Eksperthjælp: 7 måneder, er meget træt og humøret svinger.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.505 visninger
0 svar
0 synes godt om
5. november 2016

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth
Jeg har en søn på de 7 måneder, jeg undre mig lidt over nogle små ting jeg måske håber du kan svare på om er "normalt"

I øjeblikket er han simpelhen så træt og bliver hurtig sur og brokker sig. Han kan ikke være vågen særlig lang tid af gangen før han vil sove igen kan loge give dig et eksempel på hvordan vores dag for det meste ser ud.

Kl. 5-6 morgen får han flaske + vi leger lidt så er han træt igen og sover ca 1-2 timer.
Kl 10. Havregrød + vand og vi leger igen og synger og hygger. Omkring kl 1130 begynder han at gnide øjne igen og gider ikke rigtig noget længere og bliver puttet igen i sin barnevogn det er det eneste sted han falder ordenligt til ro om dagen, og her kan han os godt sove 2 -3 timer.
Når han vågner igen får han flaske 220 ml + noget frugt mos eller andet vi nu lige finder på.
Og efter der leger han igen ligger på maven og leger for det meste. Her om eftermiddagen vil han rigtig Gerne sidde hos en og snakke og grine og bare rigtig hygge. Og her virker det lidt som han er mere frisk, men bliver træt igen ved 17 tiden. Så træt at jeg må ligge ham til at sove igen. Her skal vi ofte vække ham når vi skal have aftensmad ellers sover han bare.

Når han har fået aftensamad leger vi lidt igen og hygger og så får han et aften bad hver aften. Når han har været i bad får han som regel en flaske mme og så plejer han at falde i søvn i sin seng eller hos mig.
Han vågner nogle gange i løbet af natten nogle gang hjælper sutten og lidt kærtegn ham andre gange kommer han ober ved siden af mig i sengen. Det skal så os lige nævnes han er ved at få de ti nederste tænder plus han er møg førkølet og har væske i sit højre øre, men det om natten stod os på før det.

Er det normalt en dreng på 7 måneder har lidt humørsvingninger og er kronisk træt i øjeblikket ? Han vil rigtig gerne lege og ligge på maven og vil rigtig gerne prøve på at kravle og han er for det meste glad hvis man underholder ham men det med ligge ned på puslebord og få skiftet Ble og få tøj på gider han slet ikke i øjeblikket .

Jeg håber du kan fortælle mig hans adfærd er helt normalt for hans alder.

Mvh Molly

Lisbeths svar

Hej Molly!

Efter min gennemlæsning, tænker jeg.

Det lyder helt normalt for en baby på 7 måneder, der er ved at få tænder, har væske i ørerne , øver sig i at kravle og mange andre ting.

Det kræver meget energi at lære nye ting, og han er aktiv læser jeg. 

De fleste babyer på hans alder holder ikke mange timer uden behov for søvn.

Jeg formoder han trives i forhold til længde og vægt ?

Inden du putter ham til den lange lur får han sikkert et måltid.?

At blive lagt ned på et puslebord og blive holdt fast på for at få en ren ble, vil de fleste 7 måneders babyer forsøge at dreje sig væk fra. Op at sidde og opleve.

Istedet for at putte ham i seng klokken 17, kan du have ham i en bæresele så han blot tager en powernap.

Evt læg ham til kort lur kl 16.

Det kan måske hjælpe lidt på nattesøvnen, som er lidt træls..Du kan løfte hans hovedgærde godt op det tager smerterne fra ørerne.

Gel til gummerne vil afhjælpe de store gener der er ved at få så mange tænder på en gang.

Håber dette kan give dig ro i, min baby reagerer helt som han skal på de udfordringer der er lige nu.

Han trives og  har dejlige gode stunder, hvor I rigtig hygger, griner og leger.

Fortsat held og lykke med sønnen.

Varme Hilsner og god søndag.

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.