Barnedåb uden børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det almindeligt at holde barnedåb uden børn inviteres?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.782 visninger
10 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. november 2016

Anonym trådstarter

Vi blev for to måneder siden inviteret til barnedåb for et tæt vennepars søn.

På kuverten stod "Familien XX", og invitationen var bare en standard skrivelse om at "I inviteres til at bevidne og fejring af vores søns dåb den 6. November". 

Vi takker ja til at komme, selvfølgelig! 

Det er en relativt stor barnedåb med ca. 40 gæster til brunch på café efterfølgende.

I går taler jeg så med moderen i anden forbindelse, og der siger hun "Ja, det er også ærgeligt at I ikke kan have jeres barn med, men vi har jo valgt at sige det er uden børn."

Det synes jeg virkelig er underligt! Vi havde overhovedet ikke skænket det en tanke, at en barnedåb kunne være uden børn, og slet ikke når invitationen var adresseret til os som familie. 

Det står virkelig intet sted i invitationen eller noget. Nu skal vi så forsøge at arrangere pasning, og vi har noget svært ved det med så kort varsel.

det er så øv! 

Men er det normalt at holde barnedåb uden børn? Hverken min mand eller jeg har hørt om det før.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2016

Tvillingemor80

Jo det er mærkeligt .. Har heller ikke hørt om det.. 

Anmeld Citér

3. november 2016

BigHope13

Det synes jeg virkelig også lyder sært. Jeg synes netop at en dåb er børnenes fest 

Anmeld Citér

3. november 2016

An&Jo

Vi var også inviteret til en dåb uden børn.. det var ved et vennepar og de havde bevidst valgt at det kun var deres søskendes børn der måtte komme med da festen ellers ville ende med at blive kæmpe stor

Anmeld Citér

3. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

Næ... "Normalt" er det nok ikke, men jeg synes at det er helt ok at folk gør som de ønsker til deres egen fest.

Dog havde det jo været smart af dem at skrive det tydeligt ...

Anmeld Citér

3. november 2016

Kløver

Normalt eller ej kommer jo an på situationen og når der er mange som skal med må man trække en grænse et sted, dog burde det stå tydeligt i invitationen 

Anmeld Citér

3. november 2016

Soonmom

En fra min mødregruppe holdte også uden børn.  Synes det er helt fair , men man bør nok lige skrive det i invitationen 

Anmeld Citér

4. november 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg ved ikke, om det er normalt som sådan, men jeg synes i hvert fald ikke, at det er mærkligt eller forkert på nogen måde.

Dog virker det i din situation som om, at forældrene til dåbsbarnet har glemt at skrive det i invitationen og/eller har ombestemt sig, for herefter at prøve at snige den ind i en random samtale. Og det er kikset og dårlig stil..

Anmeld Citér

4. november 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Normalt og nomalt - det vil jeg ikke sige. Men jeg kan godt forstå, hvis jeres vennepar siger, at det f.eks. kun er søskends børn der kan komme med.

Det er blevet så moderne, at få både 3 og 4 børn, at det kan gøre en meget stor forskel på, hvem der inviteres.

Personligt ville jeg ikke selv holde uden børn, da jeg så ville vælge noget der ikke kostede så meget.

Men jeg ville respektere, at hvis jeg blev inviteret uden børn, at de så blev passet.

Håber I finder pasning

Anmeld Citér

4. november 2016

Rauw

Jeg tænker det er ret normalt. Når vores familie holder noget, er vi flere børn end voksne, alt er råb og skrig og skrål og man føler man har været på arbejde i en børnehave hele dagen når man endelig kommer hjem. Til en finere fest som en dåb jo er, forstår jeg godt at det er uden børn med tanke på min egen familie

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.