Kræft - helbredelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

386 visninger
4 svar
5 synes godt om
24. oktober 2016

A-1995

Måske er det et dumt spørgsmål.. måske ikke.. Men hvis man får konstateret kræft, er der så på nogen måde en chance for at man kan blive 100% rask, og aldrig mærke noget til kræften igen? (I dette tilfælde kræft i tyktarmen) Eller er det bare et spørgsmål om tid før man bliver angrebet igen, hvis de får fjernet kræften?
Håber nogen kan hjælpe..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2016

Muhmi

A-1995 skriver:

Måske er det et dumt spørgsmål.. måske ikke.. Men hvis man får konstateret kræft, er der så på nogen måde en chance for at man kan blive 100% rask, og aldrig mærke noget til kræften igen? (I dette tilfælde kræft i tyktarmen) Eller er det bare et spørgsmål om tid før man bliver angrebet igen, hvis de får fjernet kræften?
Håber nogen kan hjælpe..

Ingen spørgsmål er dumme, men jeg vil anbefale at du snakker med en læge i stedet. Jeg tror ikke der er så mange onkologer herinde, som kan give dig konkrete svar og da det er jo et alvorligt svar du er ude efter og ikke bare gætterier, så tror jeg dit bedste svar vil komme derfra.

Håber det bedste for dig eller den pågældende person. 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

God-mor

A-1995 skriver:

Håber nogen kan hjælpe..

Min far fik konstateret kræft i tyktarmen i juni måned, han blev opereret og de fandt 1 enkel lymfeknude ud af 38 som der var kræft i. Han har fået tilbudt kemo forebyggende i 6 måneder. Han fik det i 2, og har nu valgt det fra da han bliver meget syg af kemoen. Alligevel er han erklæret rask i dag, og går fast til kontrol nu. Man kan godt blive helbredt, men der er ingen garantier for at det ikke kommer igen på et tidspunkt, men der er jo aldrig garantier for noget. 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Min mor fik i 2015 konstateret kræft i endetarmen, og blev her i 2016 erklæret rask, efter stråleforløb, et kemoforløb, operation og mere kemo. 

Der var ingen spredning til lymfer eller metastaser, men det var vokset ind i livmoderen.

Hun går til hyppig kontrol, hver anden måned, med scanninger og blodprøver.

Ingen onkolog vil nogensinde kunne love, at man aldrig bliver ramt igen. De udsteder ikke garantier. Men der er jo et kontrolforløb efter behandlingen, som gør at de prøver at fange det så hurtigt som muligt, hvis det kommer tilbage.

Anmeld Citér

25. oktober 2016

CC79

Har haft tre familiemedlemmer med forskellige former for kræft. Ingen har fået kræft igen efter helbredelse og vi snakker om kræft den ene fik for 13 år siden og en for 9 år siden og min mormor der døde som gammel af anden årsag end kræft havde kræften ca. 28 år før hendes død.Kender ikke til forskelle på det blandt kræfttyper men ja de gået til kontroller og var raske sidenhen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.