Karriere + barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

504 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. november 2016

Anonym trådstarter

Hej alle i skønne gravide, næsten-gravide, måske-gravide og stolte forældre! 

Først og fremmest lidtbaghistorie:

Min kæreste og jeg har for et par måneders tid siden besluttet os for at gå i gang med projekt baby - jeg stoppede på p-piller fordi de ikke længere fungerede for mig, min mens kom og gik som den havde lyst, og jeg blev ret sikker på at det måtte skyldes for lidt hormoner i p-pillerne. 

Anyways - min kæreste er selvstændig og jeg har fuldtidsarbejde. 

Sagen - og spørgsmålet - er den at jeg nu står i en situation hvor jeg har mulighed for at rykke op af rangstigen på mit arbejde. Jeg har kun været ansat i cirka 2 måneder, og dette har altid været en del af mine fremtidsplaner. 

Vi får en del udfordringer i forhold til mine aftenvagter, men der har vi besluttet at finde en løsning på hen af vejen. 

MEN - Kan jeg overhovedet tillade mig at søge den højere stilling, når jeg samtidig håber på en stor mavse inden for kort tid? 

Jeg er bange for at jeg bliver så led og ked af det, hvis jeg ikke søger stillingen, og der så går laaaang tid inden baby sætter sig fast. 

Hvad ville i gøre?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2016

Aristocats

Jeg havde uden tvivl søgt den. Der er ingen garanti for at du bliver gravid lynhurtigt - det kan tage op til flere måneder, et år, flere år (men det håber vi selvfølgelig ikke på og hvis du er sund og rask så er det nok ret usandsynligt, men det kan være en realitet!). Jeg ville faktisk slet ikke tænke over at jeg ikke skulle søge den stilling, før jeg rent faktisk var gravid.

Anmeld Citér

3. november 2016

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Jeg havde uden tvivl søgt den. Der er ingen garanti for at du bliver gravid lynhurtigt - det kan tage op til flere måneder, et år, flere år (men det håber vi selvfølgelig ikke på og hvis du er sund og rask så er det nok ret usandsynligt, men det kan være en realitet!). Jeg ville faktisk slet ikke tænke over at jeg ikke skulle søge den stilling, før jeg rent faktisk var gravid.

Og du mener ikke at det lidt er at "bondefange" min chef - hvis det altså går hurtigt med at blive gravid? 

Anmeld Citér

3. november 2016

Aristocats

Anonym skriver:

Og du mener ikke at det lidt er at "bondefange" min chef - hvis det altså går hurtigt med at blive gravid? 

Jamen, du kan jo ikke vide det. Jeg synes det er for ærgerligt et sats ikke at gøre det nu når det er noget du drømmer om - ingen ved hvor lang tid det tager at blive gravid. Jeg havde i hvert fald gjort det. 

Anmeld Citér

3. november 2016

Anonym

Du skal selvfølgelig søge jobbet. Jeg har selv stået i en lignende situation. Jeg blev færdig som lærer i sommers. På det tidspunkt havde vi prøvet af blive gravide i over et halvt år. Jeg søger et job, og får det. Blev gravid, med en rigtig dum graviditet og er derfor sygemeldt. Det er røv nederen for arbejdsgiveren og mig, men sådan er livet og det er alle enige om.

jeg var dog nødt til at søge arbejde, da jeg jo ikke bare kunne gå hjemme og vente på en graviditet, som måske først kom om laaaang tid.

Så søg jobbet!

Anmeld Citér

3. november 2016

(august)

Søg jobbet. 

Malle chefer som ansætter kvinder i den fødedygtige alder ved der er en chance/risiko for at de bliver gravide og skal på barsel. Hvis du er den rette til jobbet vil de ansætte dig også selvom du er kvinde i den fødedygtige alder. 

Jeg er selv selvstændig og sparede sammen til min graviditet selv,  da det jo er på barselsdagpenge fra dag et ��  

Håber alt flasker sig som i ønsker det. 

Anmeld Citér

3. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

Hvis ikke kvinder i den fødedygtige alder må blive gravide og få børn, ja hvem skal så? Og hvis ikke vi måtte køre en karriere ved siden af, uden at skulle "undskylde" for det, ja så er vi jo mere eller mindre bombet tilbage til før ligestillingskampen overhovedet begyndte.

Selvfølgelig søger du stillingen. Der er ikke nogen der "bondefanger nogen" - du skylder ikke nogen at oplyse om din familieplanlægning. Hvis du bliver ansat er det vel fordi du er den bedst kvalificerede, og man skal ikke undskylde for at skulle på barsel. 

Anmeld Citér

3. november 2016

Liv_86

Synes du skal søge stillingen. Der er ikke nogen der ved hvordan I bliver gravide. 

Jeg havde søgt. Blev selv gravid (med tvillinger) lige efter jeg var blevet fast ansat. Tror 14 dage efter jeg havde skrevet kontrakt fandt jeg ud af jeg var gravid. Det er været en hård graviditet og har været meget fraværende. Men sådan er det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.