At sælge lånte ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.348 visninger
21 svar
23 synes godt om
29. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hej. 

Fandt ud af i dag at min veninde som jeg har kendt i rigtig mange år, har sat en masse baby legetøj til salg som jeg har lånt hende. 

Lånte dem til hende da hun ventede sig, da jeg ikke selv skulle bruge dem og der ikke lige var udsigt til at jeg skulle det. 

Nu er hendes barn så færdig med at bruge det for længst og jeg er selv gravid med tvillinger og forventer jo selvfølgelig at få de lånte ting igen. 

Finder så ud af at hun har sat dem til salg i dag. Er mildest talt chokeret og synes det er ret frækt/flabet at sælge noget man har lånt og når hun ved jeg selv skal bruge det inden længe.

selv hvis jeg havde givet det til hende, synes jeg måske at det ville være pænt at spørge om jeg ville have det tilbage.

har selvfølgelig ringet og skrevet til hende og har ikke modtaget noget svar.

føler mig sku lidt skuffet over hende

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2016

Troldemommi

Anonym skriver:

Hej. 

Fandt ud af i dag at min veninde som jeg har kendt i rigtig mange år, har sat en masse baby legetøj til salg som jeg har lånt hende. 

Lånte dem til hende da hun ventede sig, da jeg ikke selv skulle bruge dem og der ikke lige var udsigt til at jeg skulle det. 

Nu er hendes barn så færdig med at bruge det for længst og jeg er selv gravid med tvillinger og forventer jo selvfølgelig at få de lånte ting igen. 

Finder så ud af at hun har sat dem til salg i dag. Er mildest talt chokeret og synes det er ret frækt/flabet at sælge noget man har lånt og når hun ved jeg selv skal bruge det inden længe.

selv hvis jeg havde givet det til hende, synes jeg måske at det ville være pænt at spørge om jeg ville have det tilbage.

Er du 100% sikker på hun ikke tror du har foræret hende tingene? 

Ellers lyder det lidt mærkeligt, især at hun ikke svarer dig...

Anmeld Citér

29. oktober 2016

Tascha26

Anonym skriver:

Hej. 

Kan godt forstå du er skuffet. Havde det været mig havde jeg bare skrevet at jeg kommer efter det lånte legetøj da vi snart skal bruge det. Godtnok frækt af hende

Anmeld Citér

29. oktober 2016

sommerfuglen82

Jeg tror jeg var teget hjem til hende og spurgt pænt om at få det retur igen.

Måske har hun misforstået det og troede hun havde fået det, jeg har så bare den holdning...At tøj/legetøj osv man har fået af andre sælger man ikke bare..man snakker lige med den man har modtaget det fra først.

Jeg har selv en masse fra andre og kunne aldrig drømme at sælge eller give det til andre uden lige at spørger først.

Anmeld Citér

29. oktober 2016

sommerfuglen82

Jeg tror jeg var taget hjem til hende og spurgt pænt om at få det retur igen.

Måske har hun misforstået det og troede hun havde fået det, jeg har så bare den holdning...At tøj/legetøj osv man har fået af andre sælger man ikke bare..man snakker lige med den man har modtaget det fra først.

Jeg har selv en masse fra andre og kunne aldrig drømme at sælge eller give det til andre uden lige at spørger først.

Anmeld Citér

29. oktober 2016

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Er du 100% sikker på hun ikke tror du har foræret hende tingene? 

Ellers lyder det lidt mærkeligt, især at hun ikke svarer dig...

Jeps. Har snakket med hende nu. Hun påstår så at det er hendes kæreste der har sat dem til salg fra hendes Fb profil lyder meget underligt i min verden. 

Hun mener så hun har betalt fordi hun åbenbart inviterede på mad som tak for at hun må låne det.

Anmeld Citér

29. oktober 2016

Anonym trådstarter

Tascha25 skriver:

Kan godt forstå du er skuffet. Havde det været mig havde jeg bare skrevet at jeg kommer efter det lånte legetøj da vi snart skal bruge det. Godtnok frækt af hende

Har snakket med hende nu. Hun påstår så at det er hendes kæreste der har sat dem til salg fra hendes Fb profil lyder meget underligt i min verden.

Hun mener så hun har betalt fordi hun åbenbart inviterede på mad som tak for at hun må låne det.

Men så lidt sjovt at hun engang ringede og spurgte om hun måtte give nogle af tingene til en flygtninge familie, hvis hun føler at det var hendes. 

Hun kunne ikke forstå at jeg blev så sur. Er dybt skuffet

Anmeld Citér

29. oktober 2016

Newsence

Hvis hun har lånt det tilhører det dig og det er derfor ulovligt at sælge. Så jeg ville skrive at hun ikke skal sælge mine ting. Kontakt evt de steder hun har sat ting til salg på og forklar at det er dine ting. Så stopper de annoncen.. 

Anmeld Citér

29. oktober 2016

Anonym trådstarter

sommerfuglen82 skriver:

Jeg tror jeg var taget hjem til hende og spurgt pænt om at få det retur igen.

Har snakket med hende nu. Hun påstår så at det er hendes kæreste der har sat dem til salg fra hendes Fb profil lyder meget underligt i min verden.

Men så lidt sjovt at hun engang ringede og spurgte om hun måtte give nogle af tingene til en flygtninge familie, hvis hun føler at det var hendes.

Det er også min holdning. Jeg har taget billeder af alt jeg har lånt nu her, så jeg er sikker på det kommer retur

Anmeld Citér

29. oktober 2016

Kløver

Anonym skriver:

Det er også min holdning. Jeg har taget billeder af alt jeg har lånt nu her, så jeg er sikker på det kommer retur

Lyder som i ikke helt har haft samme Forestilling om lånet, kunne godt tyde på en misforståelse. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.