Hej baby!
Jeg er startet på sygeplejerskeuddannelsen her i februar, og jeg er glad for det og kan sagtens se mig selv i jobbet, men samtidig går jeg og spekulerer rigtig meget over, hvorvidt det kommer til at kunne hænge sammen for mig, i forhold til lønnen.
Jeg er enlig mor til 2 børn. Bor i en mindre by, så bolig etc. er ikke så dyrt. Vi har en mindre, billig bil. Lever ikke ekstravagant som sådan. Men man hører jo konstant om hvor dårlig lønnen er for sygeplejesker, og da jeg ikke kender andre i samme situation som mig er det svært for mig, at regne det ud.
Når jeg er færdiguddannet sygeplejerske og får et fuldtidsjob på 32+ timer i ugen, hvordan kommer min løn til at se ud? Hvordan kommer det til at påvirke ting som boligsikring og børnepenge (de kvartale). Jeg er helt ok med hvis de forskellige tilskud falder, det tænker jeg umiddelbart de gør når man kommer i fast arbejde og ikke længere er enlig forsøger på uddannelse, men jeg har svært ved at gennemskue hvordan jeg kommer til at være stillet efter endt uddannelse, og det er noget jeg går og spekulerer meget over. Derfor tænkte jeg, om vi havde nogle sygeplejesker herinde som også er enlige mødre, som kunne tænke sig at fortælle lidt om, hvordan hele det økonomiske aspekt ser ud for dem
Da jeg selv har skrevet som anonym er det selvfølgelig også muligt for jer at svare anonymt, hvilket jeg kunne forestille mig er rart når det handler om løn og privatøkonomi :-)
Tak på forhånd!
Anmeld
Citér