Optøning af boller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30.689 visninger
3 svar
4 synes godt om
20. oktober 2016

modesty

Min søn holdt familiefødselsdag i lørdags og vi holder børnefødselsdag nu på lørdag.

Vi bagte en røvfuld boller i lørdags og frøs dem ned (de blev bagt ved 11-tiden og frosset ned ved 20-tiden). Og så vil vi tø dem op igen til børnene på lørdag.

Jeg har styr på at det er noget med at de skal i ovnen. Men direkte fra fryser til ovn? Eller optøning ude først? Hvor lang tid i ovnen ved hvor høje grader? Skal der pensles lidt vand på først?

Hjæææælp. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2016

Fremad

De behøver ikke komme.i ovnen, du ligger dem blot på bordet i go tid, du kan lune dem derefter... Ved svag varme ville nok ikke gøre det ved over 125 grader... Så kan de godt blive tørre...  

Vi skal holde fødselsdag på lørdag, der ryger de op aftenen inden og bliver i poserne. Er de fugtige pga is krystaller fra frys bliver de lige sat i ovnen ganske kort.... 

Anmeld Citér

20. oktober 2016

Fremad

Hov, jeg vil tø dem.op først da det udenpå godt kan blive træls og hårs inden midten er tørt op 

Anmeld Citér

20. oktober 2016

Miti's mama

Jeg laver boller til familien en gang om ugen, og tager dem så op til morgenmaden som de skal bruges.

Jeg ligger dem direkte i ovnen fra fryseren i 10-15 min (alt efter hvor store de er), så er de som nybagte.

200c i varmluftovn, ikke forvarmet. Nemt og hurtigt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.