Hjælp med bolig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

478 visninger
9 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. oktober 2016

Kattha

Hej med jer.

Jeg har en veninde som har fået at vide at de skal fraflytte, da udlejeren gerne vil sælge lejligheden. De er to voksne og to små børn på 15 mndr og 2,10 år. De har været i gang med at søge i noget tid i forvejen, men uden held. Har f.eks. skrevet til ca 50 på boligportalen, men kun fået et svar. Det kan jo måske skyldes at de taler engelsk, det ved jeg ikke..

Er der måske nogle af jer der kender nogen der har et sted de kan leje ud? Eller har nogle ideer? Det er en super sød familie. Og de søger noget indenfor 45minutters kørsel fra Kbh pga arbejde. På forhånd tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2016

Kattha

Prøver lige igen 

Anmeld Citér

6. november 2016

Pikku Myy

Er I helt sikre på at udlejer har ret til at bede dem flytte? Er det ikke noget med at man kun kan bede en lejer flytte, hvis man selv har tænkt sig at flytte ind? En af mine veninder havde Lejernes LO indeover, fordi hendes udlejer havde sagt de skulle flytte ud så hendes datter kunne flytte ind, og det endte med at de blev økonomisk kompenseret for at flytte. Jeg husker det som om udlejeren påtog sig alle udgifter til maling ved flytning. Både i den lejlighed min veninde flyttede fra OG den lejlighed hun flyttede til.

Når det er sagt, har jeg desværre ikke mulighed for at hjælpe.

Anmeld Citér

6. november 2016

Abracadabra

Kunne du måske prøve at hjælpe dem med at skrive til udlejerne? Hvis du tror, at det engelske betyder noget... Jeg kender ikke nogen med en lejlighed til overs - men der er jo MASSER!

Anmeld Citér

6. november 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Der er jo masser af privat udlejningsfirmaer som har ledige boliger indenfor 45 minutter fra København! 

Anmeld Citér

6. november 2016

Mamman

Profilbillede for Mamman

som en anden også skriver så tror jeg ikke at han må bede dem om at flytte.... De burde kontakte LO og spørge dem til råds. 

Anmeld Citér

6. november 2016

Flødebollen

Han må gerne opsige dem, i tilfælde af fx selv eller han skal bruge den - men.. der træder helt andre opsigelsesregler i kraft - også vidt jeg ved,medmindre andet er angivet særskilt i lejekontrakten, har de et års opsigelse, når det foregår på den måde der

Anmeld Citér

6. november 2016

Zelinasmor

Korrekt at de har et års opsigelse hvis han vil sælge med mindre andet er oplyst i lejekontrakten. Når det så er sagt, så er der en masse boliger på forskellige portaler på nettet til leje. Ville nok i stedet hjælpe dem med at skrive til udlejere.

Anmeld Citér

6. november 2016

Kattha

Tak for alle jeres svar. Så vidt jeg ved er der noget andet oplyst i lejekontrakten, men jeg er heller ikke så meget inde i de detaljer. Ved bare, at de har to måneder til at finde noget andet, og tager den derfra. Men jeg vil da nævne for hende, at der er disse regler.

Jeg hjælper også, både med at lede, og vi sætter min kæreste til at kontakte dem, han er bedst til sådan noget Tænkte, at det jo ikke kan skade at spørge alle jer søde folk også. Måske er der en der kender en der kender en..  

Anmeld Citér

6. november 2016

AnoMom

Pikku Myy skriver:

Er I helt sikre på at udlejer har ret til at bede dem flytte? Er det ikke noget med at man kun kan bede en lejer flytte, hvis man selv har tænkt sig at flytte ind? En af mine veninder havde Lejernes LO indeover, fordi hendes udlejer havde sagt de skulle flytte ud så hendes datter kunne flytte ind, og det endte med at de blev økonomisk kompenseret for at flytte. Jeg husker det som om udlejeren påtog sig alle udgifter til maling ved flytning. Både i den lejlighed min veninde flyttede fra OG den lejlighed hun flyttede til.

Når det er sagt, har jeg desværre ikke mulighed for at hjælpe.

Det er rigtig at leje loven siger det. Med mindre andet er skrevet i kontrakten. 

Jeg har selv haft en lejlighed til udlejning. Den var samtidig til salg derfor skrev vi i kontrakten at lejer skulle være indforstået med evt opsigelse men havde sine obligatoriske 3 mdr. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.