Endnu en med test spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

306 visninger
4 svar
2 synes godt om
21. oktober 2016

Lykkelig-Kvinde

hej de damer.. 

hvis man kikker på en termins beregner spørger den hvornår man havde mens sidst osv og ud fra det regner den uger.. 

jeg har kun lige haft æggeløsning og er i min første periode, men det har aldrig været så planlagt og holdt så øje med før som det er nu.. ønsker brændende et barn.. min den første var delvis planlagt men der havde jeg masser af tålmodighed.. 

hvis nu jeg tæller fra min æggeløsning så vil jeg skulle have mens når jeg er 2 uger henne eller sådan noget, men hvis jeg tæller fra min mens første dag ville jeg jo være 5 uger henne når jeg har mens (hvis det mod al forventning skulle være lykkedes i første forsøg) 

hvordan regner i det ? Og hvornår er det klogt at teste eller skal man vente på symptomer..? Hvad tænker i ? 

Håber i vil dele jeres erfaringer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2016

Ras.mussen

Lykkelig-Kvinde skriver:

hej de damer.. 

hvis man kikker på en termins beregner spørger den hvornår man havde mens sidst osv og ud fra det regner den uger.. 

jeg har kun lige haft æggeløsning og er i min første periode, men det har aldrig været så planlagt og holdt så øje med før som det er nu.. ønsker brændende et barn.. min den første var delvis planlagt men der havde jeg masser af tålmodighed.. 

hvis nu jeg tæller fra min æggeløsning så vil jeg skulle have mens når jeg er 2 uger henne eller sådan noget, men hvis jeg tæller fra min mens første dag ville jeg jo være 5 uger henne når jeg har mens (hvis det mod al forventning skulle være lykkedes i første forsøg) 

hvordan regner i det ? Og hvornår er det klogt at teste eller skal man vente på symptomer..? Hvad tænker i ? 

Håber i vil dele jeres erfaringer 

Forventet mens dag hedder altid 4+0 uanset om du har en cyklus på fx. 24, 28 ell. 42 dage. Altså ligegyldigt hvor lang din cyklus er. 

Og det er faktisk ÆL der bestemmer hvornår din mens falder. Mens kommer 14 dage efter ÆL. 

Ville teste på forventet mens dag, altså når du er 4+0. 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Lykkelig-Kvinde

Ras.mussen skriver:

Forventet mens dag hedder altid 4+0 uanset om du har en cyklus på fx. 24, 28 ell. 42 dage. Altså ligegyldigt hvor lang din cyklus er. 

Og det er faktisk ÆL der bestemmer hvornår din mens falder. Mens kommer 14 dage efter ÆL. 

Ville teste på forventet mens dag, altså når du er 4+0. 

Okay, tak skal du have.. 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Ras.mussen

Lykkelig-Kvinde skriver:

Okay, tak skal du have.. 

Så lidt, håber det gav lidt mening 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Lykkelig-Kvinde

Ras.mussen skriver:

Så lidt, håber det gav lidt mening 

Jo gjorde det  blev lidt klogere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.