Anonym skriver:
Jeg er gravid og deltidssygemeldt. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at læse en uddannelse her mens jeg er på barsel. Det er en selvbetalt uddannelse.
Men jeg overvejer at starte nu og så bare læse lidt om dagen. Men må jeg det når jeg er deltidssygemeldt?
Det skal siges at det er selvstudie som læses hjemme. Så jeg kan dermed godt aflaste og læse. Så i mine øjne ikke anderledes end at kæse en bog. Men spørgsmålet er hvad reglerne er.
Jeg kan ikke finde noget via Google. Nogen der ved det?
Det vil jeg ikke tro du må. Du må fx ikke fortsætte med bijob når du er sygemeldt, da du så også ville kunne varetage mere på dit arbejde. Tænker du skal spørge din arbejdsgiver, hvis fx du føler du har overskud til at lave mere men bare hjemme hos dig selv, så kunne du måske få en hjemmearbejdsplads og lave noget af dit arbejde hjemme fra, hvis arbejdet er et sådan eller din arbejdsgiver kan finde arbejdsopgaver der kan laves hjemme.
Nu er jeg selv lærer så meget simpelt, min leder kunne jo så dispensere for min fulde tilstedeværelse og lade mig forberede mig hjemme - ergo kunne jeg ikke det ville jeg heller ikke kunne tage et studie. Men står du fx i butik og din arbejdsgiver ikke vil give dig opgaver alla regnskab, bestillinger mm. Ja så er det jo lidt svært at tage med hjem.
Men umiddelbart ville jeg sige det er virkelig en gråzone og du skal i hvert fald først tilbyde din arbejdsgiver at du kan tage tilsvarende timer hjemme hvor du arbejder for ham/hende før du melder dig til et studie
Anmeld
Citér