Hvordan fortæller jeg chefen det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.335 visninger
15 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. november 2016

Anonym trådstarter

Jeg står i en lidt special situation, hvor jeg virkelig er nervøs for at fortælle min chef at jeg er gravid!! Jeg skal i scanning om ca to uger. Men fordi vi skal på ferie dagen efter scanning havde jeg tænkt at fortælle min chef det nu her inden tid.

Men jeg startede på mit nye job 1. August og er snart tre måneder henne  hvordan dælen får jeg det fortalt? Sådan at de ikke tænker at jeg bare har fået det job for at kunne blive gravid? Var slet ikke nervøs sidste gang jeg fortælle det til tidligere chef. Men denne her gang er jeg virkelig meget nervøs  

hjælp søges med kyshånd, for er virkelig nervøs!!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Af hvilken grund mener du det skal være før?  

Din chef er ikke på lige fod med din mor og far angående info. om graviditet. 

Anmeld Citér

4. november 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Jeg står i en lidt special situation, hvor jeg virkelig er nervøs for at fortælle min chef at jeg er gravid!! Jeg skal i scanning om ca to uger. Men fordi vi skal på ferie dagen efter scanning havde jeg tænkt at fortælle min chef det nu her inden tid.

Men jeg startede på mit nye job 1. August og er snart tre måneder henne  hvordan dælen får jeg det fortalt? Sådan at de ikke tænker at jeg bare har fået det job for at kunne blive gravid? Var slet ikke nervøs sidste gang jeg fortælle det til tidligere chef. Men denne her gang er jeg virkelig meget nervøs  

Ro på.  Din chef har ikke krav på at vide noget før 3 mdr før forventet termin. 

Så nyd du din scanning og din ferie. Så kan du altid tage en kage med på job efter ferien og fortælle den gode nyhed. 

Anmeld Citér

4. november 2016

klmf

Dit arbejde behøver ikke vide det endnu, 3 måneder før termin som det seneste er grænsen. Så ville da helt sikkert vente til efter din ferie, så du kan nyde den i fred og ro.

Anmeld Citér

4. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg startede job 1 Juli. 3 måneders prøvetid er overstået, men venter dog stadig, på fastansættelsens kontrakten jeg skal underskrive, da der er meget travlt i branchen. Jeg blev gravid lige efter. Vidste jeg dog ikke. Jeg er i dag 15 uger henne. Graviditeten er slet ikke planlagt. Min chef ved intet endnu og siger intet før om en måneds tid (hvis jeg kan skjule det så længe, har fået meget stor mave allerede) Jeg synes godt du kan vente med, at fortælle det til efter ferien. Men husk man skal have været ansat et hvis antal tid, før de ikke må fyre dig. Mener det er 3 måneder, og så må man ikke fyre en gravid. Dog ikke hæng mig op på det.

Du ønskes stort tillykke med graviditeten. Og held og lykke fremover. Og tillykke med det nye job.

Anmeld Citér

4. november 2016

Anonym trådstarter

årgang84 skriver:

Af hvilken grund mener du det skal være før?  

Din chef er ikke på lige fod med din mor og far angående info. om graviditet. 

Fordi jeg har et vildt godt forhold til min chef og gerne vil at han ved det før hans ansatte :-) er veninder med mine kollegaer privat også:-) 

men er så nervøs for om min chef kunne finde på at blive sur fordi jeg er gravid så tidligt

Anmeld Citér

4. november 2016

Kløver

Jeg forstår ikke den der skjule mentalitet. Jeg synes det er dejligt du vil være ærlig og i for tid og det vil en chef også sætte pris på så de kan nå at være forberedte hvis der sker noget, feks bækkenløsning osv og de kan finde en barselsafløser  

stort tillykke og du kunne da gøre det sammen med jeg går på ferie-kage 

Anmeld Citér

4. november 2016

Babilooo

90 pct. Af de bekymringer man har bliver ikke til noget. 

Få det sagt og så kan du netop slappe af på ferien. Du vil sikkert ikke slappe af hvis du går og er nervøs.

det lyder som en sød chef - det bliver sikkert taget godt

Anmeld Citér

4. november 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg startede job 1 Juli. 3 måneders prøvetid er overstået, men venter dog stadig, på fastansættelsens kontrakten jeg skal underskrive, da der er meget travlt i branchen. Jeg blev gravid lige efter. Vidste jeg dog ikke. Jeg er i dag 15 uger henne. Graviditeten er slet ikke planlagt. Min chef ved intet endnu og siger intet før om en måneds tid (hvis jeg kan skjule det så længe, har fået meget stor mave allerede) Jeg synes godt du kan vente med, at fortælle det til efter ferien. Men husk man skal have været ansat et hvis antal tid, før de ikke må fyre dig. Mener det er 3 måneder, og så må man ikke fyre en gravid. Dog ikke hæng mig op på det.

Du ønskes stort tillykke med graviditeten. Og held og lykke fremover. Og tillykke med det nye job.

Vi har ingen prøvetid hos os :-) men tænker bare at jeg har lyst til at fortælle kollegaerne det så hurtigt som muligt :-) men ikke nemt hvis han ikke ved det :-) så aner virkelig ikke endnu hvad jeg skal:-) 

Anmeld Citér

5. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Vi har ingen prøvetid hos os :-) men tænker bare at jeg har lyst til at fortælle kollegaerne det så hurtigt som muligt :-) men ikke nemt hvis han ikke ved det :-) så aner virkelig ikke endnu hvad jeg skal:-) 

Men har i ikke en politik ved jer som andre steder, at der ikke må fyres efter 3 måneder ? Eller hvor lang tid det nu er ?

Men hvis du så gerne vil fortælle det videre og du sikker på, at cheffen ikke må fyre dig, så synes jeg da, at du bare skal fortælle det ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.