Hvad er det hvide på mit scanningsbillede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.523 visninger
11 svar
8 synes godt om
25. oktober 2016

Anonym trådstarter

Jeg er lige anonym da det stadig er en hemmelighed, at jeg er gravid 

Jeg var til tidlig scanning igår (6+4), og alt så fint ud. Jeg fik dette billede med hjem, og nu da jeg er kommet hjem kan jeg se at det er som om at der er en hvid "klump" ved siden af fosteret  Det er min tredje graviditet, og de andre gange har der bare været sort omkring fosteret. Nogle der ved hvad det er?  Det er selvfølgelig bare ren nysgerrighed, går ud fra at lægen havde sagt hvis det var noget alvorligt 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2016

MorDk

Jeg tænker det er "blommesækken" Altså den lille "madpakke" der ligger ved siden af... Den forsvinder når du når længere frem i graviditeten.

Anmeld Citér

25. oktober 2016

Maalene

MorDk skriver:

Jeg tænker det er "blommesækken" Altså den lille "madpakke" der ligger ved siden af... Den forsvinder når du når længere frem i graviditeten.

Var også min første tanke - men ligner det ikke blommesækken ligger helt op af fostret? 

Anmeld Citér

25. oktober 2016

Anonym trådstarter

Maalene skriver:

Var også min første tanke - men ligner det ikke blommesækken ligger helt op af fostret? 

Jo, lægen sagde at den lille runde der ligger helt tæt op af fosteret er blommesækken  Det er mere den anden store hvide skygge der er i livmoderen jeg undrer mig over 

Anmeld Citér

25. oktober 2016

Muhmi

Anonym skriver:

Jo, lægen sagde at den lille runde der ligger helt tæt op af fosteret er blommesækken  Det er mere den anden store hvide skygge der er i livmoderen jeg undrer mig over 

Kan du ikke lige hoppe ind i paint og lave en cirkel om det du vil have vi skal kigge på.. Der er jo fyldt med hvide skygger hihi

Anmeld Citér

25. oktober 2016

Kay

Det er din blære  jeg undrede mig også over det men det er simpelthen din blære som kan ses hvis ikke den er tømt 

Anmeld Citér

25. oktober 2016

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Kan du ikke lige hoppe ind i paint og lave en cirkel om det du vil have vi skal kigge på.. Der er jo fyldt med hvide skygger hihi

Er ikke lige i nærheden af en computer, men jeg kan prøve at forklare det lidt bedre  Altså der hvor fosteret ligger kan man se, at han har målt det der skal være fosteret. Helt tæt op af fosteret ligger der en lille rund boble som han forklarede var blommesækken. Helt nede i bunden af livmoderen er der så en stor, rund, hvid skygge, som jeg ikke synes ligner noget fra mine gamle scanningsbilleder fra mine tidligere graviditeter  Det er den hvide "skygge" jeg refererer til 

Anmeld Citér

25. oktober 2016

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Det er din blære  jeg undrede mig også over det men det er simpelthen din blære som kan ses hvis ikke den er tømt 

Ej hvor sjovt, det har jeg aldrig set på mine tidligere scanningsbilleder  Men tak for at hjælpe mig med at opklare det 

Anmeld Citér

25. oktober 2016

Kay

Anonym skriver:

Ej hvor sjovt, det har jeg aldrig set på mine tidligere scanningsbilleder  Men tak for at hjælpe mig med at opklare det 

Det kan Være din blære har haft mere i denne gang end de andre... jo mere der er i jo bedre kan den ses

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Pianisten

Kay skriver:

Jeg vil bare lige pointere at blæren IKKE er lys/hvid på ultralyd. Blæren vil altid fremstå helt sort Desuden ligger det hvide jo inde i selve livmoderen - anatomisk ville det være lidt mærkeligt hvis blæren lå dér  

Jeg har ingen forklaring på hvad det er på TS' billede, men blære er det i hvert fald ikke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.