meget tydeligt og er jo trels når jeg virkelig arbejder på det og har problemer som de ikke kan hjælpe med. Jeg hører rigtig godt men kan ikke adskille lydene så alt kommer ind og giver støj og får ofte susen og hylen for ørerne og har ondt, men der er intet de kan gøre, så som mange der ikke kan høre taler højere gør jeg også da jeg hører alt andet, så derfor er det også problem at være i større selskaber, tage i biograf osv 

Anmeld Citér

6. november 2016

Mortilah

Av det gør virkelig ondt at læse. Av av. Stort kram herfra. Det kan ingen være bekendt at sige.. 

Anmeld Citér

6. november 2016

Muhmi

Anonym skriver:

Det kan jeg godt forstå, det var da også bare super kedeligt at få at vide.. Din mor burde da vide det og burde derfor også lade være med at kommentere på det.

Anmeld Citér

7. november 2016

Anonym trådstarter

Tak begge 2, synes det lagde lidt en dæmper på og er egentlig lidt trels at få sådanne kommentarer. Det rammer og ved ikke helt hvordan jeg gør for har prøvet at snakke med hende tidligere men måske jeg skulle prøve igen 

Anmeld Citér

7. november 2016

LeneKE

Anonym skriver:

Hey, det skal du ikke tage dig af - og ja det er nemt for mig at sige, men jeg er vokset op med en far, der er nogenlunde lige sådan. Han ynder dog at sige nedladende ting om mig når der er mange mennesker, der kan høre det.

Jeg har gået hos en psykolog for at bearbejde hele min barndom, som har været præget meget af oplevelser, som minder om den du beskriver, og det hjælper mig SÅ meget i min hverdag

Hovedet op!

Anmeld Citér

7. november 2016

Anonym trådstarter

LeneKE skriver:

Hey, det skal du ikke tage dig af - og ja det er nemt for mig at sige, men jeg er vokset op med en far, der er nogenlunde lige sådan. Han ynder dog at sige nedladende ting om mig når der er mange mennesker, der kan høre det.

Jeg har gået hos en psykolog for at bearbejde hele min barndom, som har været præget meget af oplevelser, som minder om den du beskriver, og det hjælper mig SÅ meget i min hverdag

Hovedet op!

Tak, jeg vil prøve

Anmeld Citér

7. november 2016

Charlotte N

Stort kram til dig  

har du sagt til hende, at det gør dig ked af det?

jeg synes selv det er meget vigtigt, at få det sagt hvis man oplever, at nogen siger noget man bliver ked af. 

- f.eks. Jeg bliver meget ked af, at du siger jeg lyder forfærdeligt. Det er ikke min mening for jeg prøver virkelig, at arbejde med det. Men det er især hårdt, når det kommer fra dig som er min mor. 

Håber du forstår hvad jeg mener  

bare vigtigt du holder det på din banehalvdel, og fortæller hvordan DU føler... 

min far er stoppet med nedladende kommtarer, efter jeg har fortalt ham hvordan det påvirker mig.( ved at holde mig på min banehalvdel)  

-Charlotte 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.