Min kæreste og jeg har de sidste par måneder været udfordret lidt, da der er blevet renoveret i vores lejlighed. Det har medført at lejligheden har været stoppet til randen med rod og nye ting der skulle sættes op m.m. Så her har ikke været hyggeligt, og vi har ikke nydt til at være i lejligheden. Dette er heldigvis ved at få en ende nu, hvilket er dejligt, da vi kan hygge i vores hjem igen. Grunden til at jeg fortæller om det, er fordi det er efter vi begyndte på projektet, at der er opstået problemer...
Jeg oplever at der nærmest ingenting skal til før min kæreste bliver i dårligt humør. Får jeg lige sagt noget "forkert" om noget der skal laves, kunne være anderledes m.m. så dykker stemningen. Men det er også alle andre ting, en aftale der ikke lige bliver overholdt, noget på arbejdet, folk i trafikken m.v. ja, der er ikke noget konkret som sådan.
Det er ikke fordi det er decideret vores forhold som der er problemer med, det er mere det at jeg føler hans humør går udover forholdet. Jeg bliver nemlig selv i dårligt humør, når jeg mærker at han er det, og så er stemningen ligesom lagt. På trods af at vi ikke er uvenner eller noget.
Jeg føler ikke at vi kan snappe ud af det, og jeg orker simpelthen bare ikke at det skal fortsætte. Jeg købte idag en gave til ham, for at vise at jeg elsker ham og for at gøre ham glad. Og det blev han virkelig også, der var så dejlig stemningen efterfølgende... lige indtil der er noget med et skab som roder, som han ikke kan holde ud. Så dykkede stemningen igen.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg tror ikke selv han lægger mærke til det, så jeg føler ikke jeg kan sige det. Men har i nogle ideer til hvad jeg ellers aktivt kan gøre for at få og bevare en god stemning? Måske i selv har erfaringer med lignende?
Jeg kan også tilføje at det går en del udover "passionen" i forholdet, jeg har slet ikke lyst til sex, fordi jeg bliver drænet af hans humør. Vi har dog sex, det er bare ikke for min lysts skyld. Men jeg ville ønske at jeg havde lyst.