Tips til at få mere positivitet i forholdet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

270 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. november 2016

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har de sidste par måneder været udfordret lidt, da der er blevet renoveret i vores lejlighed. Det har medført at lejligheden har været stoppet til randen med rod og nye ting der skulle sættes op m.m. Så her har ikke været hyggeligt, og vi har ikke nydt til at være i lejligheden. Dette er heldigvis ved at få en ende nu, hvilket er dejligt, da vi kan hygge i vores hjem igen. Grunden til at jeg fortæller om det, er fordi det er efter vi begyndte på projektet, at der er opstået problemer...

Jeg oplever at der nærmest ingenting skal til før min kæreste bliver i dårligt humør. Får jeg lige sagt noget "forkert" om noget der skal laves, kunne være anderledes m.m. så dykker stemningen. Men det er også alle andre ting, en aftale der ikke lige bliver overholdt, noget på arbejdet, folk i trafikken m.v. ja, der er ikke noget konkret som sådan. 

Det er ikke fordi det er decideret vores forhold som der er problemer med, det er mere det at jeg føler hans humør går udover forholdet. Jeg bliver nemlig selv i dårligt humør, når jeg mærker at han er det, og så er stemningen ligesom lagt. På trods af at vi ikke er uvenner eller noget. 

Jeg føler ikke at vi kan snappe ud af det, og jeg orker simpelthen bare ikke at det skal fortsætte. Jeg købte idag en gave til ham, for at vise at jeg elsker ham og for at gøre ham glad. Og det blev han virkelig også, der var så dejlig stemningen efterfølgende... lige indtil der er noget med et skab som roder, som han ikke kan holde ud. Så dykkede stemningen igen.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg tror ikke selv han lægger mærke til det, så jeg føler ikke jeg kan sige det. Men har i nogle ideer til hvad jeg ellers aktivt kan gøre for at få og bevare en god stemning? Måske i selv har erfaringer med lignende? 

Jeg kan også tilføje at det går en del udover "passionen" i forholdet, jeg har slet ikke lyst til sex, fordi jeg bliver drænet af hans humør. Vi har dog sex, det er bare ikke for min lysts skyld. Men jeg ville ønske at jeg havde lyst.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2016

Liv_86

Altså jeg bliver selv i virkelig dårligt humør hvis der er rod eller snavs i lejligheden. 

Måske din kæreste bare har det på samme måde. Tænker at det så bliver bedre når i får rodet væk. 

Virker ikke til som om du har nævnt det over for ham? Måske det var en ide, det kan være han ikke helt selv er klar over at det påvirker hans humør

Anmeld Citér

1. november 2016

Guldlok88

Jeg tænker at I stedet for at prøve at skabe en god stemning, så synes jeg du skal snakke med ham om det..

Sæt jer ned, fortæl ham at du føler efter alle de her ting er sket, at det har påvirket hans humør... Jeres forhold er fint, men du bliver lidt ked af at der ikke skal så meget til før at i snapper lidt af hinanden. Læg tryk på at du ikke er sur, eller at der er problemer, men at du bare gerne vil høre om der er noget galt, og hvordan at i sammen kan prøve at få en bedre stemning.. F. Eks...

Jeg synes personligt at det er vigtigt at i snakker sammen, end at du skal prøve at lave en god stemning... I er i et forhold, dvs i skal kunne tale sammen hvis en af jer føler, at der er noget galt på den ene eller anden måde 

Anmeld Citér

1. november 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Altså jeg bliver selv i virkelig dårligt humør hvis der er rod eller snavs i lejligheden. 

Måske din kæreste bare har det på samme måde. Tænker at det så bliver bedre når i får rodet væk. 

Virker ikke til som om du har nævnt det over for ham? Måske det var en ide, det kan være han ikke helt selv er klar over at det påvirker hans humør

Tak for dit svar

Han bliver ved med at være i dårligt humør, selv efter at der er ved at være rigtig pænt igen. Vi har snakket sammen mange gange om, hvor frustrerende det har været med rodet og jeg har bestemt også været påvirket af det.  Derfor har jeg heller ikke tænkt så meget over stemningen, da jeg vidste hvorfor den ikke var som den plejede.

Jeg tænker lidt, at der lige skal gå noget tid hvor at han får vænnet sig til at vi endelig er færdig med lejligheden og at han ikke længere skal tænke på alle bekymringerne omkring det. Det er også derfor jeg søger efter råd til at få sat gang i den positive stemningen, så vi forhåbentlig kan komme tilbage til den gamle stemning

Anmeld Citér

1. november 2016

Anonym trådstarter

Jeg tænker at I stedet for at prøve at skabe en god stemning, så synes jeg du skal snakke med ham om det..

Sæt jer ned, fortæl ham at du føler efter alle de her ting er sket, at det har påvirket hans humør... Jeres forhold er fint, men du bliver lidt ked af at der ikke skal så meget til før at i snapper lidt af hinanden. Læg tryk på at du ikke er sur, eller at der er problemer, men at du bare gerne vil høre om der er noget galt, og hvordan at i sammen kan prøve at få en bedre stemning.. F. Eks...

Jeg synes personligt at det er vigtigt at i snakker sammen, end at du skal prøve at lave en god stemning... I er i et forhold, dvs i skal kunne tale sammen hvis en af jer føler, at der er noget galt på den ene eller anden måde 

Rigtig gode råd du kommer med, tak for det. Du har nok ret i det. Jeg prøver nok bare at liste mig udenom at skulle sige det til ham, fordi jeg er lidt bange for hvordan han reagerer.  Jeg kan bestemt godt lide at snakke om ting, men min kæreste er ikke den store følelsessnakker og jeg tror han vil kunne komme til at misforstå mig. Men som du skriver, så er det vigtigt at kunne snakke om det. Så det er nok vejen frem

Anmeld Citér

1. november 2016

Guldlok88

Anonym skriver:

Rigtig gode råd du kommer med, tak for det. Du har nok ret i det. Jeg prøver nok bare at liste mig udenom at skulle sige det til ham, fordi jeg er lidt bange for hvordan han reagerer.  Jeg kan bestemt godt lide at snakke om ting, men min kæreste er ikke den store følelsessnakker og jeg tror han vil kunne komme til at misforstå mig. Men som du skriver, så er det vigtigt at kunne snakke om det. Så det er nok vejen frem

Jeg synes ihvertfald det er vigtigt at du fortæller ham hvordan du ser situationen, også kan du jo høre ham hvordan han ser den...

Som sagt så skal du jo fortælle ham at det er negativt, men at i måske sammen kunne gøre noget 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.