Fars barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

572 visninger
9 svar
3 synes godt om
21. oktober 2016

10aps

Lige et hurtigt spørgsmål! Babys far siger at han skal aflevere en kopi af min vandre journal til sit arbejde før han kan få barsel, lyder det ikke meget mærkeligt, eller ? ��tænker det vel ikke "rager" dem hvad der står af oplysninger om mig og baby? Og syntes faktisk det er lidt for privat.��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2016

Trine89

De må gerne forlange at se din vandrejournal. Det har noget at gøre med termin og hvornår man Ca skal regne med at far tager barsel, da de 14 dage han som minimum har, skal afholde inden for de første 14 uger efter termin. 

Eller også skal du have en erklæring fra din læge.

https://www.foreningenfar.dk/vejledning/sporgsmal-og-svar

Det står lidt nede af side 

Anmeld Citér

21. oktober 2016

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Nej det er helt efter bogen.

Ellers kan enhver jo komme og sige de skal have 'fri'.

Anmeld Citér

21. oktober 2016

Nel

De er jo også nødt til at have et bevis for at han rent faktisk skal have et barn. Det er meget normalt at give vandrejournalen, det ville faktisk undrer mig hvis en arbejdsplads ikke skulle have den.

Anmeld Citér

21. oktober 2016

10aps

Men det jo kun mine oplysninger der står på? Der er jo intet der indikere at han har noget at gøre med det? 

Anmeld Citér

21. oktober 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Tag en kopi af den, hvor de kun kan se dit navn og terminsdato, og streg resten ud. 

Det rager ikke dem om dit blodtryk er højt eller om du har taget 3 kg på.

Anmeld Citér

21. oktober 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Enig med de andre

men de behøver kun at se dit navn og terminsdato resten kan du strege men tro mig hr er ret lige glade med din vandre journal

Anmeld Citér

21. oktober 2016

Flødebollen

Nel skriver:

De er jo også nødt til at have et bevis for at han rent faktisk skal have et barn. Det er meget normalt at give vandrejournalen, det ville faktisk undrer mig hvis en arbejdsplads ikke skulle have den.

Min mand er ansat i en kæmpe, international virksomhed og de skulle intet have. 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Benjamins'mor

Flødebollen skriver:

Min mand er ansat i en kæmpe, international virksomhed og de skulle intet have. 

Min kæreste var kurer ved den første og buschauffør ved nr. 2, de bad heller ikke om at se min. 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Jegkiggerpåfugle

Jeg fik udleveret en termin attest - af min jordemoder og mit arbejde fik denne i stedet for at se vandrejournal

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.