Jordmoderbesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

425 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. oktober 2016

Minutes

Hej piger

Jeg har i fredags været til første jordmoderbesøg og undrer mig egentlig lidt overnfølgende: 

På forhånd havde jeg læst, at man ville blive vejet, få målt blodtryk og tjekket urin, og at de typisk ikke tjekker hjertelyd ved første besøg. 

Men da jeg var afsted blev jeg hverken vejet eller fik tjekket urin, kun målt blodtryk. Tilgængelige tjekkede hun hjertelyd 

Er det mærkeligt? Hvordan foregik jeres første besøg? Og hvad med de efterfølgende? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2016

Sommerblomst21

Minutes skriver:

Hej piger

Jeg har i fredags været til første jordmoderbesøg og undrer mig egentlig lidt overnfølgende: 

På forhånd havde jeg læst, at man ville blive vejet, få målt blodtryk og tjekket urin, og at de typisk ikke tjekker hjertelyd ved første besøg. 

Men da jeg var afsted blev jeg hverken vejet eller fik tjekket urin, kun målt blodtryk. Tilgængelige tjekkede hun hjertelyd 

Er det mærkeligt? Hvordan foregik jeres første besøg? Og hvad med de efterfølgende? 

Jeg fik først tjekket mit urin da jeg var ca 30 over henne. Er endnu ikke blevet vejet eller fået taget blodtryk ved jordemoder besøg. Forstår godt din undren! Undre mig egentligt også selv, da jeg netop også havde læst og hørt at det var normal procedure ved besøgene. Hvor langt var du ved første besøg? 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

KissMeKissMeKissMe

Minutes skriver:

Hej piger

Jeg fik ikke tjekket noget. Det var totalt spild af tid. Missede en mega vigtig forelæsning for det 

Vi snakkede bare lidt om mit liv. Tror primært hun screenede for, om jeg havde brug for social støtte. Men jeg er også røget i "ung"-kategorien som gravid. 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Liv_86

Jeg blev nu heller ikke vejet. 

Nogen steder skal man selv tjekke urinen. Det står oftes strips ude på wc'et. 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Linkaa

Minutes skriver:

Hej piger

Hos min jm skal man selv tjekke sin urin på toilettet, og så kan man tage den med ind hvis man er i tvivl. Bliver heller aldrig vejet, det er kun hos lægen de gør det Blodtryk og symfysemål samt hjertelyd tjekkes

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Minutes

Sommerblomst21 skriver:

Jeg fik først tjekket mit urin da jeg var ca 30 over henne. Er endnu ikke blevet vejet eller fået taget blodtryk ved jordemoder besøg. Forstår godt din undren! Undre mig egentligt også selv, da jeg netop også havde læst og hørt at det var normal procedure ved besøgene. Hvor langt var du ved første besøg? 

Tak for svar! sjovt at du også har læst det, men heller ikke oplevet det. Måske er det bare forskelligt.. Jeg var 18 uger henne 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Minutes

KissMeKissMeKissMe skriver:

Jeg fik ikke tjekket noget. Det var totalt spild af tid. Missede en mega vigtig forelæsning for det 

Vi snakkede bare lidt om mit liv. Tror primært hun screenede for, om jeg havde brug for social støtte. Men jeg er også røget i "ung"-kategorien som gravid. 

Øv at det var spild af tid. Jeg havde egentlig også frygtet at det ville tage alt for meget tid fra arbejde - man skal hive så mange halve dage ud af kalenderen til scanninger, læge osv. i forvejen 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Minutes

Liv_86 skriver:

Jeg blev nu heller ikke vejet. 

Nogen steder skal man selv tjekke urinen. Det står oftes strips ude på wc'et. 

Nå hvor sjovt, jeg overvejede ikke lige at kigge ud på toilettet . Mon ikke hun informerer mig hvis jeg skal det ellers kan jeg lige prøve at høre næste gang  

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Minutes

Linkaa skriver:

Hos min jm skal man selv tjekke sin urin på toilettet, og så kan man tage den med ind hvis man er i tvivl. Bliver heller aldrig vejet, det er kun hos lægen de gør det Blodtryk og symfysemål samt hjertelyd tjekkes

Ok, det er garanteret forbeholdt lægen så! Og sjovt at man selv skal tjekke urin, mon ikke hun lige informerer mig hvis jeg skal det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.