Julehjælp, hvem søger i hos? Og hva søger i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.333 visninger
27 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. oktober 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja nu nærmer julen sig jo igen, og igen i år, er vi nogle veninder der vil lave et par julehjælpskasser.

Og igen i år søger vi inspiration til hva der ska i kasserne. Så kom gerne med alle jeres gode ider, råd osv.

Vi har igennem de sidste 3 år givet gennem julehjælpen.dk.

Hvem søger i andre ved/gir igennem? Vh stine

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2016

God-mor

StineW79 skriver:

Ja nu nærmer julen sig jo igen, og igen i år, er vi nogle veninder der vil lave et par julehjælpskasser.

Og igen i år søger vi inspiration til hva der ska i kasserne. Så kom gerne med alle jeres gode ider, råd osv.

Vi har igennem de sidste 3 år givet gennem julehjælpen.dk.

Hvem søger i andre ved/gir igennem? Vh stine

Jeg er medlem af gruppen "julekurv til udsatte mennesker" på facebook, som jeg har givet igennem de sidste 3 år og gør det også igen i år. Her ved du dog hvilken familie du giver til og i år, giver jeg til en familie på 2 voksne og 1 barn. Barnet køber vi adventsgaver til og derudover laver en julekurv med diverse lækkerrier og så kommer jeg altid en skrabejulekalender ned i også til de voksne. Denne gang har vi også købt lidt klippe klister ting så de kan hygge med det i julemåneden. Jeg giver for 1000 kr. 

Anmeld Citér

30. oktober 2016

StineW79

God-mor skriver:

Jeg er medlem af gruppen "julekurv til udsatte mennesker" på facebook, som jeg har givet igennem de sidste 3 år og gør det også igen i år. Her ved du dog hvilken familie du giver til og i år, giver jeg til en familie på 2 voksne og 1 barn. Barnet køber vi adventsgaver til og derudover laver en julekurv med diverse lækkerrier og så kommer jeg altid en skrabejulekalender ned i også til de voksne. Denne gang har vi også købt lidt klippe klister ting så de kan hygge med det i julemåneden. Jeg giver for 1000 kr. 

Hvordan fungere den gruppe? Altså hvem vælger modtager familien osv, så man ved at dem man gir til, helt realt er nogen der trænger? 

God ide med en skrabekalender! Vh stine

Anmeld Citér

30. oktober 2016

God-mor

StineW79 skriver:

Hvordan fungere den gruppe? Altså hvem vælger modtager familien osv, så man ved at dem man gir til, helt realt er nogen der trænger? 

God ide med en skrabekalender! Vh stine

Det er en som hedder Mona som står for det, og som vælger hvem der kan søge og dem som søger laver et opslag og fortæller om deres situation og familie. Derefter kan givere skrive sig på og så bliver opslaget slettet. Så man kan selvfølgelig kun modtage af en person/familie. 

Anmeld Citér

30. oktober 2016

StineW79

God-mor skriver:

Det er en som hedder Mona som står for det, og som vælger hvem der kan søge og dem som søger laver et opslag og fortæller om deres situation og familie. Derefter kan givere skrive sig på og så bliver opslaget slettet. Så man kan selvfølgelig kun modtage af en person/familie. 

Er det over hele landet?

Og hvordan aflevere man sin donation? 

Syntes det lyder rigtig fint, at man lige høre lidt om familien osv, og så selv vælger hvem man gir til! Vh stine

Anmeld Citér

30. oktober 2016

God-mor

StineW79 skriver:

Er det over hele landet?

Og hvordan aflevere man sin donation? 

Syntes det lyder rigtig fint, at man lige høre lidt om familien osv, og så selv vælger hvem man gir til! Vh stine

Det er over hele landet og vi hjælper altid nogle i vores område så vi selv kan afleverer, da det er dyrt at sende og dem som søger har som regel ikke bil. Vi er meget glade for denne gruppe og oplever ingen snyd overhovedet. Det er familier som trænger. Jeg kan også godt lide selv at kunne vælge, jeg vælger altid nogle med børn.

Anmeld Citér

30. oktober 2016

StineW79

God-mor skriver:

Det er over hele landet og vi hjælper altid nogle i vores område så vi selv kan afleverer, da det er dyrt at sende og dem som søger har som regel ikke bil. Vi er meget glade for denne gruppe og oplever ingen snyd overhovedet. Det er familier som trænger. Jeg kan også godt lide selv at kunne vælge, jeg vælger altid nogle med børn.

Det lyder rigtig meget som julehjælpen.dk.

Der skriver man godt nok bare hva der ca er i ens kasse, også vælger man hvor mange km, der ska være til modtager.

Så får man sendt et navn og et Tlf på en familie, med lidt Info omkring familien. Feks hvor mange børn, alder og antal voksende.

Så skriver man som giver til familien, og aftaler om de selv vil hente eller om man ska komme ud og aflevere.

Syntes det fungere rigtig godt, og har virkelig også bare mødt nogle familier, der overhovedet ingenting havde, og som er blevet virkelig glade for deres kasser! Vh stine

Anmeld Citér

30. oktober 2016

God-mor

Det lyder rigtig meget som julehjælpen.dk.

Der skriver man godt nok bare hva der ca er i ens kasse, også vælger man hvor mange km, der ska være til modtager.

Så får man sendt et navn og et Tlf på en familie, med lidt Info omkring familien. Feks hvor mange børn, alder og antal voksende.

Så skriver man som giver til familien, og aftaler om de selv vil hente eller om man ska komme ud og aflevere.

Syntes det fungere rigtig godt, og har virkelig også bare mødt nogle familier, der overhovedet ingenting havde, og som er blevet virkelig glade for deres kasser! Vh stine

Ja det lyder meget som det samme. Her henvender man sig bare selv til familien 

I julekurven i år vi har lavet er der: 

Brunkager

Pebernødder

Kanel

Rødvin

Juleslik

Marczipan

Mørk chokolade

Mandler

Kokosmel

Forskelligt krymmel til konfekt

Klippe klister ting

Juleservetter

Skrabekalender

Flormelis 

Rød saft

Rødkål

Marmelade

Adventspakker til datteren på 6 år

Anmeld Citér

30. oktober 2016

StineW79

God-mor skriver:

Ja det lyder meget som det samme. Her henvender man sig bare selv til familien 

I julekurven i år vi har lavet er der: 

Brunkager

Pebernødder

Kanel

Rødvin

Juleslik

Marczipan

Mørk chokolade

Mandler

Kokosmel

Forskelligt krymmel til konfekt

Klippe klister ting

Juleservetter

Skrabekalender

Flormelis 

Rød saft

Rødkål

Marmelade

Adventspakker til datteren på 6 år

Det er også næsten det samme som vi har i vores kurve.

Vi plejer så også at putte en chokoladekalender i til hvert barn.

Så plejer vi også at putte alm ris, grødris, kirsebærsovs, kanel, pasta, dåsetomater, mel, margerine og hva vi ellers lige ka finde på.

Også har vi været så frække når vi har været ude og købe vores julegaver, at spørg om feks en butik ik ku tænke sig at gi en lille ting til kassen også, og at de så self kommer på kortet som afsender.

Det har betydet at nogen feks har fået et juletræ, en and, julepynt, flyverdragter, tøj til børnene og andre rigtig fine ting. Måske lidt utraditionelt, men syntes det er fedt at man som samfund, ka stå sammen om at løft, og hjælpe som man ka! Vh stine

Anmeld Citér

30. oktober 2016

Smil

Profilbillede for Smil
God-mor skriver:

Det lyder som en rigtig fin gruppe  Tror du godt at man kan være med selvom man måske ikke har råd til at give for 1000 kr? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.