Forkølet hele tiden, gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

522 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. november 2016

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg har i løbet af det seneste års tid nok været syg/ meget forkølet min. 10 gange... 

For to uger siden var jeg meget forkølet, ondt i halsen og lidt feber. Nu kan jeg mærke at jeg får ondt i halsen igen og næsen begynder at løbe. 

Det er egentligt ikke nyt, at jeg går og bliver små syg hele tiden, sådan har det været siden mine teenageår. Det seneste år dog MEGET synes jeg.. 

Men hvorfor rammes jeg dog af hver eneste virus i miles omkreds hele tiden? 

Jeg er spiser ok sundt, går meget og bor i et nyere byggeri. jeg ryger dog og fik fjernet mine mandler som 7 årig. min mor mener at det er fordi at jeg ikke har mine mandler, er der nogen sandhed i det? eller har jeg bare er dårligt immunforsvar? 

hvad kan jeg evt gøre for ikke at blive syg? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg har i løbet af det seneste års tid nok været syg/ meget forkølet min. 10 gange... 

For to uger siden var jeg meget forkølet, ondt i halsen og lidt feber. Nu kan jeg mærke at jeg får ondt i halsen igen og næsen begynder at løbe. 

Det er egentligt ikke nyt, at jeg går og bliver små syg hele tiden, sådan har det været siden mine teenageår. Det seneste år dog MEGET synes jeg.. 

Jeg er spiser ok sundt, går meget og bor i et nyere byggeri. jeg ryger dog og fik fjernet mine mandler som 7 årig. min mor mener at det er fordi at jeg ikke har mine mandler, er der nogen sandhed i det? eller har jeg bare er dårligt immunforsvar? 

Kan ikke rigtig svare på hvad der er grunden for dig, og om det er mandlerne.. Men vil bare sige, at mit immunforsvar ændrede sig markant da jeg holdt op med at ryge. Jeg blev selv ofte syg/forkølet, især med halsbetændelse, fik også tit forkølelsessår samtidig. Så var vist generelt svækket. Efter rygestop, er det helt anderledes, kan stadig fange lidt en enkel gang om året eller lignende, men så er det også det. Du kan sikkert kun få det bedre og blive stærkere hvis du holder op. Held og lykke  Og husk også vitaminer..

Anmeld Citér

1. november 2016

Guldlok88

Vigtigt at du får alle dine vitaminer, ellers så tag til lægen så de kan få taget en blodprøve og få tjekket om der er noget du mangler... 

Anmeld Citér

1. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger

Den med mandlerne holder ikke. De fjernes netop som oftest grundet vedvarende og tilbagevendende forkølelser og hals problemer. 

Gå til lægen og få tjekket om du mangler vitaminer. :-)

Har du børn i vuggestue?

Anmeld Citér

1. november 2016

Anonym trådstarter

Guldlok88 skriver:

Vigtigt at du får alle dine vitaminer, ellers så tag til lægen så de kan få taget en blodprøve og få tjekket om der er noget du mangler... 

Jeg spiser vitamin tilskud hver dag. men kunne da godt være at jeg skulle spørge min læge når jeg skal derop ved anden lejlighed på et tidspunkt. :-)

Anmeld Citér

1. november 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Den med mandlerne holder ikke. De fjernes netop som oftest grundet vedvarende og tilbagevendende forkølelser og hals problemer. 

Gå til lægen og få tjekket om du mangler vitaminer. :-)

Har du børn i vuggestue?

Tak for svar. Jeg syntes også at det lød mærkeligt 

Nej, har ikke børn i vuggestue. det var ellers nærliggende ja. 

Anmeld Citér

1. november 2016

Vivienne

Anonym skriver:

Hej piger

Hej

Jeg er ligesom dig. Altid forkølet. Efter at have fået børn, er det det samme. Og jeg har også fået fjernet mandlerne. Men det har intet med det at gøre. 

Mit immunforsvar er bare ikke godt nok. 

Nu har jeg været forkølet i over en måned og hr besluttet mig for at lave en frugt smoothie hver dag og se om det kan hjælpe. Mine forældre drikker smoothies hver dag og de er næsten aldrig syge. Så jeg prøver det også. 

Det kunne måske være noget for dig også?

Anmeld Citér

1. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Tak for svar. Jeg syntes også at det lød mærkeligt 

Nej, har ikke børn i vuggestue. det var ellers nærliggende ja. 

Okay. Ellers var mit bud nemlig alle de bakterier derfra. Jeg har aldrig været så meget syg som efter min søn er startet i vuggestue.  

prøv at få tjekket hos lægen om du mangler nogle vitaminer så.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.