Hvad laver en sygeplejerske i hjemmesygeplejen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.628 visninger
8 svar
3 synes godt om
31. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hej skønne damer!

Jeg er ved at uddanne mig til sygeplejerske, og skal i den forbindelse i praktik i hjemmesygeplejen. Jeg er bekendt med hvad SSA foretager sig i hjemmesygeplejen, men hvad med sygeplejersker? 

Håber nogen kan hjælpe! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2016

Falk43

Alt lige fra fysisk pleje af terminale borgere,  til medicindosering , sårpleje , koordinere med læge , understøtte træning i hjemmet , koordinere pleje indsatsen hos borger med demens , forløbskoordination af borgere med sociale problemstillinger , ellere borgere som har behov for en særlig pædagogisk indsats for at kunne / ville modtage hjælp .. Medicin giving , injektioner , fokus på ernæring og incontinens ... Der er non at se til og. Det er er et meget selvstændigt job der kræver at man er god til at koordinere  og prioritere

Anmeld Citér

31. oktober 2016

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Hej skønne damer!

Jeg er ved at uddanne mig til sygeplejerske, og skal i den forbindelse i praktik i hjemmesygeplejen. Jeg er bekendt med hvad SSA foretager sig i hjemmesygeplejen, men hvad med sygeplejersker? 

Håber nogen kan hjælpe! 

Da jeg var der i modul 6 var størstedelen af arbejdet pilledoseringer og sårpleje

Anmeld Citér

31. oktober 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Hej skønne damer!

Håber nogen kan hjælpe! 

Jeg har ikke decideret kendskab til faget, men jeg havde selv hjemmesygeplejerske i sidste måned efter en operation, og hun kom udelukkende for at give mig en blodfortyndende sprøjte.

Anmeld Citér

31. oktober 2016

Mullesmith

Ved kun der er en del sårpleje. 

Anmeld Citér

31. oktober 2016

FrkC

PernilleogLouis skriver:

Da jeg var der i modul 6 var størstedelen af arbejdet pilledoseringer og sårpleje

Også her :)

Anmeld Citér

31. oktober 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Min mor har haft hjemmesygeplejerske, når hun har været hjemme på orlov fra onkologisk.

Der har sygeplejersken skiftet forbindinger, tjekket opheling, skiftet kateter, ordnet stomi, hjulpet med pilledosering, koordinering med hospitalet, tjekket at hun har spist osv.

Anmeld Citér

31. oktober 2016

Muffinmus

Præcist det samme her.. 90% sårpleje og så et coban skift, dosering, en enkelt injektion Eller drop,  stomi skift , lidt bøvl med alkoholikere og psykiatriske borgere....

Anmeld Citér

31. oktober 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

De lidt tunge psykiatriske borgere går gennem sygeplejersken først. plus alt det ovennævnte.  

Et fif er at prøve at prøve at være med i både dag, aften og nat vagter. 

Ved ikke om akut sygeplejerske enheden i Århus kan have et føl med en nat. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.