Hej Christiane
Jeg er ked af at høre om din turbulente situation… Jeg var ude for noget lignende for 2 år siden, da jeg gik fra min daværende kæreste, der ligeledes er far til min Luca på 8 år.
Det er aldrig sjovt at skulle gå igennem sådan nogle perioder af livet, men noget jeg lærte, det er at det nok skal løse sig det hele.
Vores situationer minder meget om hinanden, og jeg kan huske at jeg blev rådet til at finde en billig a-kasse, så man er dækket hvis man kommer ud for at miste sit arbejde, samtidig med at man ikke bliver ruineret hver måned.
Jeg har tidligere brugt billigakasseguide.dk der hjalp mig til at finde en god a-kasse. Du har sikkert hørt om a-kasser, men det er altså en rigtigt god måde at sikre sig økonomisk, hvis man mister sit arbejde.
Nu nævnte du at du er under uddannelse. Når man er under uddannelse har man mulighed for at søge legater selvom jeg også i første omgang troede, at det kun var noget for studerende der skulle til udlandet og studere. Men inde på Legatbogen.dk kan du læse om nogle af de legater man har mulighed for at søge, når man er enlig forældre, og samtidig under uddannelse. Jeg søgte det ikke, men det burde jeg have gjort, for har siden hørt flere, der har fået godkendt deres ansøgning.
Jeg håber virkelig ikke du bliver fyret, for der er ikke noget værre end at gå og være bekymret i juletiden, hvor du helst skulle hygge dig sammen med Freja.
Jeg håber virkelig at du og Freja får en dejlig jul, og at du klare fyringsrunden 
Du må endelig skrive hvis du vil have mere uddybende svar, så skal jeg nok gøre hvad jeg kan for at guide dig igennem
Ha en dejlig aften
Kram fra Malene og Lucas 
Anmeld
Citér