Hjælp lige lidt :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

589 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. oktober 2009

FrkC

Heej Kage-bage-piger

Har kigget stort set alle trådene igennem, men er lidt i vildrede om hvornår jeg ska lave hvad.. Kagen skal serveres mandag aften, kan jeg så ik godt lave både skildpaddecreme, hindbærmousse, mmf og smørcreme om søndagen og så lægge kagen sammen og smøre den op med smørcreme mandag formiddag (har nemlig fri ) og så lægge mmf på om eftermiddagen..??

På forhånd tak

Camilla, som er mmf-jomfru

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2009

ivfmarie

God plan..
Og det er også en god ide at lægge kage sammen dagen før mmf'en lægges på. Så "sætter" den sig og blive mere fast og nemmere at arbejde med.
Marie

Anmeld

2. oktober 2009

FrkC

ivfmarie skriver:

God plan..
Og det er også en god ide at lægge kage sammen dagen før mmf'en lægges på. Så "sætter" den sig og blive mere fast og nemmere at arbejde med.
Marie

Okay.. dvs. jeg kan lægge kagen sammen søndag oss..?? Skal jeg så vente med smørcremen til mandag formiddag eller ska den oss smøres på om søndagen..?

Anmeld

2. oktober 2009

ivfmarie

Jeg plejer at lægge kage sammen og pakke den ind i husholdningsfilm og så i køleren dagen før den skal pyntes.
Smørcremen kommer jeg på samme dag som der pyntes. Bare husk at lade smørcremen køle helt at efter du har smurt på kagen - ellers bliver det noget grat.

Marie 

Anmeld

2. oktober 2009

ekzunz

Nu har jeg jo lige været på kagekursus.... og "hende damen" fortalte at hun plejer at smøre kagen op, sætter den på køl et par timer, giver den et lag mere, sætter den på køl et par timer og så får den et lag smørcreme mere lige inden den bliver pyntet.....dvs. 3 gange smørcreme, så skulle den blive rigtig flot og glat.

Men jeg har jo ikke prøvet endnu, så jeg ved jo ikke om det virker...

Anmeld

2. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg stemmer også for det 'hende damen' sagde det giver god mening - især med lag-kage-agtige kager, fordi det giver mere hold på dem og gør dem glatte

Anmeld

2. oktober 2009

MoarViborg

Znuzke skriver:

Nu har jeg jo lige været på kagekursus.... og "hende damen" fortalte at hun plejer at smøre kagen op, sætter den på køl et par timer, giver den et lag mere, sætter den på køl et par timer og så får den et lag smørcreme mere lige inden den bliver pyntet.....dvs. 3 gange smørcreme, så skulle den blive rigtig flot og glat.

Men jeg har jo ikke prøvet endnu, så jeg ved jo ikke om det virker...

Jamen ender det så ikke i et temmelig tykt lag smørcreme??

Anmeld

2. oktober 2009

ekzunz

Trineviborg skriver:

Jamen ender det så ikke i et temmelig tykt lag smørcreme??

Jo, og der var vist også en som spurgte om det ikke blev lidt for meget, men det mente hun ikke.
Den smørcreme vi brugte på kurset var tilsat noget appelsinsmag (Zafir købte det, så hun kender navnet) og den smagte faktisk godt - men om den også gør det i så store mængder, skal jeg ikke kunne sige....

Anmeld

2. oktober 2009

MoarViborg

Znuzke skriver:

Jo, og der var vist også en som spurgte om det ikke blev lidt for meget, men det mente hun ikke.
Den smørcreme vi brugte på kurset var tilsat noget appelsinsmag (Zafir købte det, så hun kender navnet) og den smagte faktisk godt - men om den også gør det i så store mængder, skal jeg ikke kunne sige....

Nå oki.. jeg bruger normalt den smørcreme hvor der er blandet nutella i- den bliver nok alligevel for vammel med flere lag

Kom hende kagekonen egentlig med et fif til hvordan man nemmest glatter smørcremen ud efter den har været på køl? Med hænderne eller et redskab af en slags?

Anmeld

3. oktober 2009

FrkC

Mange tak for jeres svar

Prøver at følge "hende damen" fra kagekurset Ser om jeg kan nå at smøre den op 3 gange mandag, ellers må den "nøjes" med 1-2 gange.. Bare der kommer noget på.. Ih hvor jeg glæder mig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.