Den der ægløsning! Gode råd modtages med kyshånd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.896 visninger
6 svar
3 synes godt om
6. november 2016

Mumiknold

Hej med jer..

Sagen er den, at jeg er ved min 4. Cyklus og har endnu ikke kunne teste en helt positiv ægløsningstest. Jeg har app'en Clue og den fortæller mig, at jeg burde have ægløsning d.7/11 altså på mandag, men allerede på tredie dagen efter min mens, havde jeg murren og ondt, så begyndte at teste, der kom to stregen, men ikke på nogen af dem var teststregen tydligere end kontrolstregen, faktisk har nogle af dem også været mere utydeligere end andre, så der har altså ikke været et mønster i at de stiger i styrke jo længere jeg kommer hen. 8 dagen efter mens sluttede havde jeg ægløsningsslim, som dog var brunligt. Dagen efter var testen tæt på positiv, men stadig ikke positiv. Imorges da jeg testede var der to stregen men slet ikke i nærheden af at være tydelig nok. Så måske har jeg faktisk haft ægløsning d.4, hvor slimet kom. Jeg er bare rigtig træt af ikke at kunne ramme den, så jeg ved om jeg har tidligere ægløsning end min app siger, måske skal jeg bare lytte efter min krop, som jo faktisk sender mig nogle ret tydlige signaler, det er bare øv fordi jeg måske satsede for meget på Clue, da jeg også syntes at ægløsning 8 dage efter mens var tidligt, så vi har ikke sexet de to dage før d.4 og nu er symptomer ved at forsvinde.

Har I nogle gode råd? Ved at godt jeg kan tage min temp. men det tror jeg virkelig jeg vil få svært ved at få gjort, men det kan være en mulighed, men er det så hver morgen hele måneden eller? Ydermere mere, er det så ikke meningen at Clue appen skal kunne rette ind, hvis jeg taster ægløsning d.4 istedet for d.7? Så den ved næste cyklus viser ægløsningen tidligere end den ville hvis jeg ikke skrev noget i den? Det kan jeg nemlig ikke umiddelbart få den til.crying
Der er en måske vigtig faktor der kan spille ind her, jeg drikker nemlig utrolig meget vand i løbet af dagen omkring 3 liter, pga noget medicin jeg tager, så det er svært at lade vær med, det kam måske have betydning for styrken af stregerne!? Derfor har jeg også testet om morgen (og aften) men der er jo også noget om, at det ikke er ret godt at teste om morgenen!? Søger lidt eksperthjælp her, så håber nogle vil give sig tid til at give et råd ned på vejen

ps: har sat billede af mine seneste test på

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2016

Mumiknold

Slet ingen!?

Anmeld Citér

6. november 2016

Pianisten

Den ene måned hvor jeg testede til hudløshed i håbet om at fange min ÆL, holdt skarpt øje med Clue, tog temperatur og what not - var den måned jeg ikke blev gravid. Den måned hvor jeg droppede det hele og bare holdt øje med det der ekstra klistrede udflåd var den måned jeg blev gravid, så jeg kan absolut anbefale at holde øje med det Hvis du ikke er sart, så skal man kunne trække det mellem to fingre som en elastik uden at det går i stykker, så er det det allermest sikre tegn på ÆL

Anmeld Citér

7. november 2016

CC79

Jeg vil også klart anbefale at du bliver fortrolig med dit ægløsningsudflåd. Jeg har en enkelt gang prøvet ægløsningstest men det som har virket har været at holde øje med det fertile udflåd. Min ægløsning er tidlig på den og får dette fertile udflåd på 9. dagen og ægøsningen kommer ca. på 10 eller 11 dag efter 1. mensdag. Så hvis man kommer for sent igang med ægløsningstestene så fanger man måske ik sin ægløsning. Der findes grundige beskrivelser på nettet af ægløsningsudflåd så man skal bare vænne sig til at pille lidt i det så man kan både se og mærke når man er allermest fertil.

Anmeld Citér

8. november 2016

Mumiknold

CC79 skriver:

Jeg vil også klart anbefale at du bliver fortrolig med dit ægløsningsudflåd. Jeg har en enkelt gang prøvet ægløsningstest men det som har virket har været at holde øje med det fertile udflåd. Min ægløsning er tidlig på den og får dette fertile udflåd på 9. dagen og ægøsningen kommer ca. på 10 eller 11 dag efter 1. mensdag. Så hvis man kommer for sent igang med ægløsningstestene så fanger man måske ik sin ægløsning. Der findes grundige beskrivelser på nettet af ægløsningsudflåd så man skal bare vænne sig til at pille lidt i det så man kan både se og mærke når man er allermest fertil.

Tak til jer begge for svar. Igår kom ægløsningslimen, var slet ikke i tvivl overhovedet. Den var som den er beskrevet den skulle være. Jeg var fuldstændig 'panisk' for at teste, men kunne først teste 4 timer efter slimen kom (var på arbejde!) Nå men den var så negativ at kun kontrolstregen kom frem, til stor skuffelse 

Der var kun slim den ene gang og ikke mere, heller ikke resten af dagen og symptomerne (murren, jag osv.) er faktisk væk nu. Selvom jeg kan læse at flere oplever at ægløsningen kommer enten på dagen på slim eller nogle dage efter, så tror jeg faktisk at min ægløsning er slut! Jeg testede flere gange igår og her til morgen, men den er stadig hel blank testen. Clue appen beregnede at ægløsningen skulle komme igår, og det er faktisk min overbevisning at det gjorde den, selvom jeg ikke kunne teste mig til den. Men også fordi jeg i næsten en uge har testet (som beskrevet ovenover) lige ved og næsten og nu er testene blanke og symptomerne væk. Det var faktisk d.4 at testene var mest synlige. Jeg tester selvfølgelig de næste par dage, for en sikkerheds skyld, for vil jo så gerne ramme den, så jeg ved hvornår den kommer, men uanset hvad, så har vi gjort hvad vi kunne

Anmeld Citér

8. november 2016

CC79

Mumiknold skriver:

Tak til jer begge for svar. Igår kom ægløsningslimen, var slet ikke i tvivl overhovedet. Den var som den er beskrevet den skulle være. Jeg var fuldstændig 'panisk' for at teste, men kunne først teste 4 timer efter slimen kom (var på arbejde!) Nå men den var så negativ at kun kontrolstregen kom frem, til stor skuffelse 

Der var kun slim den ene gang og ikke mere, heller ikke resten af dagen og symptomerne (murren, jag osv.) er faktisk væk nu. Selvom jeg kan læse at flere oplever at ægløsningen kommer enten på dagen på slim eller nogle dage efter, så tror jeg faktisk at min ægløsning er slut! Jeg testede flere gange igår og her til morgen, men den er stadig hel blank testen. Clue appen beregnede at ægløsningen skulle komme igår, og det er faktisk min overbevisning at det gjorde den, selvom jeg ikke kunne teste mig til den. Men også fordi jeg i næsten en uge har testet (som beskrevet ovenover) lige ved og næsten og nu er testene blanke og symptomerne væk. Det var faktisk d.4 at testene var mest synlige. Jeg tester selvfølgelig de næste par dage, for en sikkerheds skyld, for vil jo så gerne ramme den, så jeg ved hvornår den kommer, men uanset hvad, så har vi gjort hvad vi kunne

Håber i hvert fald det lykkes. Jeg syns selv de ægløsningsteste forvirrer men sålænge I har forsøgt at ramme så er det bare at håbe...

Anmeld Citér

8. november 2016

Mumiknold

CC79 skriver:

Håber i hvert fald det lykkes. Jeg syns selv de ægløsningsteste forvirrer men sålænge I har forsøgt at ramme så er det bare at håbe...

Tak Det syntes jeg virkelig også og man bliver bare så frustreret over det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.