Tavshedspligt på uddannelses institution

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

329 visninger
1 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. oktober 2016

Anonym trådstarter

Jeg er ved at gennemføre et 2. Grundforløb på et Euc uddannelsescenter.  Der er ligger et par meget store kendte virksomheder i samme by som leverer en del elev pladser i forhold til denne uddannelse, hvilket jo er super og måske er det så forståeligt at der er et vist samarbejde imellem dem.

Men der har været en del udmeldinger fra vejlederen som jeg har undret mig over  eks:

Dem der er over 25 kan godt opgive at finde elev plads på x virksomhed  (hvilket slet ikke giver mening i forhold til virksomhedens profil og virke)

At skolen videregiver oplysninger om fravær til potentielle arbejdsgivere om elevers fravær hvis virksomheden ønsker at vide det.

Den sidste har jeg diskuteret voldsomt med vejleder idag omkring da jeg finder det uetisk og tvivler på det er lovligt ?! Det er da virksomhedernes egen opgave at sortere og vurdere deres ansøgere når de har rette eksamen i min optik.

Hvad tænker i ? Jeg har forgæves prøvet at finde oplysninger om det med fravær forgæves.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2016

Anonym

Det har man faktisk gjort fuldt lovlig længe det med fravær, nogle steder bliver det faktisk skrevet på selve ens bevis.... 

Synes det er ganske fint at vedkommende deler erfaringer mht hvor det er svært at komme ind. Det står jo en frit for at søge alligevel.... Mht at finde praktik steder så kan det faktisk være en stor hjælp at underviser eller leder deler erfaringer... Det er også tit skolen du skal kontakte ved evt problemer som elev.... 

Så det ser jeg intet problem i, har man meget fravær som der er en god grund til har man jo ofte dokumentation på det i form af læge erklæring mm...har man det fordi man ikke lige synets uddannelse var første periote jaaaah så burde man jo så vide det har en konsekvens, og synes det er fair en virksomhed får fraværs viden hvis de ønsker det, det samme kan en virksomhed jo spørge en tidligere arbejdsplads om 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.