Ananas - kan maverne ikke tåle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.388 visninger
17 svar
0 synes godt om
2. oktober 2009

Mira0911

Jeg har fået høvl over nakken, at jeg skal slet ikke lave hjemmelavet frugtgrød til Julie med Ananas... og da heller ikke nektariner og blommer...

Hvad gør jeg ? 

Købte tingene ind igår, for at skulle lave grød idag....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2009

Valle81

Dutte84 skriver:

Jeg har fået høvl over nakken, at jeg skal slet ikke lave hjemmelavet frugtgrød til Julie med Ananas... og da heller ikke nektariner og blommer...

Hvad gør jeg ? 

Købte tingene ind igår, for at skulle lave grød idag....

Hvem høvler dig min kære??? Og hvad er grunden:0) Bliver lidt nysgerrig:0)

Anmeld

2. oktober 2009

Mira0911

Valle81 skriver:

Hvem høvler dig min kære??? Og hvad er grunden:0) Bliver lidt nysgerrig:0)

Jeg var lige inde og vende et andet sted.. og fortalte jeg skulle igang med at lave det til Julie..

Så kom det fra flere forskellige, at maverne kunne ikke tåle ananas og at Julie ikke var så gammel... Hun bliver 8 mdr i næste uge..

Anmeld

2. oktober 2009

Valle81

Dutte84 skriver:

Jeg var lige inde og vende et andet sted.. og fortalte jeg skulle igang med at lave det til Julie..

Så kom det fra flere forskellige, at maverne kunne ikke tåle ananas og at Julie ikke var så gammel... Hun bliver 8 mdr i næste uge..

Hmm, tror du ikke bare det gælder når det er rå?? Er helt med på at deres små maver ikke vil kunne klare "syren" i ananas og sådan, men når det er kogt er det jo en helt anden sag

Hmm, Asta har fået frugt mos med både ananas og alt muligt sågar også sukker fra hun var ca 5 mdr.

Hun har ikke taget skade, og døjede heller ikke med maven.

Hvis jeg var dig, ville jeg lave det:0)

Anmeld

2. oktober 2009

mariamiss6

Du kan godt lave det, med nektarine og blommer.... jeg ve dkke noget om ananas, men mange er jo allergiske over for dem, som med kiwier, og derfor ville jeg bare vente 1 års tid med dem....

Blommer er jo det man laver svesker af, så du kan nok regne ud at de giver en god afføring, især som grød (jeg vidste det ikke, og bastian sked som død og helvede i 3 dage, men fik heldigvis ikke ondt i maven hehe ups)

Jeg har også lavet af nektariner, men husker altså ikke at hans mave reagered epå det, måske skal du bare blande det med en anden grød.  ALtså lave for eksempel en majsgrød, og så blande det med en klat nektaringrød....

Blommegrøden ville jeg kune bruge hvis det er nødvendigt med lidt afføringshjælp.... eller hvis han har lidt hård mave forinden.

Ananas... Jeg trir jeg ville undgå det, bare for ikke at få fremkaldt en allergi.... kiwi, nødder, skalddyr, ananas mener jeg er nogen af de farligste madallergier at have, fordi de desværre kan udvikle sig dødeligt rigtig hurtigt, og hvis man så ikke er forberedt... puha.....

Men hvis han har fået ananas før, uden reaktion, så synes jeg ikke du skal tænke videre over det....

Anmeld

2. oktober 2009

mariamiss6

mariamiss6 skriver:

Du kan godt lave det, med nektarine og blommer.... jeg ve dkke noget om ananas, men mange er jo allergiske over for dem, som med kiwier, og derfor ville jeg bare vente 1 års tid med dem....

Blommer er jo det man laver svesker af, så du kan nok regne ud at de giver en god afføring, især som grød (jeg vidste det ikke, og bastian sked som død og helvede i 3 dage, men fik heldigvis ikke ondt i maven hehe ups)

Jeg har også lavet af nektariner, men husker altså ikke at hans mave reagered epå det, måske skal du bare blande det med en anden grød.  ALtså lave for eksempel en majsgrød, og så blande det med en klat nektaringrød....

Blommegrøden ville jeg kune bruge hvis det er nødvendigt med lidt afføringshjælp.... eller hvis han har lidt hård mave forinden.

Ananas... Jeg trir jeg ville undgå det, bare for ikke at få fremkaldt en allergi.... kiwi, nødder, skalddyr, ananas mener jeg er nogen af de farligste madallergier at have, fordi de desværre kan udvikle sig dødeligt rigtig hurtigt, og hvis man så ikke er forberedt... puha.....

Men hvis han har fået ananas før, uden reaktion, så synes jeg ikke du skal tænke videre over det....

Undskyld ret selv alle 'han' til 'hende'

Anmeld

2. oktober 2009

Mira0911

mariamiss6 skriver:

Undskyld ret selv alle 'han' til 'hende'

Altså det hele bliver jo kogt... Hver gang hun har fået grød, havregrød osv, har jeg altid kommet en klat mos med i...

Anmeld

2. oktober 2009

Mira0911

Valle81 skriver:

Hmm, tror du ikke bare det gælder når det er rå?? Er helt med på at deres små maver ikke vil kunne klare "syren" i ananas og sådan, men når det er kogt er det jo en helt anden sag

Hmm, Asta har fået frugt mos med både ananas og alt muligt sågar også sukker fra hun var ca 5 mdr.

Hun har ikke taget skade, og døjede heller ikke med maven.

Hvis jeg var dig, ville jeg lave det:0)

Jeg laver det og blander det hele sammen...

Anmeld

2. oktober 2009

Mira0911

Har så os pære og æbler som jeg kan blande i...

Anmeld

2. oktober 2009

mariamiss6

Dutte84 skriver:

Altså det hele bliver jo kogt... Hver gang hun har fået grød, havregrød osv, har jeg altid kommet en klat mos med i...

jo.... Men da jeg lavede blommegrød til min søn, og puttede en klat på hvert grødmåltid, fik han virkelig racermave..... Jeg forstod ikke hvorfor, før nogen fortalte mig at dte jo faktisk er det samme som sveskemos.... man laver jo svesker af blommer.... det havd ejeg så bare ikke lige tænkt over lige dér...

Det handler ikke så meget om om det e rkogt, for hun bliver ikke syg af det, hun får bare rigtig meget tynd afføring.... og der skal ikke ret meget til, når det er blommegrød....

Jeg kan som sagt ikke huske derr var noget med nektarinerne, tror det ikke.... og ananas ha rjeg aldrig prøvet, og har aldrig hørt noget om, om de kan tåle det eller ej....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.