Jeg er 25 år, har en søn på 4 år. Hans far er 27 år. Vi gik fra hinanden omkring april 2016 og var knap sammen i 5 år.
Vores forhold har altid været usundt, forfærdeligt og far har aldrig været oprigtig interesseret i familie livet eller i vores søn eller jeg. Jeg har skrevet meget her inde og fået mange gode råd fra jer og endelig tog jeg modet og flyttede og har ikke fortrudt siden<3 nå men jeg tog vores søn 95 procent af tiden, hvis ikke mere. Ja han var der til tider, men det var da HAN ville og havde lyst. Da vi gik fra hinanden flyttede han til et andet land hvor halvdelen af hans familie bor. (max 2 timer i fly) Han lever og score på hans fars penge, fede biler og mc, stort hus, svimming pool, jaqusi, øl, vin osv (men det må han selvfølgelig selv om)
Han mener det er min skyld at han måtte flytte så langt og "ikke være i hans søns liv mere" hvilket ikke passer, da jeg er den eneste af alle der nogen sinde har gjort så meget ud af at barn og far skal være glade for hinanden.
I starten skrev han hele tiden, men mest om hvad JEG lavede, hvem JEG var sammen med osv. Nogle gange kom der også beskeder hvor der stod at han savnede vores søn og mig. Men altså ikke noget andet om vores søn. Ikke en gang noget om hans børnehave eller noget.
Nu har han ikke kontaktet os/sønnen i 14 dage idag. Jeg har set på hans FB at han ser en pige som jeg godt vidste han så men nu det officielt.
Mit spørgsmål er hvad jeg skal gøre i forhold til samvær og se sin søn? Det er ikke min pligt at skrive til ham hele tiden omkring vores fælles barn. men han har sagt han vil have ham den 23.12 da de skal være hos hans familie i dk.
Men hvad ellers? skal jeg sige han må gå igennem statsforvaltningen? hvad skal jeg gøre? det skader vores barn mere end det gavner at far er der og så er han helt væk og ikke gider kontakte vores søn. eller skal jeg sige "nå nu er du i dk, hvornår vil du have ham" eller hvad skal jeg gøre og hvordan skal jeg forholde mig?
Hvad ville du gøre hvis det var dig?
Jeg er ikke en ond person og gider ikke være det, vil min søn det bedste..
Tak fordi du gav dig tid til at læse dette og forhåbentlig svare <3
knus