Diabetes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.940 visninger
11 svar
9 synes godt om
21. oktober 2016

MetteT

Åh.. Ved ikke helt hva jeg ska gøre.. Min datter på 7 1/2 år har over længere tid drukket rigtig meget og tisset ofte.. F.eks her til aften var hun ude at tisse 3 gange mellem kl 20-21... Og jo mere jeg læser om symptomer på diabetes begynder jeg at ku se flere ved hende.. Når jeg tænker mig om har hun ofte ondt i maven, kan kaste op "uden grund" og kløe har hun også.. Ved det kan være sindssygt farligt så vil jo gerne til læge med hende hurtigst muligt.. Jeg vil ringe til lægevagten i morgen, men min mand mener vi sagtens kan vente til mandag... Hva siger i? 

Åh hvor er jeg bekymret...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2016

Bak

MetteT skriver:

Åh.. Ved ikke helt hva jeg ska gøre.. Min datter på 7 1/2 år har over længere tid drukket rigtig meget og tisset ofte.. F.eks her til aften var hun ude at tisse 3 gange mellem kl 20-21... Og jo mere jeg læser om symptomer på diabetes begynder jeg at ku se flere ved hende.. Når jeg tænker mig om har hun ofte ondt i maven, kan kaste op "uden grund" og kløe har hun også.. Ved det kan være sindssygt farligt så vil jo gerne til læge med hende hurtigst muligt.. Jeg vil ringe til lægevagten i morgen, men min mand mener vi sagtens kan vente til mandag... Hva siger i? 

Åh hvor er jeg bekymret...

Jeg synes I skal ringe til vagtlægen nu. 

Det kan være godt at få en fagperson til at vurdere hvor alvorlig hendes tilstand er. 

Anmeld Citér

21. oktober 2016

nilletøz

Jeg sYves bestemt du skal ringe til vagtenlægen..

men min har diabetes, og hun siger også at du kan se det på hendes tis.. det er mørkt og skummende..  

Anmeld Citér

21. oktober 2016

Carina:-)

Jeg ville ringe og lade lægen vurdere om det er akut eller i skal til egen læge. 

Kender du evt nogen der har et blodsukker apparat så hun lige kan få sit blodsukker målt?

Har selv type 1 og bor du i nærheden af Herning vil jeg gerne måle det hvis lægen ikke vil se jer. Men giv dem er kald og hør hvad de siger. 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Abracadabra

nilletøz skriver:

Jeg sYves bestemt du skal ringe til vagtenlægen..

men min har diabetes, og hun siger også at du kan se det på hendes tis.. det er mørkt og skummende..  

Det er nu nok nærmere meget lyst og smager sødt... ��

Diagnostikken bør dog nok varetages mere professionelt end anekdoter omkring tis.

Anmeld Citér

22. oktober 2016

MetteT

Tak for svar.. Sidder og venter ved lægevagten nu..

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår
MetteT skriver:

Tak for svar.. Sidder og venter ved lægevagten nu..

Godt at I får tjekket - om ikke andet, så for at få ro i sindet. 

Håber ikke at din datter fejler noget.

Tanker herfra 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

MetteT

Lige en opdatering... 

Det var godt vi kom afsted.. Vi er nu indlagt med en datter med diabetes.. Sikke en omvæltning vi nu ska igennem.. Men godt vi kom afsted så tidligt.. 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
MetteT skriver:

Lige en opdatering... 

Det var godt vi kom afsted.. Vi er nu indlagt med en datter med diabetes.. Sikke en omvæltning vi nu ska igennem.. Men godt vi kom afsted så tidligt.. 

Puha ja det var godt at I reagerede. Kæmpe kram til jer 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

nilletøz

Abracadabra skriver:

Det er nu nok nærmere meget lyst og smager sødt... ��

Diagnostikken bør dog nok varetages mere professionelt end anekdoter omkring tis.

Smager sødt 

min mor ved godt hvad hun taler om. Og det var for at vejlede ikk fordi vi er proffer ..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.