Du kan godt lave det, med nektarine og blommer.... jeg ve dkke noget om ananas, men mange er jo allergiske over for dem, som med kiwier, og derfor ville jeg bare vente 1 års tid med dem....
Blommer er jo det man laver svesker af, så du kan nok regne ud at de giver en god afføring, især som grød (jeg vidste det ikke, og bastian sked som død og helvede i 3 dage, men fik heldigvis ikke ondt i maven hehe ups)
Jeg har også lavet af nektariner, men husker altså ikke at hans mave reagered epå det, måske skal du bare blande det med en anden grød. ALtså lave for eksempel en majsgrød, og så blande det med en klat nektaringrød....
Blommegrøden ville jeg kune bruge hvis det er nødvendigt med lidt afføringshjælp.... eller hvis han har lidt hård mave forinden.
Ananas... Jeg trir jeg ville undgå det, bare for ikke at få fremkaldt en allergi.... kiwi, nødder, skalddyr, ananas mener jeg er nogen af de farligste madallergier at have, fordi de desværre kan udvikle sig dødeligt rigtig hurtigt, og hvis man så ikke er forberedt... puha.....
Men hvis han har fået ananas før, uden reaktion, så synes jeg ikke du skal tænke videre over det....
Anmeld