Søn favoriserer mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

702 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. oktober 2016

Anonym trådstarter

Min søn på 5 år favoriserer mig fremfor far.

Han har det fint med far, både når de er alene og når jeg også er der. Men i situationer hvor han skal vælge, vælger han altid mig. 

F.eks var vi til et børnearrangement hvor han kunne vælge at have mig siddende på den ene side og far på den anden side. Han valgte mig på den ene side og en ven på den anden side.

Her forleden hvor han og jeg ligger i sengen og tumler og far står i døråbningen (jeg har lige fortalt ham at far og jeg elsker ham allerhøjest i hele verden) siger han "jeg elsker dig højere end far". Han ved godt at far står og lytter med.

Far taler ikke vildt meget om følelser, men jeg er sikker på at han bliver ramt af den her skævvridning i vores søns følelser pt.

Er det normalt for et barn på 5 år at favorisere på den måde?

Far er en kærlig og varm far. Han taler nogle gange lidt hårdere til vores søn end jeg gør, men der er ikke den store forskel synes jeg. Han bruger tid med vores søn og viser ham opmærksomhed etc. Har dog også en tendens til at være fraværende mentalt engang imellem, men bestemt ikke altid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2016

Rauw

Mine børn elsker også mig højere end far. Min nevø elsker sin far højere end sin mor, da jeg var barn elskede jeg min søster højere end jeg elskede mine forældre, sådan er det bare. Med tiden lære man ikke at sige det højt fordi det såre folk og det vil man jo ikke. Men det er meget normalt at små børn ikke tænker over det. Det er også helt normalt at det skifter hvem der er "elsket højest". Det betyder jo ikke noget, er sikker på han elsker jer begge enormt højt selv om du altså er nr 1. 

Anmeld Citér

20. oktober 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Mine børn elsker også mig højere end far. Min nevø elsker sin far højere end sin mor, da jeg var barn elskede jeg min søster højere end jeg elskede mine forældre, sådan er det bare. Med tiden lære man ikke at sige det højt fordi det såre folk og det vil man jo ikke. Men det er meget normalt at små børn ikke tænker over det. Det er også helt normalt at det skifter hvem der er "elsket højest". Det betyder jo ikke noget, er sikker på han elsker jer begge enormt højt selv om du altså er nr 1. 

Tak for svar.  Jeg håber at det bare er en fase hvor han er "mor-syg". Han har også tidligere haft faser hvor han har favoriseret far.

Anmeld Citér

20. oktober 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Han har det fint med far, både når de er alene og når jeg også er der. Men i situationer hvor han skal vælge, vælger han altid mig. 

F.eks var vi til et børnearrangement hvor han kunne vælge at have mig siddende på den ene side og far på den anden side. Han valgte mig på den ene side og en ven på den anden side.

Her forleden hvor han og jeg ligger i sengen og tumler og far står i døråbningen (jeg har lige fortalt ham at far og jeg elsker ham allerhøjest i hele verden) siger han "jeg elsker dig højere end far". Han ved godt at far står og lytter med.

Far taler ikke vildt meget om følelser, men jeg er sikker på at han bliver ramt af den her skævvridning i vores søns følelser pt.

Far er en kærlig og varm far. Han taler nogle gange lidt hårdere til vores søn end jeg gør, men der er ikke den store forskel synes jeg. Han bruger tid med vores søn og viser ham opmærksomhed etc. Har dog også en tendens til at være fraværende mentalt engang imellem, men bestemt ikke altid.

Læs om den ødipale fase. Din søn er et klassisk eksempel  Og det går over! 

Anmeld Citér

20. oktober 2016

Anonym trådstarter

Læs om den ødipale fase. Din søn er et klassisk eksempel  Og det går over! 

Er det her omkring 5-års alderen? Ja, han virker lidt forelsket pt. 

Anmeld Citér

20. oktober 2016

MysteriousAngel

Anonym skriver:

Min datter på 3 er nøjagtig sådan. Hun er mors pige. Hvis far siger noget til hende, ikke af alvorlig karakter men mere sådan: Husk dit håndklæde. Kigger hun på mig og siger gerne: Skal jeg det, mor?

Vi griner bare af det herhjemme. Det går over. Hun siger også at vi er de bedste venner. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.