Introducere ny kæreste for børn på 2 og 5?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.345 visninger
9 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. oktober 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hey Ladies..

er der nogen der vil dele erfaringer med at introducere en kæreste for unger i alderen 2 og 5? Cirka. Jeg har mødt en fantastisk mand som jeg er fuldstændig tosset med. Vi taler meget om fremtid, og det indebærer selvfølglig også at han skal møde børnene men hvordan gør man det bedst? Den store forstår jo en hel del nu, så er det ikke at holde barnet for nar at starte med fx "det er en af mors venner". Altså, han kan vel sagtens lure at det er meget mere end det.?

jeg er meget i tvivl om hvordan man gør det bedst. 

Kom hid med alle jeres erfaringer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2016

hautecouture

Mor11 skriver:

Hey Ladies..

er der nogen der vil dele erfaringer med at introducere en kæreste for unger i alderen 2 og 5? Cirka. Jeg har mødt en fantastisk mand som jeg er fuldstændig tosset med. Vi taler meget om fremtid, og det indebærer selvfølglig også at han skal møde børnene men hvordan gør man det bedst? Den store forstår jo en hel del nu, så er det ikke at holde barnet for nar at starte med fx "det er en af mors venner". Altså, han kan vel sagtens lure at det er meget mere end det.?

Jeg har ingen erfaring med dette, men ville da lige give et og ønske tillykke med kærligheden  - og jo, så tror jeg personligt på, at det er vigtigt at være oprigtig og ærlig, især overfor sine børn  Held og lykke 

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Vivienne

Mor11 skriver:

Hey Ladies..

Jeg ville nok præsentere ham som ven til at starte med og mødes med børnene og med ham som ven nogle gange. Så er der god chance for at de lærer hinanden at kende uden at det skal være underligt for børnene at moren nu har en kæreste. Så kan man med tiden finde ud af hvornår man skal fortælle sandheden. 

Held og lykke. 

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Mor11 skriver:

Hey Ladies..

Hej,

Tillykke med kærligheden 

Jeg har ingen personlige erfaringer, men jeg tænker at det du måske skal overveje, at det ikke sker for hurtigt - altså forstået på den måde, at du måske skal vente til du har kendt ham i en rum tid, nu ved jeg jo ikke hvor længe I har set hinanden?

Dernæst så tænker jeg, at I måske, når det er tid, skal præsentere ham som din kæreste, som du selv skriver så kan børn altså godt fange om det er en ven eller mere end det. Så jeg ser ingen grund, til at holde børnene for nar, så at sige. Sig det som det er, men lad dem vide, at det IKKE betyder at de skal kalde ham far, og at han fx ikke flytter ind.

Held og Lykke

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mom skriver:

Hej,

Tillykke med kærligheden 

Jeg har ingen personlige erfaringer, men jeg tænker at det du måske skal overveje, at det ikke sker for hurtigt - altså forstået på den måde, at du måske skal vente til du har kendt ham i en rum tid, nu ved jeg jo ikke hvor længe I har set hinanden?

Dernæst så tænker jeg, at I måske, når det er tid, skal præsentere ham som din kæreste, som du selv skriver så kan børn altså godt fange om det er en ven eller mere end det. Så jeg ser ingen grund, til at holde børnene for nar, så at sige. Sig det som det er, men lad dem vide, at det IKKE betyder at de skal kalde ham far, og at han fx ikke flytter ind.

Held og Lykke

Vi har set hinanden i 3mdr. De skal ikke møde ham før - engang omkring februar måske..

Anmeld Citér

26. oktober 2016

modesty

Mor11 skriver:

Hey Ladies..

Jeg ville kalde ham hvad han er - en kæreste. Og jeg ville nok i tiden inden begynde at introducere begrebet at enlige forældre jo godt kan få nye kærester. Evt. findes der nogle bøger om emnet? Eller hvis I har nogle bonusfamilier i omgangskredsen du "tilfældigt" kan nævne i samtaler. Og så ville jeg nok også sige at mor har fået en kæreste måske en uges tid inden de skal møde ham, så specielt den store får mulighed for at vænne sig til tanken og evt. stille spørgsmål.

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvor er i gode.. 

Noget helt andet - men som også er en vigtig del af hele det her, er at han ikke er meget hjemme. Han har måske 80-90 dage om året hvor han har fri, ellers er han i udlandet. Det er godt nok svært hvordan de skal få et trygt forhold til ham så vi også kan flytte sammen en dag, uden at han stadig virker "ny" for dem.. 

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Anonym

Vi tog på tur den første gang med min kærestes børn. Dengang 2,6,8 i tivoli, jeg som ven. Kom oftere og oftere hos dem på besøg. Vi blev rigtig gode venner og de spurgte tit om ikke jeg ville blive til dagen efter, det gjorde jeg så en dag- på sofaen. Da det var gået så fint med børnene nogle mdr blev vi officielt kærester. (Man kan af hensyn til børnene godt tilbageholde kys og berøringer en tid) -efter 6 mdr flyttede vi sammen og 9 mdr senere kom lillesøster. Alt perfekt og uden konflikter. Men jeg giver også 100% plads og kærlighed. Alle må komme og putte, kramme, kysse og snakke til langt ud på natten.

Mine/hans børn arrangerede vi hyggeaften for første gang med film, god mad og slik. Det var et hit og vi spillede en masse spil. Derefter var de gode venner og nyder at de har fået nye søskende at lege med. 

Jeg har i forvejen mandlige og kvindelige venner som jeg så meget før, så her synes ingen det er underligt, hvis de skal med på besøg eller vi får besøg. Jeg sætter også pris på at observere om kemien stemmer mellem barn/kæreste - for hvis den er helt gal ville jeg slet ikke satse på det forhold.. 

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Vi tog på tur den første gang med min kærestes børn. Dengang 2,6,8 i tivoli, jeg som ven. Kom oftere og oftere hos dem på besøg. Vi blev rigtig gode venner og de spurgte tit om ikke jeg ville blive til dagen efter, det gjorde jeg så en dag- på sofaen. Da det var gået så fint med børnene nogle mdr blev vi officielt kærester. (Man kan af hensyn til børnene godt tilbageholde kys og berøringer en tid) -efter 6 mdr flyttede vi sammen og 9 mdr senere kom lillesøster. Alt perfekt og uden konflikter. Men jeg giver også 100% plads og kærlighed. Alle må komme og putte, kramme, kysse og snakke til langt ud på natten.

Mine/hans børn arrangerede vi hyggeaften for første gang med film, god mad og slik. Det var et hit og vi spillede en masse spil. Derefter var de gode venner og nyder at de har fået nye søskende at lege med. 

Jeg har i forvejen mandlige og kvindelige venner som jeg så meget før, så her synes ingen det er underligt, hvis de skal med på besøg eller vi får besøg. Jeg sætter også pris på at observere om kemien stemmer mellem barn/kæreste - for hvis den er helt gal ville jeg slet ikke satse på det forhold.. 

Den løsning ville jeg også gerne. Altså at han var der mere og mere stille og roligt.. Meeeen.. Nu arbejder han i udlandet og er hjemme 80-90 dage om året.. Det er i snit 14 dage hveranden måned. Lige nu er han væk i en periode på 3,5 mdr. Så, vi kan ikke rigtig sluse det ind på den måde..  

Anmeld Citér

26. oktober 2016

LeneKE

Mor11 skriver:

Hey Ladies..

Hej du

Min søn var lige fyldt 3 år da han skulle møde min kæreste. Jeg fortalte ham noget tid i forvejen at mor havde fået en kæreste og viste ham et billede og fortalte ham hvad han hed og sådan, så han ikke var helt fremmed. Min kæreste har to store drenge som var ca 12 og 14 på det tidspunkt, som jeg også fortalte min søn hvad hed og sådan. Vi tog hjem til min kæreste, som havde købt et par legetøjsbiler til min søn - det gik SUPER! Det var virkelig den allerbedste måde for os og vores børn at møde hinanden og her - flere år senere er alt stadig total idyl

Mvh Lene

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.