Hvordan gør man hvis man ikke længere er alene ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

900 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hejsa . 

Sagen er at min kæreste og jeg er ved at være der hvor vi gerne bare kan være sammen uden at skulle tænke over hvor meget og alt det. 

Dvs jeg vil melde jeg ikke længere er enlig pr 1/12 . Men hvordan gør man det ? 

Det er jo både pladsanvisningen ( får friplads) , SU og ekstra børnetilskud. 

Men kan det lade sig gøre at man evt melde det fremadrettet ? Altså at man allerede melder midt november at pr 1/12 man ikke længere er enlig ? Så regningerne når at regulere sig i for man så skal betale tilbage og alt det rod ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2016

Fremad

Du skal ringe til udbetaling Danmark og melde dig som ikke enlig, det Samme gælder boligstøtte, friplads... Su skal du gøre på minsu.dk.dk, vær obs på den følger din enlig status på kommunen så den når muligvis ikke at ændres inden... Men så kræver de blot pengene tilbage igen...

Anmeld Citér

29. oktober 2016

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Du skal ringe til udbetaling Danmark og melde dig som ikke enlig, det Samme gælder boligstøtte, friplads... Su skal du gøre på minsu.dk.dk, vær obs på den følger din enlig status på kommunen så den når muligvis ikke at ændres inden... Men så kræver de blot pengene tilbage igen...

Okay men kan man gøre det så man melder det fx 15 dage før man har planer om det ? Så bolig støtten når at ændre sig og friplads ændre sig ? 

Anmeld Citér

29. oktober 2016

alenemor42

Det vil desværre ikke nå at rette sig til d. 1/12 selvom du melder det fra nu da sagsbehandlingen tager flere uger. Du må gemme pengene og betale tilbage, det gjorde jeg 

Anmeld Citér

29. oktober 2016

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Det vil desværre ikke nå at rette sig til d. 1/12 selvom du melder det fra nu da sagsbehandlingen tager flere uger. Du må gemme pengene og betale tilbage, det gjorde jeg 

Okay mange tak ☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.