Forvirret - Æltest - Scanning af æggestokke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2016

Mille123

Rockertand skriver:

Der er noget bavl.

Ægløsningstest reagerer på forhøjet indhold af LH, hvilket absolut på ingen måde garanterer en ægløsning. Dette er netop tilfældet for PCO-piger, der har forhøjet LH uden at løsne modne, brugbare æg.

Så det eneste man kan konstatere er, at der er øgning af LH, og at der er en god chance for ægløsning, men garanti kan ikke gives.

som sagt jeg ved kun hvad lægen sagde, men kan selvfølgelig være fordi jeg ikke har nogen fertilitetsrelaterede "problemer" st han svarede. Som han gjorde 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2016

Anonym trådstarter

Lykkelig-Kvinde skriver:

Det er der nogle der siger den kan men jeg ved det faktis ikke 

Det en underlig verden med de ægløsningsteste :/

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Anonym trådstarter

Mille123 skriver:

Jeg spurgte også min fertilitetslæge før vores barn blev undfanget og han sagde at man kun har de positive æl test hvis man HAR ægløsning. Altså bare for at svare på dit spg. Det med om den reagere på graviditet også skal jeg ikke kunne sige. Så enten har du ægløsning (hvis lægen har ret) eller også er du måske gravid  

Okay. Syntes det lidt underligt at man overhovedet ikke kan finde noget om det ene eller andet på nettet :/

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Der er noget bavl.

Ægløsningstest reagerer på forhøjet indhold af LH, hvilket absolut på ingen måde garanterer en ægløsning. Dette er netop tilfældet for PCO-piger, der har forhøjet LH uden at løsne modne, brugbare æg.

Så det eneste man kan konstatere er, at der er øgning af LH, og at der er en god chance for ægløsning, men garanti kan ikke gives.

Okay. Men hvis man er rimelig sikker på at man ikke har pco. Kan man så regne med at det er ægløsning? 

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Lykkelig-Kvinde

Anonym skriver:

Det en underlig verden med de ægløsningsteste :/

Ja meget 

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Okay. Men hvis man er rimelig sikker på at man ikke har pco. Kan man så regne med at det er ægløsning? 

Nej, det kan du ikke. Som skrevet krydsreagerer ægløsningstest med hcg, og derfor vil man opleve positive tests ved graviditet, omend der skal være en betydelig mængde hcg til stede, før den bliver tydelig, men har selv fået næsten sorte teststreger over tid (hvor graviditetstesten var klart positiv).

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Nej, det kan du ikke. Som skrevet krydsreagerer ægløsningstest med hcg, og derfor vil man opleve positive tests ved graviditet, omend der skal være en betydelig mængde hcg til stede, før den bliver tydelig, men har selv fået næsten sorte teststreger over tid (hvor graviditetstesten var klart positiv).

Okay. tog i dag en test igen som var negativ. 

Men i princippet er der jo ikke andet for end at se tiden an

Anmeld Citér

28. oktober 2016

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Okay. Men så tror jeg ikke det er hcg den reagere på  da jeg umiddelbart kun er 2+1-3+0 da jeg testede. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.