Spørgsmål fra en uvidende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

410 visninger
6 svar
2 synes godt om
23. oktober 2016

Nytliv

Halløj.

Min kæreste og jeg vil begynde på PB så vi har termin tidligst fra august 2017. Først tænkte jeg, at så kan vi smide prævention fra december, men nu har jeg lige fået at vide at man kan allerede fra november? Hvordan hænger det sammen og hvad er korrekt?

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2016

Lykkelig-Kvinde

Nytliv skriver:

Halløj.

Min kæreste og jeg vil begynde på PB så vi har termin tidligst fra august 2017. Først tænkte jeg, at så kan vi smide prævention fra december, men nu har jeg lige fået at vide at man kan allerede fra november? Hvordan hænger det sammen og hvad er korrekt?

På forhånd tak

Jeg ville os mene du kan smide præventionen i november.. 

jeg var inde og kikke på en termins beregner, hvis jeg blev gravid her i oktober ville jeg have termin i juli.. 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Nytliv

Præcis, der har jeg også tjekket. Men hvis man tæller nov - aug er der vel 10 mdr? Lidt forvirret.. Skal man ikke tælle november med? 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Ayasmor

Nytliv skriver:

Præcis, der har jeg også tjekket. Men hvis man tæller nov - aug er der vel 10 mdr? Lidt forvirret.. Skal man ikke tælle november med? 

Det er fordi, at terminsberegner er fra 1. Mens dag... en graviditet er 40 uger, hvilket er lige lidt mere end 9 mdr... derfor det bliver lidt ulige, hvis dun regner hele mdr. Ifht min cyklus, så ville jeg have termin midt aug. hvis jeg blev gravid i nov

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Nytliv

Tak for svar �� Ift min har jeg også midt i august så. Jeg forstår det bedre nu.

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Baby2017

Nytliv skriver:

Tak for svar �� Ift min har jeg også midt i august så. Jeg forstår det bedre nu.

Husk at hvis det er p piller du er på kan det godt tage noget tid at få det ud af kroppen, så nok en god ide at smide dem hurtigst muligt

Jeg smed mine flere måneder før og brugte derfor kondom og min cyklus var virkelig sær de første 3 måneder efter

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Nytliv

Ja, jeg ved godt det kan tage lang tid, men vi har ikke travlt, så vi smider dem bare når jeg har gjort denne pakke færdig i starten af november. 

så tager vi det bare som det kommer derefter. Men mange tak for jeres svar på min tråd. Det er skønt med et forum fyldt med kloge kvinder, når man selv er fuldstændig grøn på området 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.