svedlugt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.396 visninger
9 svar
3 synes godt om
27. oktober 2016

Falk43

ja sikkert et emne der har været på før , men jeg kunne ikke lige se/  finde det i oversigten .

Jeg er begyndt i uge 22  at Lugte , som lugte , af armsved på ægte håndværker manér (  no offence ) under den Ene arm , ja kun under den ene !  men det hænger i tøjet og jeg kan selv lugte det når jeg bare sidder eller går.

Gode råd og anbefaler af  "sunde " deo'er modtages.  Jeg vil helst undgår for  meget Kemi til bebs

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2016

modesty

Falk43 skriver:

ja sikkert et emne der har været på før , men jeg kunne ikke lige se/  finde det i oversigten .

Jeg er begyndt i uge 22  at Lugte , som lugte , af armsved på ægte håndværker manér (  no offence ) under den Ene arm , ja kun under den ene !  men det hænger i tøjet og jeg kan selv lugte det når jeg bare sidder eller går.

Gode råd og anbefaler af  "sunde " deo'er modtages.  Jeg vil helst undgår for  meget Kemi til bebs

Lige det her punkt var det eneste hvor jeg gik på kompromis i min graviditet. Jeg lever generelt økologisk og svanemærket, og det gjorde jeg selvfølgelig også i graviditeten. Men jeg skal f*cking have min deo! Jeg prøvede de dér krystaller og uparfumerede deoer og det virkede overhovedet ikke. 

Sorry - måske ikke lige det råd du havde forventet. 

Anmeld Citér

27. oktober 2016

AnoMom

Falk43 skriver:

Som modesty siger. Lige på det punkt må man gå på kompromis. Det eneste det fjerner svedlugt er deo med aluminium i. Min eks har kraftig svedlugt hvis han ikk bruger deo hver dag. Vi prøvede alt men intet havde effekt desværre 

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Skouboe

Prøv at købe medi-scrub flydende sæbe på apoteket og vask dig ca. 1 minut under hver arm i badet. Det er desinficerende og fjerner de bakterier der lugter. Det fjerner lugten hele dagen, og ikke bare overdøver den (som parfume i deo gør) eller hæmmer svedproduktionen (som aluminium i deo gør).

Når du har brugt det i et stykke tid, kan du gå ned til hver 2/3 dag og det virker stadig.

Så kan du selv vælge om du efterfølgende vil have lidt duft på, men det er ikke nødvendigt.

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Skouboe

AnoMom skriver:

Som modesty siger. Lige på det punkt må man gå på kompromis. Det eneste det fjerner svedlugt er deo med aluminium i. Min eks har kraftig svedlugt hvis han ikk bruger deo hver dag. Vi prøvede alt men intet havde effekt desværre 

Deo med aluminium fjerner ikke svedlugten, det hæmmer produktionen af sved og derefter overdøver lugten med parfume. Hvis man vil af med luften, skal man af med de bakterier i armhulen, der er ansvarlige for lugten. Antibakteriel vask fx.

Anmeld Citér

27. oktober 2016

AnoMom

Skouboe skriver:

Deo med aluminium fjerner ikke svedlugten, det hæmmer produktionen af sved og derefter overdøver lugten med parfume. Hvis man vil af med luften, skal man af med de bakterier i armhulen, der er ansvarlige for lugten. Antibakteriel vask fx.

Ok gider ikk tage sådan en lige gyldig diskution 

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Skouboe

AnoMom skriver:

Ok gider ikk tage sådan en lige gyldig diskution 

Det er ikke ment som en diskussion, men som en oplysning Hvis du taler med din eks, kan du jo foreslå ham at prøve det

Anmeld Citér

2. november 2016

Lul85

Skouboe skriver:

Kunne ikke være mere enig Vand og sæbe er det eneste der virker

Anmeld Citér

2. november 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg er sådan en der har hårdt brug for et eller andet under armene, ellers kan andre og jeg selv ikke holde min sved lugt ud, sådan har det været siden jeg blev teenager desværre!

lige pt. Har jeg faktas parfume fri deoderant som er svanemærket og astma allergi mærket. Den virker SÅ godt! Men det jo så fordi der er aluminium i, som stopper kroppen i at udskille sved. 

Jeg blev dog nysgerrig på der der medi-scrup, er dog ikke sikker på jeg er så glad for ideen om brugen af klorhexidin i et produkt man bruger på daglig basis, da man på sigt kan få sig nogle multi resistente bakterier som er immune for klorhexidin, så man lidt på rumpen, i min optik. 

Jeg har i en periode lavet min egen deoderant, 3 tsk tvekulsurt natron (som jo kan bruges til madlavning) til 3 spiseskeer kokkosolie (jeg køber helt den økologiske, uden for meget kemi) men jeg blev så træt af den efter 4 års forbrug, at nu vil jeg have noget der var lettere at gå til. 

Det er dog umiddelbart kun faktas uden parfume og med aluminium som kan holde mig lugtfri af dem uden parfume jeg har prøvet. 

Anmeld Citér

2. november 2016

B&J

Jeg har altid brugt nivea Roll On og har aldrig lugtet af sved og ruller kun på om morgen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.