Kan man tillade sig det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.235 visninger
11 svar
32 synes godt om
2. november 2016

Anonym trådstarter

Jeg står i en lidt atypisk situation og ved virkelig ikke hvilket ben jeg skal stå på.

Sagen er den at jeg er blevet tilbudt et rækkehus, som nr 4, man skal dog opfylde nogle betingelser for at komme i betragtning da de er meget  eftertragtede (vi opfylder dem). Men det er ikke bare hvilket som helst rækkehus.. Det er lige præcis min mormors gamle rækkehus.. Hun boede der i 50 år, indtil hun blev sendt på plejehjem, det er min mors barndoms hjem, og dem der flytter derfra nu har boet der siden altså 16 år..

Jeg er så meget oppe og kører, det hus har så stor personlig og følelsesmæssig værdi for mig. Ville det være frækt at ringe til boligselskabet og fortælle den slægts historie og høre om det ikke kunne tælle lidt op?? Min mor mener jeg skal ringe for hun var meget påvirket dengang de skulle flytte min mormor væk derfra og det ville bare være så fantastisk hvis vi fik det. 

Personligt så tænker jeg at det kan man da ikke... Men kan mærke, jo tættere vi kommer på i morgen hvor vi får afvide om vi er købt eller solgt, så får jeg mere og mere ondt i maven... Vi er blevet tilbudt andre boligere deromme som vi desværre ikke fik, men havde aldrig i min vildelse fantasi troet at jeg ville blive tilbudt DEN.. Det virker som skæbnen.. Åååårh hvor er det svært..

Men kan jeg det, kan jeg ringe og prøve at overbevise dem om at VI bare SKAL have det hus??? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2016

An&Jo

Tror ikke på at de rykker jer, for hvad så hvis det er nr 1 der siger ja også? De kan jo ikke bare springe de 3 første over i tilbuddet

Anmeld Citér

2. november 2016

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Tror ikke på at de rykker jer, for hvad så hvis det er nr 1 der siger ja også? De kan jo ikke bare springe de 3 første over i tilbuddet

Ja det er nok også den jeg tænker på.. Nok også derfor jeg ikke har ringet endnu.. SÅ lige nu sidder jeg bare og håber ingen af dem har børn for så ryger vi direkte op på første pladsen 

Anmeld Citér

2. november 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Da jeg sad med udlejning fik man ofte serveret en historie fra de varme lande, om hvorfor man burde rykke op på listen og det virkede ikke på hverken mine kolleger eller jeg. 

Heller ikke selv om der er stor forståelse for at det ville betyde meget for dig.. I er jo reelt set ikke nummer 1 i køen, og andre skal jo ikke springes over fordi I ikke vil overholde køkulturen.

Derudover ér tilbudet om bolig jo sendt ud til de andre, og de vil nok undre sig, hvis de ikke fik boligen på trods af de står som nr. 1 og muligvis opfylder alle betingelser. 

Anmeld Citér

2. november 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Da jeg sad med udlejning fik man ofte serveret en historie fra de varme lande, om hvorfor man burde rykke op på listen og det virkede ikke på hverken mine kolleger eller jeg. 

Heller ikke selv om der er stor forståelse for at det ville betyde meget for dig.. I er jo reelt set ikke nummer 1 i køen, og andre skal jo ikke springes over fordi I ikke vil overholde køkulturen.

Derudover ér tilbudet om bolig jo sendt ud til de andre, og de vil nok undre sig, hvis de ikke fik boligen på trods af de står som nr. 1 og muligvis opfylder alle betingelser. 

Sandt.. Det er godt der er nogen der kan snakke fornuften frem i mig igen ! Man bliver nogengange bare så optaget og ivrig at alt fornuft siver ud. 

Når der er noget man virkelig gerne vil så kriller det i fingerne.....

Anmeld Citér

2. november 2016

Troldemommi

Anonym skriver:

Sandt.. Det er godt der er nogen der kan snakke fornuften frem i mig igen ! Man bliver nogengange bare så optaget og ivrig at alt fornuft siver ud. 

Når der er noget man virkelig gerne vil så kriller det i fingerne.....

Det lyder spændende, jeg tror ikke boligselskabet tager sig af personlige beretninger, men vi må da håbe det bliver jer, du må da lige komme med en tilbagemelding 

Anmeld Citér

2. november 2016

HPH

Anonym skriver:

Jeg står i en lidt atypisk situation og ved virkelig ikke hvilket ben jeg skal stå på.

Sagen er den at jeg er blevet tilbudt et rækkehus, som nr 4, man skal dog opfylde nogle betingelser for at komme i betragtning da de er meget  eftertragtede (vi opfylder dem). Men det er ikke bare hvilket som helst rækkehus.. Det er lige præcis min mormors gamle rækkehus.. Hun boede der i 50 år, indtil hun blev sendt på plejehjem, det er min mors barndoms hjem, og dem der flytter derfra nu har boet der siden altså 16 år..

Jeg er så meget oppe og kører, det hus har så stor personlig og følelsesmæssig værdi for mig. Ville det være frækt at ringe til boligselskabet og fortælle den slægts historie og høre om det ikke kunne tælle lidt op?? Min mor mener jeg skal ringe for hun var meget påvirket dengang de skulle flytte min mormor væk derfra og det ville bare være så fantastisk hvis vi fik det. 

Personligt så tænker jeg at det kan man da ikke... Men kan mærke, jo tættere vi kommer på i morgen hvor vi får afvide om vi er købt eller solgt, så får jeg mere og mere ondt i maven... Vi er blevet tilbudt andre boligere deromme som vi desværre ikke fik, men havde aldrig i min vildelse fantasi troet at jeg ville blive tilbudt DEN.. Det virker som skæbnen.. Åååårh hvor er det svært..

Men kan jeg det, kan jeg ringe og prøve at overbevise dem om at VI bare SKAL have det hus??? 

Ring!! Ville jeg klart gøre med den betydning

Anmeld Citér

2. november 2016

Kløver

Anonym skriver:

Selvom jeg forstår hvorfor det har stor betydning for jer synes jeg ikke du kan tillade dig det. Der kan jo være en masse andre lige så valide grunde til at de som er nr 1-2-3 også bør få rækkehuset, feks nuværende boligsituation, ventetid osv osv 

men jeg krydser og håber meget i får den  

Anmeld Citér

5. november 2016

Troldemommi

Anonym skriver:

Fik i huset? ��

Anmeld Citér

6. november 2016

Anonym trådstarter

UPDATE:

Jeg ringede ikke, jeg lyttede herinde og bed mig i tungen. Torsdag blev jeg ringet op, og blev ønsket tillykke med huset! Fandt dog ud af at min mor havde ringet, men de havde gjort meget klart for hende at det ikke ville ændre noget, selvom det var en rigtig dejlig historie, hvilket jeg vælger at tro på 

Men når alt kommer til alt så fik vi huset og det var det vigtigste! Og vi flytter ind pr 1. dec 

Så nu begynder den store ned pakning 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.