Fertilitets behandling hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.009 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. oktober 2016

Mumiknold

Hej med jer.. 

Jeg har forsøgt at Google mig til et svar, men uden held. Så mon der er nogle af ker kloge kvinder der kan hjælpe mig? Jeg har læst mig til, at man, når man er over 35 'kun' skal have forsøgt at blive gravid i et halvt før man Lan få hjælp til det, men andre steder står der at det er et helt år, er der nogen der ved det præcist?

Vi er ved tredie cyklus og tænker at det er helt almindeligt og at det nok tager endnu længere tid og det er helt ok, men spørgsmålet er, om man allerede nu burde overveje at få tjekket sædkvalitet, æg osv. Men jeg syntes bare at det er lidt tideligt, for vi er jo næsten lige 'startet' efter udtag af spiral i juli måned. Hvad tænker I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2016

Mille123

Mumiknold skriver:

Hej med jer.. 

Jeg har forsøgt at Google mig til et svar, men uden held. Så mon der er nogle af ker kloge kvinder der kan hjælpe mig? Jeg har læst mig til, at man, når man er over 35 'kun' skal have forsøgt at blive gravid i et halvt før man Lan få hjælp til det, men andre steder står der at det er et helt år, er der nogen der ved det præcist?

Vi er ved tredie cyklus og tænker at det er helt almindeligt og at det nok tager endnu længere tid og det er helt ok, men spørgsmålet er, om man allerede nu burde overveje at få tjekket sædkvalitet, æg osv. Men jeg syntes bare at det er lidt tideligt, for vi er jo næsten lige 'startet' efter udtag af spiral i juli måned. Hvad tænker I?

Jeg tror jeg ville høre min læge ad. Statistikken. Siger jo at 35 plus = halvt så fertil. Min gynækolog "roste" mig for at komme nu (efter at have prøvet 9 mdr på barn nr. 2) for det er nemmere at gøre noget ved problemet jo yngre man er siger hun. Og jeg er 33. 

Anmeld Citér

3. november 2016

FrøMor

Jeg vil også sige snak med lægen. Kvinder er mest frugtbare fra 15-25. Derefter falder frugtbarheden jævnt indtil midt i trediverne, hvorefter den daler betydeligt for helt at forsvinde.

kilde:  http://www.min-mave.dk/artikel/fertilitet/tips-til-at-blive-gravid/kvinders-alder-og-fertilitet.html

Håber det lykkedes for jer  

Anmeld Citér

4. november 2016

Anonym

har selv været igang siden december...eller sådan intenst...og vi betaler selv via klinik...nu på 2. Omgang idag faktisk...og ellers har det været hjemme uden held. Lægen siger alt er ok med mig men hans kvali er nedsat.

Men da jeg har barn i forvejen er der ik hjælp.

vi sku bare prøve et år fra dec. Hvor jeg kom op til lægen og sagde vi havde orøvet uden held. Så til dec. I år kan vi først søge læge igen for en mulig henvisning.

det er en sej kamp...men er det 1. Barn er det stadig efter et år..men mit råd..så sig lige I har været igang intenst siden juli...og håb lægen giver jer chancen...

vi er glade for at sædbanken er indeover her...pga kvaliteten...er IGÅR , IDAG og imirgen insemineret m. 13 strå....wow....håber på gevinst....og håber I finder ud a dt

Anmeld Citér

5. november 2016

esioul

Mumiknold skriver:

Hej med jer.. 

Jeg ville kontakte lægen efter 6-8 måneders forsøg. 

De starter med at tjekke om du har ægløsning og at hans sædkvalitet er ok. De kan desværre ikke sige noget om ægkvaliteten, det kan kun ses ved reagensglas behandling, hvor de tages ud. 

Du kunne overveje at få lavet en AMH blodprøve, sammenholdt med en scanning. Den kan fortælle noget om hvor stor din æg kapacitet er. Altså om de er ved at være "brugt op". 

Anmeld Citér

5. november 2016

Mumiknold

Mange tak for alle jeres svar. Er taknemlig for at I giver jer tid til at svare

Jeg har børn i forvejen, det har min mand ikke, så betyder det, at vi ikke kan få hjælp?

puha det er godt nok lidt hårdt at høre, at chancerne er så minimeret pga min alder vi er heldigvis helt i ro med, at det tager den tid det skal, men vi har jo heller ikke prøvet ret lang tid endnu! Jeg tror vi ser tiden an og så evt kontakter lægen efter nytår

Anmeld Citér

5. november 2016

Mumiknold

Vil lige sende gode tanker og masser af babystøv til alle jer der prøver

Anmeld Citér

5. november 2016

Rtjm05

Mumiknold skriver:

Mange tak for alle jeres svar. Er taknemlig for at I giver jer tid til at svare

Jeg har børn i forvejen, det har min mand ikke, så betyder det, at vi ikke kan få hjælp?

puha det er godt nok lidt hårdt at høre, at chancerne er så minimeret pga min alder vi er heldigvis helt i ro med, at det tager den tid det skal, men vi har jo heller ikke prøvet ret lang tid endnu! Jeg tror vi ser tiden an og så evt kontakter lægen efter nytår

Da jeg var til første møde til behandling ,  fik jeg af vide det var bedre hvis jeg var kommet 10 år før  jeg var 32 år 

Men det lykkedes dog alligevel i første ivf forsøg 

Jeg havde en datter inden , Min kæreste havde ingen børn, så længe i ikke har et fælles barn, har i ret til fertilitetsbehandling 

Men jeg synes absolut i skal snakke med jeres Læge om det og finde ud af hvor længe i skal forsøge inden behandling ,  Da fertiliteten er stærkt faldende efter 35

Anmeld Citér

6. november 2016

Mumiknold

rikkeivalo skriver:

Da jeg var til første møde til behandling ,  fik jeg af vide det var bedre hvis jeg var kommet 10 år før  jeg var 32 år 

Men det lykkedes dog alligevel i første ivf forsøg 

Jeg havde en datter inden , Min kæreste havde ingen børn, så længe i ikke har et fælles barn, har i ret til fertilitetsbehandling 

Men jeg synes absolut i skal snakke med jeres Læge om det og finde ud af hvor længe i skal forsøge inden behandling ,  Da fertiliteten er stærkt faldende efter 35

Tak for svar. Er glad for at høre, at vi kan få hjælp hvis det bliver nødvendig

Jeg tror at jeg ringer og få en aftale med lægen i næste uge, om ikke andet, så bare for at få en snak☺️

Anmeld Citér

6. november 2016

Rtjm05

Mumiknold skriver:

Tak for svar. Er glad for at høre, at vi kan få hjælp hvis det bliver nødvendig

Jeg tror at jeg ringer og få en aftale med lægen i næste uge, om ikke andet, så bare for at få en snak☺️

Ja det er da rart at finde ud af hvor i står hvis det ikke lykkes inden for et par måneder 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.