flytte kommuner - hvad skal vi huske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

311 visninger
6 svar
1 synes godt om
22. oktober 2016

Anonym trådstarter

Jeg er anonym da det endnu ikke er helt på plads, men...

Vi står og skal til at flytte. Jeg ved at vi (selvfølgelig) skal opsige nuværende lejemål osv. som alle andre gange vi har flyttet, men det er første gang at vi skal flytte med et lille barn, så hvad skal vi huske udover det 'sædvanlige'?

Barnet er næsten 3.

EDIT: Det er fra en kommune til en anden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2016

An&Jo

I skal opsige pasning en måned før og søge i den nye kommune, ellers skal i betale begge steder indtil den tidligere er opsagt 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

I skal opsige pasning en måned før og søge i den nye kommune, ellers skal i betale begge steder indtil den tidligere er opsagt 

det vil sige at hvis vi f.eks. flyttede pr. 1 december, så skulle vi opsige den nuværende plads pr. 1 november? Skulle h*n så gå hjemme en måned?

Anmeld Citér

22. oktober 2016

De3Guldklumper

Anonym skriver:

det vil sige at hvis vi f.eks. flyttede pr. 1 december, så skulle vi opsige den nuværende plads pr. 1 november? Skulle h*n så gå hjemme en måned?

Nej - opsigelse af pasning foregår på samme måde som opsigelse af jeres lejemål. I opsiger pr 1 november med afslutning 30/11 og så starter jeres barn det nye sted 1/12 (hvis i har fået plads) 

Anmeld Citér

26. oktober 2016

nadhja

Anonym skriver:

i skal aflevere en opsigelse senest på mandag! så har barnet sidste dag i børnehaven den sidste hverdag i november og kan starte i ny børnehave den første hverdag i december

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Anonym trådstarter

nadhja skriver:

i skal aflevere en opsigelse senest på mandag! så har barnet sidste dag i børnehaven den sidste hverdag i november og kan starte i ny børnehave den første hverdag i december

Nu har vi endnu ikke nogen aftale på plads. November og december var bare eksempler, jeg kunne lige så godt have sagt juni og juli.

Anmeld Citér

27. oktober 2016

nadhja

Anonym skriver:

Nu har vi endnu ikke nogen aftale på plads. November og december var bare eksempler, jeg kunne lige så godt have sagt juni og juli.

jamen så skal du bare aflevere en opsigelse den sidste dag i maj, så har barnet sidste dag den sidste hverdag i juni og starter nyt sted den første hverdag i juli.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.