Amning og blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

317 visninger
4 svar
1 synes godt om
24. oktober 2016

Anonym trådstarter

Vi ønsker os rigtig meget en bror/søster tæt på vores dreng.

men hvor stor er sandsynligheden for at jeg kan blive gravid mens jeg stadig ammer.?

vil helst ikke stoppe amningen nemlig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2016

Mo9ca

Anonym skriver:

men hvor stor er sandsynligheden for at jeg kan blive gravid mens jeg stadig ammer.?

Det er så individuelt fra kvinde til kvinde. For mig fik jeg først ægløsning måneden efter at jeg var stoppet med at amme. Og ham ammede jeg til han var godt og vel 8 mdr. Med nr. 2 ammede jeg til han var 1 år, og der kom mens lidt efter. Med min søster kom hendes mens 3-4 mdr. efter fødslen med alle hendes børn og dem ammede hun til de var ca. 6 mdr. 

Hvis du hører til en af dem der næsten skal stoppe før mens kommer, kunne du prøve at trappe ned i amningen hvis barnet vel at mærke er klar til at få andet mad end modermælk.

Pøj, pøj med det.

Anmeld Citér

25. oktober 2016

Anonym trådstarter

Mo9ca skriver:

Det er så individuelt fra kvinde til kvinde. For mig fik jeg først ægløsning måneden efter at jeg var stoppet med at amme. Og ham ammede jeg til han var godt og vel 8 mdr. Med nr. 2 ammede jeg til han var 1 år, og der kom mens lidt efter. Med min søster kom hendes mens 3-4 mdr. efter fødslen med alle hendes børn og dem ammede hun til de var ca. 6 mdr. 

Hvis du hører til en af dem der næsten skal stoppe før mens kommer, kunne du prøve at trappe ned i amningen hvis barnet vel at mærke er klar til at få andet mad end modermælk.

Pøj, pøj med det.

Han er så småt begyndt at få lidt smagsprøver på rigtig mad..

med min ældste fik jeg først min menstrtion efter 11 måneder, der ammede jeg i 10,5 måned

Anmeld Citér

25. oktober 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Det er som en anden skriver meget individuelt. 

Jeg fik først mens da jeg stoppede min amning helt (selvvalgt med piller) da min søn var 7 mdr. 

Havde jeg ikke taget pillerne ved jeg ikke om der var gået længere tid 

Anmeld Citér

25. oktober 2016

HPH

Min mens kom efter 4 mdr, hvilket gjorde at min datter ikke længere kunne lide smagen af mælken 

Har nogle bekendte som blev gravid inden hun fik mens første gang, der er kun 12 eller 14 mdr i mellem børnene.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.